Benio123o pl Wiki
Advertisement
Flaga Ahmadiji

Flaga Ahmadijji

Mirza Gulam Ahmad

Mirza Gulam Ahmad

Fałszywy_mesjasz_Ahmadijja_-_Christian_Prince,_Napisy_PL

Fałszywy mesjasz Ahmadijja - Christian Prince, Napisy PL

Ahmadijja - Odstępczy nurt Islamski założony przez konserwatywnego Indyjskiego muzułmanina Mirze Ghulam Ahmade po obwołaniu się przez siebie Mahdim Jezusem Chrystusem oraz Inkarnacją Kryszny. Ruch łączy elementy islamu z hinduizmem, odrzuca on śmierć krzyżową Jezusa Chrystusa tłumacząc jego brak przez ucieczkę Jezusa do Indii gdzie zmarł naturalną śmiercią i został pochowany.

Ostatecznie sam "mesjasz" Mirze Guhlam Ahmade który miał być Jezusem Chrystusem a potem Inkarnacją Kryszny, zmarł z powodu ciężkiej biegunki w 1908 roku.

Lekarz wystawił akt zgonu, ale nie było wspomiane w nim aby umarł na cholere, (jak się zarzuca) lub by zmarł na toalecie, zamiast tego notuje to jako śmierć z "komplikacji narosłych z ciężkiej biegunki", Bez wątpienia przez cierpienie z powodu biegunki, doprowadziło to do jego słabości i ostatecznej śmierci, ale to nie znaczy że zmarł w czasie pobytu w toalecie. To są jedynie założenie jego przeciwników.

- How did Hazrat Mirza Ghulam Ahmad (as) die?, Oficjalna strona Ahmadiyya Muslim Community, Źródło

Ruch jest zwalczany przez inne nurty islamskie jako apostacki. Po śmierci Mirzy Ghulama Ahmada podzielił się na dwie frakcje zrzeszające razem około 10 milionów ludzi. Oficjalnie został uznany przez rząd Indyjsko-Brytyjski w 1900 roku.

Z powodu oporu na bliskim wschodzie ze strony innych frakcji Islamu, Ahmadijja stara się pozyskiwać wiernych w krajach zachodnich Europy i Ameryki. Z tej sekty między innymi na chrześcijaństwo nawrócił Nabeel Qureshi.

Advertisement