Benio123o pl Wiki
Advertisement
E.D

E.W. Keynon

E. W. Kenyon (1867–1948 rok) - Pastor New Covenant Baptist Church, prekursor charyzmatycznego Ruchu Wiary. Autor koncepcji fundamentalnej herezji nauki według której Jezus Chrystus po śmierci na krzyżu umarł duchowo i płonął po śmierci w piekle przez 3 dni zanim "narodził się na nowo".

Herezja ta została zaadoptowana przez wyznawców Williama Marriona Branhama oraz wczesnych wyznawców i nauczycieli frakcji Ruchu Wiary, ruchu którego ojcem jest Kenneth Erwin Hagin.

Bluźniercza herezja Kenyona o Chrystusie płonącym w piekle po śmierci krzyżowej była następnie rozpropagowywana przez charyzmatyka ruchu wiary, ewangeliste sukcesu Kennetha Copelanda. Charyzmatyczka Ruchu Wiary Joyce Meyer stwierdziła że jeżeli ktoś nie wierzy w to że Jezus poszedł do piekła, to nie mogą pójść do nieba.

Herezję tę podtrzymuje także kult dysydentów baptystycznych Andersonistów New IFB skupionych w okół nauk Stevena Andersona, także uznaje płonięcie Chrystusa w piekle za nierozłączny element ewangelii. Naukę tą propaguje Andrew Sluder.

Człowiek (Adam) w rzeczywistości narodził się na nowo gdy zgrzeszył. To jest, on narodził się z Diabła. Stał się uczestnikiem Satanistycznej Natury.

- E.W. Kenyon, The Father and His Family, Lynnwood, WA: Kenyon’s Gospel Publishing Society, 1964, strona 48

Man [i.e., Adam] was actually Born Again when he sinned. That is, he was born of the Devil. He became a partaker of Satanic Nature.”

- (W. Kenyon, The Father and His Family, 17th ed. [Lynnwood, WA: Kenyon’s Gospel Publishing Society, 1964], 48.)

Advertisement