FANDOM

Ellen Gould White, Prorokini Adwentystów Dnia Siódmego Edytuj

Ellen Gould White - Nieomylna prorokini adwentystów dnia siódmego majca otrzymać wizje w grudniu 1848 roku po upadku drugiej daty w tym samym roku przyjścia Chrystusa wyznaczonej przez lidera Adwentystów Williama Millera. Była metodystka wyrzucona z kościoła metodystycznego za propagowanie Millerowskiego Adwentyzmu, żona Jamsa White.

Od czasu pierwszej wizji z 1848 roku miała otrzymać około 2000 wizji i snów do ostatniej w roku 1915-stym. Z powodu deklarowanej przez nią nieomylności posłannictwa pochodzącego od Boga które przekazywała, jej twórczość jest uznawana za natchnioną jak pisma kanoniczne Biblii.

"To nie mylący się śmiertelnik, ale Bóg przemawiał."

- Testimones, Tom III, Strona 257

N
D.M Canright

D.M Canright

ie ukończyła szkoły podstawowej z powodu choroby powstałek na skutek walki z siostrą która uderzyła ją w twarz dotkliwie raniąc do końca życia.

Były pastor Adwentystyczny D.M Canright egzystujący 28 lat wśród społeczności Adwentystów Dnia Siódmego, odszedł ze społeczności i stał się jej przeciwnikiem, świadcząc że widział jak Ellen Gould White zmieniała treści słów prorockich, w tym dając je do korekty mężowi.

Canright ostatecznie dołączył do Kościoła Metodystycznego w raz z rodziną po decyzji odejścia z kościoła Adwentystów Dnia Siódmego, ostatecznie stał się baptystą.

Lekarz Ellen Gould White będący naczelnym lekarzem szpitala adwentystycznego w Battle Creek twierdził, że wizje Ellen Gould White były skutkiem schorzenia mózgu, systemu nerwowego.

Jego następca Doktor Fairfield stwierdził że jej wizje były histerycznymi transami z których została tylko częściowo wyleczona przez wiek.

Potępienie Spożywanie Mięsa Edytuj

Ellen G. White

Ellen Gould White

" Zjadanie ciała rozpala silne żądze i namiętności i osłabia wzrost moralny i duchowy"

- Ellen G. White, Consules on Diet and Foods, strona 389

"Wielu z tych którzy są dziś tylko połowicznie nawróceni w temacie mięsnego pożywienia - będą oddzieleni od narodu Bożego i nie będzie ich pośród ludu Bożego."

- Ellen G. White , 1902 , Consules on Diet and Foods , strona 382

"Ani grama mięsa nie powinno wejść w nasze usta. Spożywanie mięsa jest przeciwne naturze"

Lecz gdy oni jeszcze nie wierzyli z radości i dziwili się, rzekł im: Macie tu co do jedzenia? A oni podali mu kawałek ryby pieczonej i plaster miodu. A On wziął ( Jezus ) i jadł przy nich.

- Ewangelia Łukasza 24:41-43