Benio123o pl Wiki
Advertisement
Cyrus Ingerson Scofield

Cyrus Ingerson Sofield

Cyrus Ingerson Scofield (1843 - 1921) Amerykański prawnik, polityk, pastor i teolog protestancki, kaznodzieja, kreacjonista, byly kongregacjonalista, premilenialista. Ojciec Dyspensacjonalizmu. Uznawany za prekursora chrześcijańskiego fundamentalizmu.

W młodości Scofield walczył w wojnie secesyjnej po stronie Konfederacji, biorąc udział w bitwie pod Antietam, pod dowódctwem Generała Konfederacji Roberta E. Lee

W bitwie pod Antietam która miała miejsce w 1862 roku, starła się Konfederakcja Armia Północnej Wirginii w sile 45 000 ludzi, z Unijną Armią Potomaku w sile 87 400 ludzi dowodzonej przez George B. McCllelana.

Bitwa zakończyła się zwycięstwem wojsk Unii, mimo porażki Konfederacji, Cyrus Ingerson Scofield otrzymał odznaczenie krzyża honoru. W 1873 roku został mianowany prokuratorem stanowym, został odwołany z tego stanowiska po siedmiu miesiącach w związku z oskarżeniami o nadużycie władzy, po dymisji nie będąc jeszcze nawrócony, popadł w alkoholizm i zniszczył swoje małżeństwo z żoną z którą zaczął żyć w separacji.

W 1879 roku Scofield spotkał się z kazaniami kaznodzieji kogregacjonalistycznego Jamesa H. Brookesa głoszącego w Saint Louis pod wpływem których Scofield nawrócił się. Rozwiódł się ze swoją byłą żoną i poślubił Hettie Hall von Wartz. W 1910 roku odszedł z kongregacjonalizmu do kościoła prezbiteriańskiego.

Autor Rightly Dividing The Word of Truth z 1888 roku, w którym przedstawił dypsensacjonalism z podziałem na 7 oddzielnych okresów. Zwolennik istnienia niewolnictwa.

W 1909 roku wydał Biblie Króla Jakuba ze swoim komentarzem pod tytułem Scofield Reference Bible. Przed swoją śmiercią w 1921 poznał Lewisa Sperry Chafera który stał się jego uczniem. Nauczał zbawienia z łaski przez wiarę bez roli uczynków.

"Jako Dypensacja, łaska zaczyna się w raz ze śmiercią i zmartychwstaniem Chrystusa. Sednem świadczenia nie jest dłużej ustalone posłueszeństwo jako warunek zbawienia lecz akceptacja lub odrzucenie Chrystusa."

- Cyrus Ingerson Scofield, komentarz Scofielda do Jana 1:17

"W kontraście z prawem, narzucającym ofiarność jako Boski wymóg, chrześcijańska ofiarność jest dobrowolna, i jest testem szczerości i miłości".

- Cyrus Ingerson Scofield

"Obietnicą kościoła jest obietnica prześladowań, jeżeli jest wierny w tym świecie, ale obiecuje wielkie dziedzictwo i wynagrodzenie później."

- Cyrus Ingerson Scofield

Advertisement