Benio123o pl Wiki
Advertisement

Termin „żyd” pochodzi od plemienia Judy. Jehuda יְהוּדָה oznaczającego chwałę JHWH jak Hallelujah – to samo pochodzenie. 10 północnych plemion weszły pod niewolę Asyryjką. Asyria została podbita przez Babilon.

Plemienia Judy i Beniamina weszły później pod niewolę Babilońską skąd powróciły ponownie według Ezrasza, Nehemiasza i II Kronik i żydzi którzy byli uprowadzeni, pozostała z nich część która dostała się pod niewolę Asyryjską powróciła razem z nimi.

Zatem termin „żydzi” stał się ogólnym terminem dla wszystkich plemion w tym czasie. Terminem używanym przed niewolą Babilońską i po powrocie z niej to „Izraelici”.

Ale podczas niewoli Babilońskiej i w czasie Perskiego podboju Babilonu, widzicie w księdze Estery: wszyscy żydzi, wszyscy Izraelici byli nazwani żydami. Estera i Mordechaj i jest to teraz świętem Purim – święto Estery, Estera i Mordechaj nie byli z plemienia Judy, byli z plemienia Beniamina.

Mimo to pismo odnosi się od nich jako do żydów. Więc przed niewolą Babilońską i po uwolnieniu się z niej byli znani jako Izraelici niezależnie od plemienia z którego pochodzili. Po niewoli Babilońskiej i powrocie z Babilonu wszyscy stali się po prostu znani jako żydzi.

Przejdźmy z tym dalej, 10 plemion nigdy nie zostały całkowicie utracone, wiemy to z Nowego Testamentu i z żydowskiej historii.

Jest trudnym to do znalezienia czym są plemienia żydowskie teraz chociaż ludzie mówią o imionach takich „Levy i Levison” i „Sigel” jako pochodzących z plemienia Leviego i tym podobne. Lub Davison jako będący z plemienia Judy. Ludzie mówią rzeczy jak te i mogą coś w tym mieć co na to wskazuje.

Ale po tych wszystkich pokoleniach i wiekach nie możemy być o to dogmatyczni. Jednakże Jakub napisał swój list do 12 pokoleń, list Jakuba jest prawdopodobnie pierwszą napisaną księgą Nowego Testamentu spośród wszystkich innych i została napisała do żydowskich wierzących którzy istnieli w tym czasie.

Mamy podobne świadectwa z różnych historycznych źródeł w żydowskiej literaturze historycznej wykazujących te same rzeczy co Nowy Testament.

Nonses taki jak Brytyjski Izraealizm powiązany z Armostrongizmem i innymi kultystycznymi grupami jest bezpodstawny zarówno historycznie jak i antropologicznie tak samo jak oczywiście teologicznie.

Ale kontynuujmy. Mitochondrialne DNA jest niesamowite; mitochondrialne DNA ukazuje nam coś, potwierdza to co zawsze mówili antropolodzy lub wznosi nowe kwestie które stawiają nowe wyzwania dla tego co zawsze mówili.

Mitochondrialne DNA całkowicie obaliło księgę mormona. Nie ma absolutnie żadnego dowodu na to że północni Amerykańscy lub południowi Amerykańscy lub środkowi Amerykańscy Indianie – rodzimi Amerykanie byli z bliskiego wschodu.

Wiemy t oz mitochondrialnego DNA. Sygnatura mitochondrialnego DNA Amerykańskich Indian północnych, południowych i centralnych, Kanady i USA, Ameryki Łacińskiej – wszystko to ukazuje że antropolodzy mieli rację. Ich przodkowie przybyli z Syberii wzdłuż morza Beringa.

W jednym punkcie jest tylko 50 mil, to o wiele mniej niż migracja niż migracja jaką musieli odbyć Polinezjanie by dostać się na Hawaje, mimo że nazywają to morzem Beringa, powodem tego były zmiany pogodowe w różnych momentach historii.

Więc nie znaczy to że od zawsze było tam zbyt zimno na to by je przekroczyć lub zimne na tyle jak zimne jest teraz. Oni pochodzą z Syberii, wiemy to z mitochondrialnego DNA. Mitochondrialne DNA obala księgę mormona.

Widziałem film mormońskich naukowców z Birgham Young University którzy sami będąc genetykami przyznawali że księga mormona jest w błędzie, po prostu bazując na mitochondrialnym DNA, niektórzy z mormońskich liderów zaczęli mówić że „Bóg zmienił DNA północnoamerykańskich Indian po to aby wypróbować wiarę mormonów”

Tak bardzo absurdalne to się stało. Bardziej nie dawno założenia że Celci Walijscy i Irlandzcy i Szkoccy i baskijska prowincja Hiszpanii, także Brytania i Francja – zawsze było nauczane przez antropologów że przypuszczalnie pochodzą z 4-5 wieku przed Chrystusem ze środkowej Europy.

Obszaru w około Szwajcarii, Austrii i Republiki Czeskiej i środowych obszarów Niemiec. To zawsze było założenie, ale teraz mitochondrialne DNA rzuciło temu wyzwanie, poprzez mitochondrialne DNA są w stanie wykazać że ludzie którzy żyją we współczesnej Walii mają mitochondrialnie takie samo DNA jak Druidzi i starożytni Walijczycy.

I ludzi z Stonehenge w Anglii, ale ciągłość wydaje się być przerwana przez co myślą że przybyli ze środkowej Europy. Słodowało to wiele problemów dla wielu teorii. Jest to uprawomocniające i całkowicie obiektywne, nie jest to zawsze 100%-towe i rozstrzygające we wszystkich przypadkach ale jest bliskie 100%-towemu rozstrzygnięciu.

I gdy macie grupę ludzi i przytłaczającą przewagę sygnatur szczególnie na coś wskazujących – to jest dowód. Wiemy z mitochondrialnego DNA że współcześni żydzi są rzeczywiście potomkami starożytnych Semitów. To jest udowodnione.

Jest to prawdziwe zarówno dla żydów Aszkenazyjskich jak i dla żydów Sefardyjskich, jest to prawdziwie dla Teimanim – żydów Jemeńskich.

Istnieją problemy z flushetami i innymi żydowskimi sektami ale zasadniczo żydzi jakich znamy obecnie są z pewnością potomkami starożytnych Izraelitów – tak mówi Mitochondrialne DNA.

Ale przypatrzmy się tej idei Rosji. Świat Islamski poczynił wielokrotnie wiele prób inwazji Europy. Na zachodzie zostali zatrzymani przez Karola Młota. We Włoszech i we Europie środowej zostali także zatrzymani w Saraceńskich inwazjach.

Zostali zatrzymani przez Polskiego króla Jana Sobieskiego III który pokonał muzułmanów w 17-tym wieku na skraju Wiednia – to jak daleko udało im się dojść. Ale ich próby na Wschodzie przechodziły przez obszary pomiędzy morzem czarnym i morzem kaspijskim.

Próbowali się tędy przedostać, ten obszar był zamieszkany przez ludzi znanych jako Imperium Chazarskie. Król i rodzina królewska i znaczna część szlachty Imperium Chazarskiego przeszła na Judaizm. Przyjęli to jako swoją religie.

Powód dla którego to zrobili był interesujący – to była jedyna religia z którą zarówno chrześcijanie jak i muzułmanie mogli się zgodzić w jej prawdach, ze wspólnego pochodzenia od Abrahama.

I gdy szlachta i rodzina królewska przyjęła Judaizm – to nie był nawet Talmudyczny Judaizm ale rabiniczny Judaizm. Wielu Chazarów także się nawróciło. Chazarowie zatrzymali islamską inwazję na wschód.

Uratowali Europejskie społeczeństwa na wschodzie, tak samo jak Polacy uratowali środkową Europę i tak samo jak Charles Martel Młot uratował zachodnią Europe od muzułmańskiej inwazji.

Chazarowie którzy przyjęli Judaizm wchodzili w związki małżeńskie z żydowskimi społecznościami wschodniej Europy. Jednakże byli wciąż żydami ze względu na religie i obrzezanie ale łączyli się z istniejącymi żydowskimi społecznościami.

Mitochondrialne DNA uzasadnia to. Istniały propozycję, wracając do książki napisanej przez kogoś kto jest w rzeczywistości bardzo dobrym autorem i żydem samym w sobie zwanym Artura Kesslera, który napisał klasykę „ciemność o popołudniu” o tym jak sowietyzm wyłonił się z idei pierwotnych bolszewików i je wypaczył.

Kessler napisał książkę zwaną „13-ste plemie” i wystosował swoją propozycję tego że Aszkenazyjscy żydzi, nie Sefardyjscy żydzi lub orientalni żydzi ale żydzi Europejscy, byli potomkami Chazarów a nie biologicznymi żydami a jedynie kulturowymi żydami ze względu na ich religie którą praktykowali ich ojcowie.

Nie było na to nic więcej poza ziarnami dowodów na to wszystko, ponownie; mitochondrialne DNA potwierdza Izraelskie pochodzenie Aszkenazyjskich żydów. Jednakże odkładając to na bok, mamy dużą emigrację byłych żydów sowieckich do Izraela.

Teraz zrozumcie coś; w Izraelskim prawie do powrotu jeżeli macie jednego dziadka – co mogą udowodnić to możecie warunkowo mieć dozwoloną emigrację do Izraela. Powodem tego jest to że jeżeli macie jednego żydowskiego dziadka za to zabił by cię Hitler, wrzucając cię do obozu koncentracyjnego.

Więc prawo powrotu jest odpowiedzią na dyktaty Nazizmu Trzeciej Rzeszy. Wiele żydów rosyjskich prawdopodobnie pomiędzy około 30-40% są tylko kwartałem żydowskim lub w dodatku wielu z nich jest po prostu w małżeństwie z żydami i chcących wydostać się z Rosji i przybyć do zachodnich krajów.

Wielka część Rosyjsko-języcznych Izraelskich żydów jest tylko częściowo żydowska, w większości pół-żydowska lub poślubiona z żydami, wielu z nich nie jest żydowskiego pochodzenia w żadnej większej liczbie %-owej ich DNA.

To prawda, ale by mówić że żydzi jako całość – 14 milionów żydów na świecie, że nie są potomkami starożytnego Izraela – to jest absolutny nonsens, są z całą pewnością. Stephen Sizer jest nie tylko anty-syjonistą ale poczynił oświadczenia które były specyficznie antysemickie.

Wszedł w teorie spiskowe, stał się tak szmatławy w swoich komentarzach że jego własna denominacja uciszała go – kościół Anglikański, który nie jest wielkim miłośnikiem Izraela i który jest teologicznie liberalny do punktu ordynacji homoseksualistów i zawierania tych samo płciowych małżeństw i resztę – oni idą na kompromis ze wszystkimi tymi rzeczami.

Nawet oni zatrzymali Stevena Sizera od poczynania tego rodzaju fałszywych ohydnych uwag które tworzył, większość ludzi którzy patrzą na to co powiedział nie uznają go po prostu za anty-syjonistę, uznają go za anty-Semitę.

Ja także uznaje go za będącego osobiście nieszczerym w kwestii jego obserwacji które powiedział o mnie. Otrzymał propozycję debaty ze mną w telewizji – ja zaakceptowałem ją a on się z niej wycofał – uciekł przestraszony.

W końcu pokazał Alex Awad z Bethlehem Biblie College – ale Sizer się nie pokazał. Uznaje go za nieszczerą osobę, biotę i tchórza i mówię to publicznie; jest wstydem i hańbą dla chrześcijańskiej posługi. Nawet jego własna denominacja powiedziała mu „to ma się skończyć albo wylatujesz”

To jest Steven Sizer.

Advertisement