Benio123o pl Wiki
Advertisement

Istnieje koncept zwany Yin i Yang i kiedy pójdziecie do klasy teakwondo tam też zobaczycie ten symbol. To zawstydzające ale myślę, że nasza koreańska flaga też ma ten symbol ale to jest symbol Yin i Yang. Ten symbol jest używany przez wschodnie religie takie jak Taoizm, Konfucjanizm i wiele innych religii.

Wierzą w koncept, który nazywają dualizmem lub jak możemy łatwiej to nazwać: Yin i Yang. Wiecie, widzicie biały i czarny skręcone razem, więc właściwie nazywają to światłem i ciemnością, więc abyśmy istnieli musi istnieć biel (światło) i czerń (ciemność) więc obydwa: dobro i zło, pozytywność i negatywność.

Tak argumentują: argumentują, że tak musi działać wszechświat, bez tego balansu nie możemy nawet istnieć i dają przykłady. Bateria ma obydwa: negatywność i pozytywność. Mamy ciemność i mamy światło, widzicie, tak świat powinien istnieć. Kobiecość i męskość, dzięki temu my istniejemy. Dualizm, dwie rzeczy. Mamy pasywny i aktywny element.

Istnieje też koncept moralny dobra i zła, tak właśnie musimy istnieć. Dlatego właśnie my chrześcijanie nie wierzymy w koncept Yin i Yang. Problem z tym jest taki, na temat doktryny dualizmu lub Yin i Yang, że oni wierzą iż przeciwne elementy, które zawierają dobro i zło muszą istnieć, abyśmy i my istnieli.

Argumentują tak: bez zła nie możemy istnieć, więc musi istnieć dobro i zło aby był balans na naszym świecie. Wiecie co oni w takim razie robią? Co usprawiedliwiasz? Usprawiedliwiasz morderstwo, usprawiedliwiasz kradzież, usprawiedliwiasz gwałt i pozostałe zło. Usprawiedliwiasz ich mówiąc: potrzebujemy tych elementów abyśmy dzisiaj mogli istnieć.

Nie, nie potrzebujesz. Nie, nie potrzebujemy, ok?. Wolę ogród Eden, wolę pójść do nieba przyjacielu. Jest jedna rzecz, to jak oni argumentują, wielu ludzi w obecnych czasach próbuje używać śliskich słów (okrężnych słów-przyp. tłum.), by ominąć pewne kwestie. Argumentują, że ten nasz koncept Yin i Yang, dualizm, to jest zachodni fałszywy pogląd.

Ludzie z zachodu nie rozumieją, w co naprawdę wierzymy na temat Yin Yang. Co ludzie z zachodu mylą jako dobro i zło dla Yin i Yang, Taoiści i inni religijni ludzie ze wschodu wierzą w to że moralność dobra i zła są tym czym my postrzegamy, nie są prawdziwe. Innymi słowy, to z twojej perspektywy postrzegasz biel jako dobro, a czerń jako zło, więc to nie jest dosłowne, to nie jest naprawdę dobro i zło, to tylko ty tak widzisz dobro i zło. W ten sposób próbują to ominąć.

Oni zawsze używają specjalistycznego słownictwa, filozoficznych idei i dróg do obejścia tematu. Oto jak możemy odpowiedzieć na ten argument. Oni powiedzą: to tylko zachodnia pomyłka zrobiona przez ludzi z zachodu. Jestem człowiekiem ze wschodu mówiącym tutaj, więc przepraszam ale nie możesz użyć tego przeciwko mnie ale pomijając to zostawmy to tak. Zostawmy to w ten sposób, że koncept Yin Yang, biel i czerń, że to ludzie z zachodu wierzą, że biel to dobro, a czerń to zło, to tu mam pytanie. Argumentują, że musisz mieć balans dla wszechświata potrzebny do istnienia, dwa przeciwne elementy.

Jeżeli myślisz gdy ja powiem: to jest zło, to jak ludzie z zachodu to widzą, to moje pytanie dla ciebie jest takie. Czym jest morderstwo? Czy to jest dobro i zło, czy to jak ty to postrzegasz, jak ty to widzisz? Czy to naprawdę jest zło? Czego jestem pewien, że wy wszyscy to potwierdzicie. Czy więc jest kradzież? Czym jest gwałt? Teraz sprawa wygląda tak. To nie zmienia faktu, że nieważne jak nazwiesz morderstwo, kradzież czy gwałt złem czy dobrem, to nie zmienia faktu, że te wschodnie religie argumentują, że te elementy morderstwo, kradzież i gwałt są niezbędnymi elementami dla czerni do osiągnięcia balansu dla wszechświata, nieważne czy nazwą to złem czy nie, to oni nadal będą argumentować, że to niezbędne dla balansu wszechświata.

Oni po prostu nie chcą używać słowa zło, chcą to obejść ale nie używajmy nawet słowa zło. Nie zmienia to faktu, że oni wciąż mówią, iż morderstwo, kradzież i gwałt są niezbędnymi elementami dla równowagi wszechświata. Widzicie to? Użyjmy teraz drugiego przypadku, ponieważ argumentują, że wszystko co robimy w życiu, co ma przeciwieństwo jest absolutnie niezbędne dla nas do istnienia, tak argumentują. To jest druga sprawa. Chciałbyś zaakceptować morderstwo jeżeli morderca zostałby przyprowadzony przed sąd i sędzia uznałby go za winnego i powiedziałby: w świetle prawa jesteś winny, co zrobiłeś było złe i rodzina ofiary została zraniona przez działanie mordercy, ponieważ ten morderca zgwałcił i brutalnie torturował ofiarę i sędzia wygłosił przemowę.

Można by powiedzieć czy byłoby logiczne dla mordercy, by po tym jak sędzia uważa to za złe i wszyscy w pomieszczeniu uważają to za złe powiedzieć: cóż, jestem taoistą i to tylko wasze postrzeganie zła na to co zrobiłem. Czy to uczciwe? Nie! Rodzina ofiary będzie zraniona. Co masz na myśli, mówiąc to tylko moje postrzeganie świata!? To jest złe! Zabiłeś moją córkę! Widzicie? Widzicie, tę wschodnią ideologię, która kręci słowami, filozofią i specjalistycznymi terminami, która właściwie doprowadza do głupoty na końcu. To tylko twoje postrzeganie zła! Zachodnie postrzeganie zła! Ja nie widzę tego jako zła. Czy to przejdzie? Nie, to w ogóle nie przejdzie! Pomyślą, że ten typ jest głupi, więc widzicie że nie możecie użyć tego argumentu.

To słaby argument, by powiedzieć, że to tylko jak ludzie z zachodu to postrzegają jako dobro i zło. Więc czym jest morderstwo? Czym jest gwałt, zanim nazwę to dobrem bądź złem? Jak to nazwiemy? Kolejna rzecz nad którą musisz pomyśleć, mogą być jacyś ludzie ze schodu, którzy powiedzą: gdy rozmawiamy o Yin i Yang, bieli i czerni, to w ogóle nie włączamy w to moralności, dobra i zła, które mówią negatywności i pozytywności, świetle i ciemności, kobiecości i męstwie, bierności i aktywności, o tego typu elementach, nie włączamy przeciwstawnych elementów dobrych i złych.

Jeżeli tak zrobią, gdyż będą musieli tak zrobić, jeżeli chcą utrzymać koncept Yin i Yang. Jeżeli to zrobią, w co w bardzo wątpię, to nawet gdy to zrobią, to wiecie co? Ich wszechświat nie będzie. Co masz na myśli pastorze? Religie wschodu, w które wierzą ludzie nauczają tego: wszystko w naszym wszechświecie jest oparte na cyklu reinkarnacji, tak jest zbudowany wszechświat. Bez reinkarnacji nie ma absolutnie żadnego wszechświata. Zgadnijcie na czym system reinkarnacji polega, aby wspiąć się wyżej w hierarchii albo zejść w niej niżej, polega na tym jak dobrze żyjesz i jak źle żyjesz.

Widzicie to? Oni muszą włączyć dobro i zło dla konceptu Yin i Yang dla istnienia wszechświata. Jeżeli zabierzecie dobro i zło, to zabierzecie reinkarnację. Kiedy zabierzecie reinkarnację, to zabierzecie istnienie wszechświata, zabierzecie Taoizm, Buddyzm i pozostałe wschodnie religie. Widzicie to? Oni muszą włączyć, nieważne czy lubią czy nie, muszą włączyć dobro i zło do dualizmu czy konceptu Yin i Yang. Widzicie to? Zauważcie, że wschodnie religie są zbudowane na irracjonalizmie i nie są nawet logiczne i zgadnijcie co?

Nie użyliśmy nawet jednego wersu z Pisma, a jeśli sprawdzilibyśmy w Piśmie, to Pismo miałaby dużo do powiedzenia nt. dualizmu, więc widzicie tutaj, że nie możemy tak budować na podstawie wschodnich religii. Jeżeli osoba z religii wschodu nie uwierzy wam, gdy otworzycie Biblię, to po prostu pokaż mu te rzeczy i jeżeli jest racjonalny, to zrozumie, że jest problem ze wschodnimi religiami, uczciwie mówiąc. Widzicie tutaj jak wschodnie religie nie wytrzymają tego i że są niewłaściwe

Advertisement