Benio123o pl Wiki
Advertisement
Abu Bakr al-Baghdadi

Abu Bakr al-Baghdadi

Pies wojskowy ukazany przez prezydenta USA który odegrał znaczacą role w misji

Pies wojskowy ukazany przez prezydenta USA który odegrał znaczną role w misji

Dlaczego_allah_nie_mógł_ochronić_Kalifa_przed_psem_-_David_Wood,_Napisy_PL

Dlaczego allah nie mógł ochronić Kalifa przed psem - David Wood, Napisy PL

Abu Bakr al-Baghdadi - Założyciel i przywódca ISIS, muzułmańskiej organizacji terrorystycznej mającej na celu utworzenie światowego kalifatu islamskiego. W 2019 roku 27 października prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił śmierć Abu Bakara al-Baghdadiego, który wysadził się na końcu swojego tunelu w raz z trójką swoich dzieci gdy został osaczony przez amerykańskie wojsko.

Jego prawdziwym imieniem było Ibrahim Awwad Ibrahim al-Badr, wychowywał się w rodzinie sunnitów. Koniec istnienia kalifatu Koniec samozwańczego kalifatu Baghdadiego nastąpił w maju 2019 roku gdy z rąk ówczesnej "IS" odbity został ostatni kawałek ziemi w pobliżu syryjskiej wioski Baghuz.

Zeszłej nocy USA wymierzyły sprawiedliwość najgorszemu terroryście na świecien' '''– przekazał Donald Trump. Przywódca ISIS został namierzony w północno-zachodniej Syrii.

– Nie zginął jak bohater, zginął jak tchórz. Zginął w tunelu bez wyjścia, skamląc, płacząc i krzycząc przez cały czas, zabierając ze sobą trójkę dzieci. Całe miejsce zostało wcześniej oczyszczone, a bojownicy poddali się albo zostali zabici. Wyprowadzono jedenaścioro małych dzieci, żadne z nich nie zostało ranne. W tunelu pozostał tylko Baghdadi, który zabrał ze sobą trójkę swoich małych dzieci. Prowadził je na pewną śmierć. Dobiegł do końca tunelu, goniony przez nasze psy. Tam zdetonował pas (z ładunkami wybuchowymi, tzw. pas szahida – red.), zabijając siebie i trójkę dzieci. Jego ciało zostało rozerwane przez wybuch – dodał Trump. Amerykanie na miejscu przeprowadzili testy DNA i w ciągu piętnastu minut potwierdzili, że to Abu Bakr al-Baghdadi. – Zginał jak pies, jak tchórz – opowiadał prezydent Stanów Zjednoczonych.

- Portal informacyjny "Wprost", "Twórca ISIS, najbardziej poszukiwany terrorysta na świecie. Kim był Abu Bakr al-Baghdadi?", 29 października 2019 roku, Źródło

Advertisement