Benio123o pl Wiki
Advertisement
Aleister Crowley

Alester Crowley

Alester Crowley - Najważniejszy 20-wieczny teoretyk satanizmu, wiedzy tajemnej, okultyzmu, muzyki oraz magii pochodzenia Brytyjskiego. Homoseksualista. Urodził się w rodzinie Braci Plymucckich, jego ojciec był kaznodzieją, Alester Crowley odrzucił chrześcijańską wiarę swoich rodziców i prowadził niemoralne życie nieposłuszeństwa angażując się we wszelki grzech od wieku nastoletniego, jego matka nazwała go "bestią". Jest czczonym świętym gnostyckiego kościoła katolickiego (EGC), frakcji okultystycznej wyodrębnionej od Ordo Templi Orientis której członkiem był sam Crowley. Fałszywy prorok. Twierdził, że demony wyjawiły mu, że rok 2000 poprzez wejście w nowe Milenium, będzie końcem "zabobonu zwanego chrześcijaństwem".

W 1895 roku gdy Crowley miał 19-ście lat, rozpoczął edukacje na Uniwersytecie Cambridge. W tym czasie rozwinął homoseksualne uczucia wobec studenta Herberta Charlesa Pollocka. W czasie studiów na Cambridge Crowley wszedł w zainteresowanie okultyzmem. Crowley nie ukończył Cambridge i nie uzyskał wykształcenia, żył później ze spadku po swoim zmarłym chrześcijańskim ojcu trwoniąc jego majątek po tym gdy ten zmarł na raka języka.

Pieniądze po chrześcijańskim ojcu Alester używał na podróże po całym świecie, praktykowanie alpinizmu i dalszą praktykę okultyzmu. W 1898 roku zapoznał się z "Hermetycznym zakonem złotego świtu" (The Hermetic Order of the golden dawn) który zajmował się spirytyzmem, okultyzmem i kabalizmem wspomaganych w swoich praktykach spożyciem narkotyków. Szybko zdobył silną reputację wśród okultystów ale swoim egoistycznym i skandalicznym stylem życia spowodował schizmę w ruchu po której Crowley opuścił ruch.

Wykorzystując dalej majątek swojego ojca, podróżował do Azji a w niej do Japonii i Chin oraz Indii. Tam interesował się religiami wschodu, buddyzmu, taoizmu, hinduizmu i zaadoptował praktykowanie jogi, otworzył się także bardziej na praktykę używania w praktykach okultystycznych nowych substancji narkotycznych jak haszysz który jest otrzymywany z konopi indyjskich.

W 1902 roku w wieku 29 lat Crowley przebywał w Europie zachodniej we Francji w Paryżu gdzie związał się z pierwszą już żonatą kobietą "Rose" zaangażowaną w okultyzm. Spowodował z nią skandal przez który opuściła męża i wyszła za Crowleya. Razem udali się do Egiptu w którym Crowley przywoływał egipskich bogów. Rose miała zemdleć w trakcie tej czynności a przez jej usta miał przemawiać egipski bóg horus. Później z Crowleyem miał skontaktować się podający za anioła byt "Aiwass" który kazał Crowleyowi spisać wszystko co powiedział w książkę tworzą "księgę prawa". Księga prawa jest uznawana za podstawę doktryny w gnostyckim kościele katolickim, podstawowym jej nauczaniem jest to że ludzkość w przyszłości ma wejść w nową erę (New Age) nazwaną erą horusa, w tym czasie ludzkość zniszczy chrześcijaństwo i samo będzie decydować o swoim własnym przeznaczeniu.

Symbol Thelema

Symbol Thelema

"Przykazanie I: Czyń co chcesz; każdy mężczyzna i kobieta jest gwiazdą, słowo grzechu jest restrykcją"

- Księga Prawa, Alester Crowley, 1909 rok

Crowley uznał się za reinkarnacje egipskiego proroka, powrócił do Anglii i założył w 1904 roku ruch Thelema (pragnienie). Frakcjami opartymi o Theleme są Gnostycki Kościół Katolicki,

Advertisement