Benio123o pl Wiki
Advertisement

James Jacob Prasch

James Jacob Prasch

Chrześcijaństwo a medycyna – James Jacob Prasch, Napisy PL

Czy chrześcijanie powinni uciekać się do medycznej profesji gdy chorują? Lub czy powinni, poprzez wiarę, orzec uzdrowienie, przejść pod namaszczenie starszych i usunąć pomoc profesjonalistów medycznych?

Znałem człowieka z New Yrok – wierzącego, mojego bliskiego przyjaciela, żyda.

Który wszedł pod nauki hiper-wiary, i wierzył że medyczna nauka była tylko dla tych którzy są słabi w wierze. Jeżeli był chory, prosił starszych kościoła by go pomazali i stwierdzili uzdrowienie.

I przez jego wiarę miał gwarantowane uzdrowienie ponieważ rozumiał „Jego ranami uleczeni jesteśmy” jako posiadania gwarancji uzdrowienia w tym życiu, w tym świecie i pod wszystkimi okolicznościami.

Jest to niezrozumienie Izajasza 53 – to po pierwsze, ale bez obchodzenia się egzegetycznego z Izajasza 53 pozwólcie powiedzieć mi co stało się z moim przyjacielem.

Gdy wyznawał według sowich przekonań, w jego ustach gnił ząb ponieważ nie szedł do dentysty. Jego wygląd był straszny z powodu pruchniccy zębów. Zmagał się z rozkładem dwóch rzeczy które nastąpiły wraz z tym.

Ale nie poszedłby do dentysty, nie wierzył w medyczną naukę.

Ostatecznie został zainfekowany przez wszelkie schorzenia włośnicy-trichinellozy, nie udał się po pomoc medyczną aż było za późno aby uratować jego życie. I umarł gdy miał 30 lat.

Absolutnie tragiczne i był kimś kto był na wiele sposobów inteligentną osobą. Wiedział jak zarabiać pieniądze na rynkach kontraktów terminowych, handlu opcjami i jako doradca finansowy i był quazi inżynierem.

Potrafił wykonać wszelkiego rodzaju prace dla kościoła, raz gdy w kościele zepsuła się winda a jej naprawa kosztowała by astronomiczne sumy, wziął części od innej windy i sprawił że działa. Był błyskotliwy.

Pobierał ciepło z klimatyzacyjnych systemów i używał ich do ogrzewania wody dla kościoła. Był dość sprytny zarówno mechanicznie jak i elektrycznie w ręcznej robocie natury technicznej i był mądry finansowo.

Nie był głupią osobą w żadnym tego znaczeniu. I był biblijne dość dobrze obeznany.

Ale podpisywał się pod te szalone doktryny.

I zabiły go.

Mój lud ginie z braku poznania – jest tego szerokie znaczenie dla tego wersetu, ale on był przykładem śmierci z braku poznania.

Nauka medyczna, autentyczna nauka medyczna i wiara w Jezusa nie są konkurentami. Zobaczcie, nie powinniśmy zażywać aspiryny bez modlitwy. Nie powinniśmy nigdy szukać pomocy medycznej bez udania się najpierw do Pana – dobrego lekarza.

Ale uzdrowienia które widzicie w Nowym Testamencie i w Starym, były głównie uzdrowieniami z rzeczy dla których nie było żadnego znanego lekarstwa w tym czasie i dziś nie ma do dziś medycznego lekarstwa dla większości z nich. Żadnego.

Gdy Bóg interweniuje nadnaturalnie, było to dla rzeczy które nie były naturalnie ani medyczne uleczalne. Dlaczego miało by być inaczej teraz?

Możemy spodziewać się ujrzeć więcej medycznych cudów w krajach trzeciego świata, gdzie panuje brak lekarzy, szpitali, medykamentów i tym podobnych.

Stanowczo wierzę że Bóg odpowiada na modlitwy i że może On uzdrowić ludzi, wierzę w modlenie się za chorych i namaszczanie oliwą – wierzę w to wszystko. Ale takie rzeczy nie działają z wyłączeniem nauki medycznej.

Łukasz Ewangelista był lekarzem, nie przestał nim być lub przestać praktykować medycynę taka jaka była wtedy w jego zawodzie po tym gdy stał się chrześcijaninem i wyznawcą Jezusa. Paweł identyfikuje go w czasie obecnym ciągłym aktywnym jako lekarza.

Nie przestał praktykować swojego zawodu.

Jezus użył przykładu dobrego samarytanina dającego medyczną pomoc i wsparcie ofierze z urazem na drodze do Jerycha.

Jezus użył tego jako przykładu tego jacy powinniśmy być. Znam ludzi którzy są medycznymi misjonarzami w krajach trzeciego świata, opiekując się chorymi dziećmi i tym podobnym, w Afryce, w Filipinach – niech Bóg ich błogosławi.

Bóg powołał ich do tego, On umieścił ich w ich zawodzie. Miałem drogiego przyjaciela – teraz jest już z Panem, który był chrześcijańskim lekarzem położniczym, notorycznie walczył on z nie terapeutyczną aborcją w swoim zawodzie.

I zapłacił za to cenę – został zmuszony do przejścia na wczesną emeryturę jako rezultat jego stanowiska przeciw nie terapeutycznej aborcji. Był on głosem.

Idea, że nauka medyczna nie jest niekompatybilna z wiarą w Jezusa, jest kompletnym i całkowitym nonsensem. Nie ma żadnych podstaw wsparcia w Nowym Testamencie w czymkolwiek, jednakże, mówię o wiarygodnej, autentycznej medycynie głównego nurtu nauki medycznej.

Medycyna dentystyczna, stomatologia, mówię o osteopatii, mówię o farmakologii. Nie mówię o wielu z technik New-age i teozofii które często pochodzą z taoizmu w oparciu o założenia yin-yang, które infiltrują medycynę zachodnią.

Jeżeli dla przykładu, akupunktura bądź akupresura może być brana do wyznaczania punktów współczulnych, cóż – wtedy ma to dla siebie podstawy filologiczne, ale nie wierzę w taoizm który jest pod tym – byłem w Chinach i widziałem prawdziwą chińską medycynę.

To co sprzedają na zachodzie nie jest tym co sprzedają – oni sprzedawali olej z węża – wino Zin – sześć gatunków trucizny z winem z wysączonym z ich jadu w wino, sprzedawanym jako afrodyzjak.

Ponownie, jest to oparte o yin i yang, jest oparte o taoizm, to jest tym czy akupunktura i akupresura są w ich oryginalnej formie.

Jeżeli można wyciągnąć coś z tego co ma naukowe podstawy i zademonstrować je fizjologicznie to jestem w stanie to uznać, ale bądźcie ostrożni wobec medycyny holistycznej. Strzeżcie się różnych form naturopatii i rzeczy tej natury

Które nie są jedynie pozbawione naukowej wiarygodności, ale wiele z tych rzeczy ma okultystyczne pochodzenie.

Głowno-nurtowa medycyna nauka jednakże nie jest wrogiem chrześcijaństwa. Gdyby była, święty Łukasz nie pozostałby lekarzem. Paweł nie mówiłby o nim dobrze za jego praktykę. Jezus nie używałby tego przykładu.

I były także tego inne przykłady w Starym Testamencie także z Ezechiaszem i temu podobnymi.

Nie drodzy przyjaciele, nie połykajcie aspiryny bez modlitwy. Bądźcie prowadzeni przez Pana gdy szukacie pomocy medycznej, z pewnością. Nie ma żadnego zastępstwa dla modlitwy.

Ale nie myślcie że Bóg nie może i że nie używa medycznej nauki. Nazywam się James Jacob Prasch, niech Bóg błogosławi i dziękuje.

Advertisement