Benio123o pl Wiki
Advertisement
Billy Graham

Billy Graham

Billy Graham, 1971 rok

Billy Graham, 1971 rok

Billy Graham z Papieżem Janem Pawłem II

Billy Graham z Papieżem Janem Pawłem II

Billy Graham (1918-2018) - Najbardziej wpływowy amerykański ewangelista amerykański 20 wieku zmarły w 2018 roku, czołowy ekumenista protestancki wychowany i zapoznany głęboko ze środowiskiem fundamentalizmu biblijnego, uznawany wśród ewangelicznych konserwatywnych fundamentalnych środowisk za zdrajcę wiary bądź potępionego człowieka przez silną działalność ekumeniczną i głoszeniu fałszywej ewangelii które pozwoliły mu na osiągnięcie tak wysokiej pozycji w rozpoznawalności i popularności na świecie przy umyślnej zdradzie znajomości Ewangelii i biblijnego chrześcijaństwa. Przyznaje się mu tytuły "pastor Ameryki" czy "Jan Chrzciciel". Odwiedził Węgry, Polskę, Związek Radziecki oraz Korę Północną. Jego najsłynniejsza książka "pokój z Bogiem" sprzedała się w nakładzie 2 milionów egzemplarzy.

Początkowo Graham funkcjonował w fundamentalnych konserwatywnych środowiskach protestanckich poznając ludzi takich jak Peter Ruckman czy John Richard Rice. Był doradcą i osobistym znajomym wielu prezydentów takich jak Nixon czy Eisenhower oraz George Walker Bush. Graham nawrócił się na chrześcijaństwo przez ewangelizacje Mordecaia Hama w 1934 roku.

"Rozmawiałem z doktorem Grahamem, znowu i znowu o niebezpieczeństwie ujarzmiania się z modernizmem, ponownie i ponownie zapewniał mnie że przysięgał Bogu że nigdy nie będzie miał człowieka na swoim komitecie który nie będzie poprawny w w inspiracji Biblii, Boskości Chrystusa i takich sprawach. Odwiedziłem doktora Grahama w jego własnym domu w Montrealu lub Karolinie na jego własne zaproszenie i rozmawialiśmy usilnie o takich tematach, znowu i znowu rozmawialiśmy przez telefony, czasami nawet przez 30 minut na jego własną prośbę. Wysłaliśmy mu pocztą lotniczą "miecz Pana" (pismo fundamentalne) po tygodniu i jego podróży po całym świecie. Napisałem mu w każdym szczególe w kwestii w której myślałem że jest w błędzie, i przez cały czas broniłem go otwarcie i publicznie, tłumacząc wszystkie jego błędy, dopóki otwarcie nie zadeklarował, zadecydował by mieć spółkę z mordernistami i włożyć ich do swojego komitetu i przejść pod ich sponsorstwo. Wtedy zostałem zmuszony w porządku do bycia prawdziwym w Chrystusie, by wyjść otwarcie przeciwko temu kompromisowi. Problemem nie jest sam Billy Graham, kochałem go przez lata, modliłem się za niego codziennie przez wiele lat. Ciepłego serca przyjacielski Cliff Barrows, ukochany Beverly Shea, drogi przyjaciel Jerry Beavin i asystent Grady Wilson - Bóg wie jak modliłem się o nich wszystkich, zrobiłem wszystko co dobry człowiek mógł prywatnie by pomóc zachować Billego Grahama na historycznej chrześcijańskiej pozycji, i dla pracy z biblijnie wierzącymi chrześcijanami, zamiast niewierzących."

- Baptysta John R. Rice "król fundamentalistów", założyciel "miecza Pana"

Tony Snow: Gdy znajdziesz się w niebie, kto przemówi pierwszy? Ty czy Bóg?

Billy Graham: Gdy tam się znajdę, jestem pewien że Jezus powie że mnie wita, ale myślę że powie "dobrze, mój dobry i wierny sługo" lub może powiedzieć "jesteś w złym miejscu".

Tony Snow: Naprawdę martwisz się o to że może ci powiedzieć że jesteś w złym miejscu?

Billy Graham: Tak, ponieważ nie jestem prawym człowiekiem, ludzie postawili mnie na piedestał który nie należał do mnie w moim osobistym życiu i myślą że jestem lepszy niż jestem. Nie jestem dobrym człowiekiem jakim ludzie myślą że jestem. Czasopisma, magazyny i telewizja uczyniły mnie świętym. Nie jestem nim. Nie jestem matką Teresą i bardzo to czuje.

- Wywiad Billego Grahama z Tonem Snow dla Fox News, 2 stycznia 2000 rok

Advertisement