Benio123o pl Wiki
Advertisement
C

Charles Taze Russell

Charles Taze Russell - Urodzony 16 lutego 1852 roku w stanie Pensylwania w Stanach Zjednoczonych, Amerykanin pochodzenia irlandzko-szkockiego, zmarły w 1916 roku w pociągu w drodze do stanu Teksas. Ojciec Russelizmu założyciel skupionej wokół niego teologi w której na skutek rozłamów podzieliła się na wiele ruchów zwalczających się wzajemnie sekt lojalistów względem Russela Badaczy Pisma Świętego, Świeckiego Ruchu Epifania, oraz wierni współpracownikowi Russela Ruthefordowi Ruthefordystów pod postacią świadków Jehowy. Były kongregacjonalista. Suprematysta rasy białej.

Prawdziwie żył pośród nas w tych dniach ostatnich Prorok Pana; i mimo że teraz odszedł z ludzkiego wzroku, jego praca pozostała jako wytrwały świadek jego mądrości i jego wierności.”

- Strażnica, 1 czerwiec, 1917 rok opublikowany po śmierci Russella.

Podczas gdy prawdą jest że biała rasa wykazuje pewne cechy wyższości nad każdą inną,” (...) „Sekret większej inteligencji i uzdolnienia rasy Kaukaskiej bez wątpienia w głównej mierze jest przypisana do mieszania się krwi między jej różnymi gałęziami;”

- Charles Taze Russell, Strażnica 15 lipca 1902 roku, strona 216

Strażnica, 1 czerwiec, 1917 rok

Strażnica, 1 czerwiec, 1917 rok

Rodzice Charlsa Taze Russela byli kalwinistami kongregacjonalistycznymi, sam Russell jednak od 18 roku życia głosił własne doktryny, wedle których zanegował istnienie wiecznego piekła, odrzucił naukę o Trójcy, samego Jezusa marginalizując do ludzkiego stworzenia Bożego aż do czasu zmartwychwstania. Odrzucił widzialne przyjście Chrystusa na ziemię.

Russell pod względem wykształcenia ukończył siedem oddziałów szkoły powszechnej, z zawodu był handlarzem, w ramach swojego zawodu namawiał ludzi między innymi do zakupu cudownych ziaren po wy

Pensylwania

Pensylwania

ższej cenie 60 dolarów za buszel, mające wydać 15-stokrotnie wyższe plony. Autor hasła "Miliony ludzi teraz żyjących nigdy nie umrą."

Żona Russella twierdziła że jej mąż jest dla niej zbyt surowy i skory do obrażania jej, z tego powodu otrzymała sądowo od niego separacje.

W 1876 roku Russelll założył "Stwoarzyszenie Badaczy Pisma Świętego". Od 1879 roku rozpoczął wydawanie pisma "Syjońska Strażnica i Zwiastun Obecności Chrystusa".

Przyjdź Królestwo Twoje, Charles Taze Russel

Autor książki "Thy Kingdom come".

Advertisement