Benio123o pl Wiki
Advertisement

Gene Kim

Gene Kim

Dlaczego chrześcijanie mają WIĘCEJ dowodów niż ateiści – Doktor Gene Kim

Więc musicie zrozumieć że wierzenie w Boga, są na to dowody, jest to solidne, wierzymy że Bóg istnieje i chrześcijaństwo zawiera tego dowody, ateizm w rzeczywistości nie posiada dowodów, natomiast z drugiej strony Chrześcijaństwo zawiera wiele dowodów.

Więc to co zrobimy to spojrzymy najpierw na Hebrajczyków 11:1, zobaczcie co Słowo Boże mówi tutaj, biblia mówi: A wiara jest gruntem.. więc zobacz że gdy mamy wiarę, to nie jest puste; to sens, to ma coś w sobie... tych rzeczy, których się spodziewamy...czy jest to bez dowodów? Nie, to mówi tutaj:... i dowodem rzeczy niewidzialnych.

Więc zauważcie tutaj że odnośnie chrześcijaństwa, naszej chrześcijańskiej wiary, zawiera ona dowody, nie jest pusta, nie jest bez niczego; to zawiera dowody w Słowie Bożym, zawiera również dowody logicznym rozumowaniu, ale pokryjemy je później.

Zanim pokryję niektóre z tych rzeczy, to co teraz zrobię to wyjaśnię wam rzeczy za pomocą których będziecie mogli bronić waszej chrześcijańskiej wiary, to będzie dla was istotne. Po pierwsze musicie zdać sobie sprawę z tego że jeżeli ateista stwierdza że nie ma Boga, musicie sobie uświadomić żeby uczynić takie stwierdzenie jak to; jest to bardzo mocne stwierdzenie – jest bardzo silnym stwierdzeniem powiedzieć „nie ma Boga.”

Ponieważ musicie sobie uświadomić że nasz Bóg jest mocnym bytem i całe stworzenie wszechświata na Nim polega, więc by to wszystko zdyskredytować potrzebujesz na to silnych dowodów, ale rzeczą jest to że mocne stwierdzenie że nie ma Boga wymaga na to silnych dowodów:

„Nie ma Boga” - dobrze, daj mi dowód. Co po tym zrobią? Nie mogą dać mi dowodu. Czy to niesamowite jak wiele razy oni żądają dowodu od ciebie ale oni sami gdy są pytani o dowód nie dają ci go?

Więc jest to silne stwierdzenie „nie ma Boga.”, to dość mocne stwierdzenie, jak wielu ludzi na świecie i nawet w ciągu historii wierzyło w jakiś rodzaj Boga lub bytu? To dość twarde oświadczenie jakie można uczynić – takie wymaga silnych dowodów.

Silne dowody są wymagane od silnych oświadczeń, silnych twierdzeń. Gdy pójdziemy do sądu w sprawie normalnego stwierdzenia – to jedna sprawa, ale jeżeli oświadczysz mocne stwierdzenie poruszające społeczeństwo i historie w około niego, musisz poprzeć je wieloma silnymi dowodami przed sądem.

Teraz uświadomcie sobie to; to jest to wokół czego jest skupiona historia i społeczeństwo, w ciągu historii i społeczeństw zawsze wierzono w jakiś rodzaj Boga, więc potrzebujecie na to mocnych dowodów.

Ale uświadomicie sobie że nie mają żadnych dowodów, nie mogą dać wam dowodu że nie ma Boga – nie mogą udowodnić naukowo, nie mogą udowodnić ci tego logicznie, nie mogą ci tego udowodnić nawet przez obserwancję, nie mogą ci udowodnić że nie ma Boga.

Rzecz w tym że gdy my mówimy, wtedy uskarżają się i skamlają; to co oni robią jest dość niemożliwe ponieważ nie mogą obalić rzeczy które nie istnieją, to jest to co robią, więc to co robią to myślą że gdy dajesz oświadczenie że muszą udowodnić że nie ma Boga, mówią „to niemożliwe, jak mogę to zrobić?”.

„Jeżeli coś nie istnieje, nie mogę tego udowodnić.” Więc tu jest rzecz; to w rzeczywistości słaby argument, to próba obejścia uzasadnienia, starają się znaleźć dla tego wymówkę, nie jest naprawdę dobry powód, ponieważ musicie uświadomić sobie że możesz udowodnić że coś nie istnieje.

Dam wam te następujące stwierdzenia, dobrze? Mogę udowodnić wam że pewni ludzie w naszym kościele jak Stan, Chris, Jack, Tom i tak dalej, proszę ludzi w internecie by nie myśleli że ich osądzam, nie oglądają mnie teraz ale w każdym razie: więc mogę udowodnić wam że Tom, Stan i Jack nie są teraz w tym momencie na służbie kościelnej.

Widzicie to? Mogę to udowodnić, mogę udowodnić wam że Bill Clinton nie jest teraz prezydentem stanów zjednoczonych w białym domu w tym momencie, mogę udowodnić wam teraz że nie ma tutaj chodzących żywych dinozaurów w mieście San Jose w tym momencie.

Mogę udowodnić wam że nie ma Dartha Vadera, dobrze? Więc widzicie, rzeczą jest to; tak, możesz udowodnić że coś nie istnieje, to jest to wadliwy argument – to nie jest prawda, w rzeczywistości to co potrzebujecie zrobić to patrzeć na podstawy, i przez patrzenie i porównywanie zasadności możecie wiedzieć coś nie istnieje.

Musicie użyć logicznego rozumowania, musicie użyć zdolności obserwacji i tym podobnych, przechodząc przez wszystkie powody i dowody aby uwodnić że to nie istnieje. Więc nie dawaj tej wycofującej się odpowiedzi że jest to nieudowadnianie – nie, możesz to udowodnić, gdzie jest twoja logika? Gdzie jest twoja nauka? Nie macie żadnej.

Możecie to udowodnić, widzicie? Oto następna rzecz, mogą skomleć że „nie możesz obalić Boga” dlaczego? Ponieważ musiałbyś zrobić to samo „ze świętym mikołajem i wróżką zębuszką – tak powiedzą.” Tak powiedzą.

By mówić... dobrze; „Nie ma Boga” - daj mi na to silny dowód. I co oni wtedy zrobią? „nie mogę tego zrobić”. A więc wygrałem – oznacza to że jest Bóg. I wtedy zrobią ci to: „Dobra, co z tym że nie ma świętego mikołaja? Nie ma wróżki zębuszki, daj mi dowód że ich nie ma, czy możesz dać mi tego dowód?”

„Nie możesz, wygrałem”. Widzicie? To ich „rozumowanie” którego użyją przeciwko tobie. Będą mówić że nie możesz obalić Boga tak samo jak nie możesz obalić świętego mikołaja czy wróżki zebuszki za pomocą logiki, w taki sposób będą argumentować.

Jednakże łatwą odpowiedzią na to jest; Hebrajczyków, dobrze, czy czytałeś Hebrajczyków? Hebrajczyków 11:1 i zobaczymy także 1 Piotra 3:15: Lecz Pana Boga uświęcajcie w waszych sercach i bądźcie zawsze gotowi udzielić odpowiedzi każdemu, kto domaga się od was uzasadnienia waszej nadziei, z łagodnością i bojaźnią.

Widzicie? To logika, uzasadnienie nadziei którą macie z łagodnością i bojaźnią. Miejcie czyste sumienie, aby za to, że mówią o was źle, jak o złoczyńcach, zostali zawstydzeni ci, którzy zniesławiają wasze dobre postępowanie w Chrystusie.

Zauważcie że mieli fałszywe oskarżenia z powodu wersetu 15-stego, ponieważ jest to uzasadnione, więc tu jest rzecz: jak możemy udowodnić że jest to fałszywe oskarżenie, czy wierzymy że jest to fałszywe oskarżenie? Amen. To jest fałszywe oskarżenie, to fałszywe stwierdzenie, i zgadnijcie co, to nawet nie jest fałszywy dowód – oni nie mają żadnego dowodu, jest nawet gorzej, nie mają nawet fałszywego dowodu, nie mają żadnego na to dowodu.

Tu więc jest rzecz, z Hebrajczyków 11:1 i I Piotra 3:15 na który patrzyliśmy i czytaliśmy werset od 15-16, oto jak argumentujmy że nie możesz zrobić tego z wróżka żebuszką i świętym mikołamej: wiecie dlaczego? Ponieważ rzecz w tym że święty mikołaj i wróżka zębuszka nie posiada dowodów.

Widzicie? Nie oddajemy pytania, my mamy uczciwą miarę gdzie oni muszą to udowodnić i my musimy to udowodnić także, widzicie? Więc silne stwierdzenie „Jest Bóg/nie ma Boga.” - oba z nich są silnymi stwierdzaniami. Musicie dać mi dowody, czy chrześcijanie zawsze dają dowody na to że jest Bóg? Tak, dają.

Zawsze argumentują przez dowód, używają logiki, używają nauki, używają historii, więc w oparcie o te trzy rzeczy, nie wiem czy widzieliście to wcześniej ale nie będę przechodził przez to wszystko w tym nauczaniu, ale jak dowodzimy że Bóg istnieje poprzez te trzy, jest tym że używamy warunków wstępnych logiki, zdrowego rozsądku tego jak zostaliśmy stworzeni.

W nauce używamy praw termodynamiki i nie tylko to; zobaczcie na poziom skomplikowania stworzenia ukazujący że nie mogło być to losowe, musiało być to inteligentnie zaprojektowane. I za pomocą historii, historycznych relacji spoza biblii, dowodzimy że nie ma wątpliwości że nastapiło zmartwychwstanie zbawcy; On umarł i był żywy.

I będziecie musieli przejść przez te wszystkie twierdzenia aby zobaczyć czy oni kłamali, czy to mit czy błąd, ale przez historie; nie możecie tego zaprzeczyć, historia dowodzi chrześcijaństwa.

Teraz, co z tobą? Nie masz nic. „Nie ma Boga” - dobrze, udowodnij to. Ilekroć żądają od ciebie dowodu przez cały czas, tu jest rzecz; nie musisz nawet dawać im dowodu by cię krytykowali, czemu nie powiesz: „czy kiedykolwiek myślałeś nad udowodnieniem tego że nie ma Boga?”

Jakie są twoje dowody?” I gdy oni dają dowody – ty możesz krytykować ich. Widzicie? Wtedy to oni są w ciężarze a nie ty. Wiecie dlaczego ateiści są trudnymi ludźmi do rozmowy, ponieważ to zawsze ty jesteś w ciężarze dowodzenia, używania logiki, nauki i historii aby to wyjaśnić.

Musisz oddać im ten ciężar i zgadnij co; nie mają niczego, nie mają niczego. Nie mogą tego udowodnić, gdy próbują, jest łatwe by krytykować, ponieważ jest łatwiej krytykować niż dowodzić. Dlatego ateiści czują się jakby mieli łatwość; ponieważ oni zawsze mają łatwość i komfort krytykowania, a nie dowodzenia.

Chrześcijanie zawsze nieśli ciężar dowodzenia, ale tu jest rzecz, dlaczego nie odwrócisz stołu do nich i nie krytykujesz ich, i wtedy gdy ty ich krytykujesz, zdasz sobie sprawę z tego że gdy dochodzi do zważenia dowodów ateizmu i chrześcijaństwa; co ma więcej dowodów?

To (chrześcijaństwo) jest wzniesione wyżej niż to (ateizm, brak dowodów) – ta rzecz jest, ta rzecz jest w dole depresji, ponieważ gdy ważymy dowody; możesz krytykować to (logika, nauka, historia), ponieważ nieważne jak silne są twoje dowody w chrześcijaństwie, będą zawsze sposoby ich krytyki niezależnie od czego.

Każdy naukowiec, profesor, student szczerze to przyzna. Nie ma znaczenia jak silne są twoje dowody – zawsze będą sposoby na ich krytykę, ale to nie jest powodem dlaczego dyskredytujemy chrześcijaństwo ponieważ „jest jedna krytyka” - nie, ważysz ciężar dowodów i krytyki.

Kto zawsze miał ciężar dowodów, dowodu, dowodu, dowodu podczas gdy oni tylko „krytyki, krytyki, krytyki.”? Widzicie? Dlatego chrześcijaństwo ma o wiele więcej dowodów niż ateizm. Widzicie to? Ponieważ oni zawsze żyją swoim życiem krytyki, nie udowadniania.

Advertisement