Benio123o pl Wiki
Advertisement

Gene Kim

Gene Kim

Czemu wciąż jesteś uzależniony od grzechu – Doktor Gene Kim, 9 luty 2019 rok, tłumaczenie - Beniamin Zabój, 2020 rok.

Dobrze więc, mam nadzieje że to nauczanie będzie bardzo pomocne dla tych którzy są w zmaganiu, wiele ludzi prowadzi osobistą walkę w swoim życiu, myślę że to będzie dla was niewiarygodnym błogosławieństwem i wielką pomocą.

Przyjrzymy się 1 Piotra rozdziałowi 5-temu; jest jedna rzecz którą sobie uświadomiłem a jest ekstremalnie decydująca dla ludzi którzy popadli w uzależnienie od grzechu.

Jest bardzo łatwo dla twojego serca by popaść w odmęty grzechu.

Gdy fusy grzechu spadają na ciebie, musisz zrozumieć że sam nie możesz być wolny, grzech jest tak ciężką ceną, grzech jest niezwykle potężny że nie ważne jak wiele próbujesz to nie możesz uwolnić się od niego przez swoją własną siłę.

Jest pewna rzecz którą wszyscy mamy w naszej nieświadomości, nie wiesz o tym ale gdy uwolnisz od tego to zobaczysz duchową dojrzałość wzrastającą w tobie jako rezultat.

Wszyscy macie pychę wewnątrz waszego serca, nie wiecie tego, to jest nieświadome. Czym jest pycha? Spójrzmy na głębszą definicję. Czym jest pycha? Nie wyglądasz dobrze, o to chodzi.

Chcesz mieć pewność że będziesz wyglądał dobrze, jeżeli nie wyglądasz w czymś dobrze to chcesz tego unikać, prawda? To jest w sercu każdego.

Czy wiesz jaka jest pierwsza rzecz jaką robią na spotkaniach „AA” i osób uzależnionych? Nie zrozumcie mnie źle, nie zgadzam się z ich filozofią ponieważ oni myślą że możesz mieć jakiegokolwiek boga jakiego chcesz, każdą wewnętrzną siłę w tobie by pokonać twoje nałogi.

Nie wierzymy w to, wierzymy że tą mocą musi być Pan Jezus Chrystus. Ale nie są kompletnie tępi również więc w ich pierwszym kroku jest coś o zapieraniu się; to potężna rzecz, to jest to co wszyscy mamy wewnątrz to zaprzeczanie.

To jest to czym jest pycha; zaprzeczanie jest życiem w zaprzeczeniu mówiącym że nie możesz tego pokonać; jesteś bezradny, jesteś zbyt słaby.

Teraz pomyśl o tym, jeżeli myślisz o tym w ten sposób że – zobacz: gdy ja wracam do domu i jestem sam, wiem że jeżeli byłbym sam w domu i wiem że trendem związanym z wieloma nałogami jest samotność. Gdybym był przez samego siebie w domu to wiem że przegram i popadnę w grzech – jeżeli myślisz w ten sposób to czy wtedy nie zacząłbyś myśleć „nie powinienem więc sam iść do domu”

„Powinienem iść do kościoła z innymi braćmi abym mógł nasycić się ich duchem i wzrastać i być przez nich zachęcony by móc żyć i walczy kolejny dzień.”

Widzisz? Tak naprawdę prawdziwie w głębi siebie nie wypierasz się, nie upokarzasz się, zaprzeczasz mówiąc że nie możesz sobie poradzić, ale musisz mieć tą postawę że nie możesz sobie poradzić – musisz być pokorny.

1 Piotra 5:5; „Podobnie młodsi, bądźcie ulegli starszym; wszyscy zaś przyobleczcie się w szatę pokory względem siebie,” Nie w to by dobrze wyglądać, to pokora. „gdyż Bóg pysznym się sprzeciwia, a pokornym łaskę daje.”

„Boże, chce to pokonać” może Bóg sprzeciwia się tobie ponieważ odmawiasz padnięcia na swoje kolana i przyznania „wiem że gdy mam dostęp do telewizji kablowej i do internetu, że popadnę w coś seksualnego, ponownie”.

Tak przy okazji, to nie coś seksualnego, mogę upaść w uzależnienie od mediów społecznościowych, ponownie. Tak przy okazji czy wiecie że to teraz staje się nałogiem? Teraz zaczynają dodawać to na ich listy, media społecznościowe stają się teraz uzależnieniem.

Gry komputerowe, internet, media społecznościowe – tylko dla zabawy, chaty, facebook, Youtube

Youtube

W twoim przypadku, jeżeli oglądasz nas od kilku godzin to lepiej wyłącz.

Widzicie to? Co to jest? To staje się uzależnieniem. I musisz zdać sobie sprawę że jeżeli ja miałbym ten ekran naprzeciwko mnie, to wtedy wiem że popadnę w jakiś bałagan i upadnę. Wiem to. Wiem o tym i wierzę w to.

Wierzę że zgrzeszę i popadnę w coś po raz kolejny – gdy wiesz o tym to co zrobisz? Prawdopodobnie będziecie mieć kilku ludzi na około was by sprawdzali wasz komputer, lub umieścisz go w salonie, w ten sposób będziesz mógł zrównoważyć się i ludzie będą mogli mieć na ciebie oko.

Może nawet powinieneś rozłączyć swój internet? Odłączyć kabel? Może wtedy będzie nawet lepiej? Cóż, możecie duchowo powiedzieć „o pastorze, ale oglądam cię w internecie i tym podobne”.

No wiesz, może pomyślałbyś o tym że mógłbyś prawdopodobnie oglądać nas w internecie w bibliotece na przykład? Lub może jeżeli nie ma szczerze żadnego innego miejsca gdzie możecie oglądać nas przez internet to dajcie komputer na środek salonu i oglądaj nas tam w raz ze wszystkimi współlokatorami.

Może to będzie dobre świadectwo, mogą zostać zbawieni słysząc to, kto wie. Może wytycz limity na twoje zużycie Gb-baitów na twoim telefonie komórkowym by był bardziej obciążony gdy oglądasz zbyt wiele i oglądaj nas może jedynie przez telefon komórkowy.

Coś takiego jak to – no dalej, rzeczą jest to że musisz zdać sobie sprawę, zobacz: nie ma znaczenia, wiesz jaki jest problem? To pycha, wiesz czym jest pycha? Wymówkami, zaprzeczaniem, one wszystko dzielą coś wspólnie, wymówki oznaczają samousprawiedliwienie.

Usprawiedliwianie samego siebie – pycha. To dlatego pomijasz czytanie przez siebie Biblii i modlitwy ciągle i ciągle znowu. Jeżeli myślisz w ten sposób że wiem że jeżeli modlitwa nie będzie pierwszą rzeczą jaką zrobię rano, czytanie Biblii pierwszą rzeczą rano to będzie to ostatnia rzecz w moim życiu.

I wiem o tym, jeżeli nie myślicie w ten sposób to dlatego wciąż pomijacie je, wciąż dalej upadacie. To są dobre rzeczy, amen? To są dobre rzeczy, problem tutaj jest taki że masz w sobie pychę.

Musisz uświadomić sobie „jestem niegodziwy, jestem grzesznikiem” - wy wszyscy ludzie mówicie to przez cały czas „jestem tylko niegodziwym grzesznikiem, jestem bezradny, ciągle upadam w grzech, pastorze nie potrafię zwyciężyć tego” - nie, nie wierzysz w to.

Nie wierzysz w to. Jest w tobie pycha w której temu zaprzeczasz, czynisz sobie wymówki na to. Jeżeli uświadomisz sobie że jesteś prawdziwe niegodziwym i bezradnym to mam do ciebie takie pytanie: jeżeli jesteś prawdziwe bezradny, ty i mam namyśli to że jesteś niczym, jesteś niczym, co więc zrobisz jeżeli jesteś niczym?

Jeżeli wrócisz do swoich własnych dróg, jeżeli tam wrócisz: zaprzeczenia, wymówki, pycha, wyglądanie dobrze i tym podobne – twoje drogi pokonania, moje pytanie jest następujące: jeżeli uświadomiłeś sobie to, to czemu wracasz na swoje własne drogi jeżeli prawdziwe jesteś niczym?

Teraz, gdy uświadomisz sobie to że to prawdziwe dla ciebie niczym – twoje drogi, to nie masz nic prawda? Do czego innego możesz się zwrócić z niczym? Jeżeli jesteś prawdziwie pokorny?

Jeżeli prawdziwie wierzysz w moc Bożą? Jeżeli prawdziwie wierzysz że jest wszystkim i wszystko w tym jest właściwe; to w końcu pójdziesz drogą Bożą; jesteś uparty, pyszny, to twój problem.

Co Bóg ci powiedział znowu i znowu ponownie? „O ja próbowałem tego, próbowałem”, nie, nie próbowałeś, nie opróżniłeś siebie, ty tylko chodziłeś od jednego do drugiego: ty i Bóg, ty i Bóg.

Nie, nie, nie, nie, nie; co Bóg powiedział ci byś zrobił? Czytał Biblie, modlił się, czy robisz to?

„O pastorze, mam zmagam się z moim uzależnieniem...”

Dobrze, kiedy ostatni raz czytałeś Biblie?

„Nie mogę zwyciężyć nad moimi...”

Kiedy ostatni raz się modliłeś?

„O, próbowałem tego i nie działało”

Kiedy ostatnim razem to robiłeś?

Tydzień temu? Nic dziwnego że nie działa.

„Próbowałem raz i nie działało...”

Bóg powiedział „czytaj Biblie i módl się raz” czy to jest to co powiedział w swoim Słowie?

Co powiedział? Głoszę tutaj, ponieważ robię to ze szczerej miłości do ludzi którzy mają twierdze uzależnień, dlatego robię to bardzo twardo i poważnie. Czy Bóg powiedział ci byś raz przeczytał Biblie i się pomodlił lub czy powiedział codziennie?

Co Jozue 1:8 mówi? Niechaj nie oddala się księga tego zakonu od twoich ust, ale rozmyślaj o niej we dnie i w nocy, aby ściśle czynić wszystko, co w niej jest napisane, bo wtedy poszczęści się twojej drodze i wtedy będzie ci się powodziło.

Psalm 119: (werset 9): Jak zachowa młodzieniec w czystości życie swoje? Gdy przestrzegać będzie słów twoich.

Co mówią Psalmy? Słowo twoje jest pochodnią nogom moim I światłością ścieżkom moim.(Psalm 119:105)

Co mówi Biblia o tym co powiedział Jezus gdy był kuszony? Nie samym chlebem żyje człowiek, ale każdym słowem, które pochodzi z ust Bożych. Gdy samy był kuszony.

Czy Apostoł Paweł nie powiedział „modlę się nieustannie”. Co powiedział Król Dawid? „Modlę się o poranku, popołudniu i wieczorem.” Co Daniel robił? Modlił się trzy razy dziennie.

Czy idziesz przez Bożą ścieżkę? To następna rzecz i słyszeliście mnie mówiącego o tym znowu i znowu; nie wiem czemu nie robicie tego.

„Jestem zbyt zajęty pracą i zbyt zajęty...”

Widzisz? Twoje własne drogi. Odrzucasz, zobacz, jeżeli prawdziwe zdajesz sobie z tego sprawę że jesteś niegodziwy i jesteś niczym to myślałbyś w ten sposób „jeżeli wrócę do pracy znowu, wiem że upadnę w ten grzech, ponieważ wyczerpałem moją energie dla Boga, duchową ochronę od Boga”

Bez tej duchowej niebiańskiej tarczy jestem prawdziwie niczym, wierzysz w to? Czy wierzysz w to? Widzisz? Naprawdę w to nie wierzysz, zaprzeczasz temu. Myślisz że to nie nie jest tak konieczne dla ciebie, możesz pominąć jeden dzień, widzisz?

Bo idziesz przez siebie, przez ciebie więcej niż Boga. To dlatego przegrywasz bitwę, to pycha, nieświadoma pycha, zaprzeczanie tego że prawdziwe jesteś bezradny jeżeli pominiesz czytanie Biblii.

Zaprzeczanie że prawdziwie będziesz zmierzał do popadnięcia w ten grzech, jeżeli pomijasz modlitwę i chodzenie do kościoła. Dlatego upadasz.

Dlatego upadasz. Potrzebujesz pójść do kościoła, tu jest następna rzecz, potrzebujesz braci. Potrzebujesz braci którzy będą cię wspierać, nosili ciężary jedni drugich. Jest siła w liczbie, musisz to zrozumieć.

Dziękuje Bogu za niektóre programy, mogę być w błędzie ale może to być Victory Outreach lub może to inny program ale jest jak wierzę niezależny fundamentalny baptystyczny posługujący który rozpoczął program poprawy i myślę że nazywa się Vicotry Outreach ale mogę się mylić.

Ale wiem że wiele kościołów niezależnych fundamentalnych baptystów i nawet biblijnie wierzących kościołów mają to i musicie zrozumieć że świat czasami jest dalej tam gdzie chrześcijanie zawodzą w ujrzeniu czegoś, ale Bóg powiedział ci już dawno temu; najlepsza poprawa jest przez braci.

Biblia mówi w liście Jakuba: Wyznawajcie jedni przed drugimi upadki,

Co mówi list do Galacjan? Jedni drugich brzemiona noście

Potrzebujesz wspólnoty braterskiej by cię wspomogła. Oczywiście musisz ruszyć głową, Paweł powiedział że są pewne grzechy które są nawet tak haniebne by o nich mówić w kościele, nie chcesz powiedzieć ich do braci i by jakieś małe dziecko usłyszało o tym lub usłyszał o tym nowo nawrócony.

Nie chcesz robić tego w ten sposób, Biblia mówi również że są grzechy za które zostaje się wyrzuconym z kościoła. Więc przykro mi, czasami mieliśmy ludzi którzy mieli pewnego rodzaju uzależnienia i nie wspomnę specyficznych grzechów czy osób ale wiem że niektórzy ludzi je mają nie mogą wrócić już więcej z ich powodu do kościoła. Czemu? Ponieważ są grzechy które nie mogą być przebaczone w kościele, innymi słowy ludzie mogli by zobaczyć to i wtedy ktoś inny mógłby wpłynąć przez to i zrujnować świadectwo naszego kościoła.

Nie można na to pozwolić, jednakże rzeczą jest to że nie znaczy że będziesz z tym sam, krzycz jak głośno możesz ale wiesz... nie wiem czy wiesz o tym ale „A” program, nie wiem czy był czy nie ale gdy czytałem jego historie życia to wygląda to jakby był zbawionym chrześcijaninem.

Wiem że Big Chuch wierzył że ten człowiek był zbawionym chrześcijaninem, jeżeli chodzi o mnie to dam temu kredyt zaufania czy był, ale jeżeli nie jest to jeden na to otwarty również, ale punkt jest taki że, zobacz; gdy przechodziłem przez wiele programów poprawczych to zawsze są w nich gdzieś zbawieni chrześcijanie.

Jakiś brat lub siostra gdzieś tam, oczywiście znajdziesz tam ludzi różnej wiary, ateistów i tych którzy nie są tak zdrowi doktrynalnie jak my, ale Biblia nie mówi że potrzebujesz doktrynalnie zdrowych braci by pomóc ci, potrzebujesz czego? Zbawionych braci.

To jest to czego ci potrzeba, potrzebujesz zbawionych braci i w programach poprawczych mówią że nie ma znaczenia jaka jest to wyższa moc, więc zobacz, podczas gdy niektórzy ateiści mogą uważać sznurowadło za swoją wyższą moc, ty możesz po prostu skupić się na Jezusie Chrystusie.

Nie żartuje, są ludzie którzy naprawdę tak mówią, miałem Biblijnie wierzących braci którzy przeszli przez programy poprawcze i powiedzieli mi że słyszeli ludzi mówiących takie rzeczy jak sznurowadło lub coś takiego.

Lub klamka – to niedorzeczne. Ale wspierają cię, wiesz czemu? Ponieważ zastąpili to chrześcijańskimi zasadami. Jeżeli nie ma chrześcijańskiego kościoła w co szczerze wątpię, na pewno jest, rząd nawet czasami wspiera takie grupy również ponieważ nie chcą mieć band biegających uzależnionych ludzi.

Więc rzeczą jest to że jeżeli nie ma tam chrześcijańskiego kościoła który ma program poprawczy na który możesz się udać, to jest świecki program poprawczy i tam też będą gdzieś chrześcijanie. I czy nie było by wspaniale byś miał zbawionych braci i siostry w Chrystusie w tamtym miejscu?

Może mógłbyś nawrócić ich by stali się biblijnie wierzącymi, może pewnego dnia. To była by dobra rzecz.

Więc potrzebujesz zbawionych braci by cię wsparli, więc jeżeli nie możesz mieć ich w konkretnym kościele ponieważ kościół nie ma programu lub czegoś co może ci pomóc i muszą niestety zdystansować się od ciebie to rzeczą jest to że jest wciąż bardzo wiele poza nim pomimo tego.

I możesz uzyskać pomoc, możesz uzyskać tam pomoc. Jest ważne to że potrzebujesz zbawionych braci w około ciebie by cię wsparli, potrzebujesz zbawionych braci w około ciebie, innymi słowy nie osiągniesz zwycięstwa.

Jeżeli powiesz „nie,nie, nikt nie może mi pomóc poza mną”

Tutaj mamy cię znowu.

Potrzebujesz zdania sobie sprawy z tego że jeżeli nie mam osoby poza mną przed którą jestem odpowiedzialny i która chroni moje plecy i patrzy na mnie to zawalę sprawę i upadnę. Jeżeli nie myślisz w ten sposób, jeżeli nie jesteś pokorny na tyle by myśleć w ten sposób to popadniesz w uzależnienie znowu.

Mam nadzieje że to nauczanie pomogło ci, szczególnie, mam na myśli to że nie mówimy o oczywiście o ciężkich nałogach, mówimy o każdym rodzaju tak zwanych „mniejszych grzechów” które przeradzają się uzależnienie dla ciebie.

To jest dobra rzecz dla każdego chrześcijanina i jeżeli nie wiesz jak osiągnąć zwycięstwo to powiem ci jak je osiągnąć, jest ono przez pokorę – Bóg sprzeciwia się pysze, pamiętaj o tym.

Jeżeli sprzeciwiasz się iść Bożym sposobem to ci nie pomoże.

„Próbowałem wszystkie kaznodziejo, próbowa...”

Nie, nie próbowałeś, nie próbowałeś, gdy dochodzimy do kornetów i gdy pytam cię czy próbowałeś tego, czy skontaktowałeś się z tą osobą, czy kiedy ostatni raz czytałeś swoją Biblie i modliłeś się, czy pościłeś w tym i w tym i w tym.

Czy wyszedłeś poza dom, jak często jesteś sam? Widzicie, samotność, dodam to; to jest numer trzy; nie zostawajcie sami, nie zostawajcie sami, kropka. Bob Jones senior raz powiedział „bezczynny umysł jest warsztatem diabła”.

Wiesz co Biblia mówi o Sodomie i Gomorze? W jaki sposób stali się tam niegodziwi w ich wypaczeniu homoseksualizmu? Biblia mówi „obfitość bezczynności”, to daje twojemu umysłowi wiele myśli w twoim umyśle które chcesz sobie wyobrażać i wtedy to wyobrażenie cię napędza i robisz więcej rzeczy.

To było kazanie.

Advertisement