Benio123o pl Wiki
Advertisement

Fałszywe proroctwo Strażnicy: 1914 rok (Świadkowie Jehowy) – Napisy PL

Ten film pokryje temat jednego spośród wielu fałszywych proroctw Świadków Jehowy lub czasów gdy byli znani wtedy w późnych latach 1800 i wczesnych 1900 jako międzynarodowi badacze pisma świętego.

W szczególności ten film będzie poruszał kwestie fałszywego proroctwa o 1914 roku międzynarodowych badaczy pisma świętego.

Więc to co mam tutaj przed sobą to jeden spośród zestawu siedmiu tomów zwany „Watchtower Reprints” każda książka wraz z tą którą wam tutaj pokaże jest w istocie autentycznym, oryginalnym materiałem Strażnicy

Nie są to późniejsze przedruki zrobione przez jakieś strony trzecie, każda książka lub magazyn jaki tu widzicie wyszedł z prasy towarzystwa biblijnego i traktatowego Strażnicy.

Więc to co ja tu mam jest tym co oni sami nazywają „przedrukiem” - została to wydrukowane przez samą Strażnice – ten zestaw siedmiu tomów od samej pierwotnej Strażnicy w 1879 roku i w połowie 1919 roku sami przedrukowali całą Strażnice

Chce odczytać wam Strażnice z 15 Czerwca 1894 roku odnośnie daty 1914 roku i to jest to co pastor Russel uczył świadków Jehowy o 1914 roku, to nie jest to samo co myślą dziś świadkowie Jehowy.

Dziś świadkowie Jehowy myślą że rok 1914 jest punktem początkowym, to „niewidzialna obecność Chrystusa” ale to nie było to co było nauczane pierwotnie.

Więc pozwólcie przeczytać mi ten fragment i możecie czytać go także.

Pastor Russel i Strażnica zaczęli być kwestionowani i o tym jest ten cały segment, wielu ludzi zaczęło pisać zasadniczo pytając go „czy jesteś pewien odnośnie tych dat?”

I on odpowiedział tak: „Nie widzimy żadnych powodów dla zmiany liczb ani nie moglibyśmy ich zmienić gdybyśmy chcieli. Są, jak wierzymy, datami Bożymi, nie naszymi. Ale miejsce w pamięci że koniec 1914 nie jest datą początku, ale końca czasu utrapienia.

Nie widzimy żadnego powodu dla zmiany naszej opinii wyrażanej w poglądzie prezentowanym w Strażniczy z 15 stycznia, 92 roku. Zalecamy przeczytać ją ponownie.”

Są tak pewni daty 1914 że mówią wam nawet że nie są to ich daty, a są to daty Boga. I byli tak pewni że mówią że musicie przeczytać Strażnice ponownie.

Więc pozwólcie pokazać mi że są ekstremalnie pewni; to jest to co nazywają Millennial Dawn, to tom 2. Millennial Dawn stał się później „studies in the scriptures” - te książki mają te same tytuły „czas jest bliski”

To jest pierwsza edycja Millenial Dawn, dlatego ma złoto na przodzie wskazujące na to że to pierwsza edycja. Ten szczególny Millennial Dawn został opublikowany w 1891 roku, więc mamy tutaj 1891 i oto co pastor Russel powiedział swoim wiernym wyznawcą w 1891 roku

Mówi to na stronie 101-wszej, powiedział: „bitwa wielkiego dnia Boga Wszechmogącego” - podaje tu jako odnośnik Objawienie 16:14 - „zakończy się 1914 roku po Chrystusie wraz z całkowitym obaleniem obecnych rządów, jest to już rozpoczęte.”

Tutaj w 1891 roku w tej książce mówi wam co się stanie w 1914 roku. Przepowiada tutaj o przyszłych wydarzeniach w 1891 mówiąc wam co się wydarzy w 1914 roku.

Tak jak powiedziałem, Millennial Dawn zmieniły się w „Studies in the Scriptures” i oto Studies in the Scriptues wydrukowane o wiele później niż Millennial Dawn który wam pokazałem, ten tutaj został wydrukowany w 1910 roku.

I mówi to identyczne rzeczy odnośnie dat. „Bitwa wielkiego dnia Boga Wszechmogącego (Objawienie 16:14), która zakończy się w 1914 roku po Chrystusie”

Cóż, więc co się stało? 1914 przyszedł i odszedł bez wydarzenia, to nie był koniec i jest wciąż wielu „wiernych wyznawców” który w tym czasie byli rozczarowani. Więc co zrobiło towarzystwo Strażnica? Po prostu zmienili swoje książki.

W 1916 roku pastor Russel zmarł i to wtedy sędzia Joseph Franklin Rutherford przejął po nim towarzystwo stąpając po piętach fałszywych proroków roku 1914-stego.

Więc co zrobił? Zastosował trochę taktyki odwlekania, więc tutaj mamy ponownie Studies in the Scriptures z nieco inną okładką, jest tak dlatego ponieważ zostało to późniejszy druk Studies in the Scriptures. Ten druk tutaj jest z 1927 roku.

Więc o wiele później, ale zobaczcie co oni tutaj zrobili i przeczytajcie to razem ze mną:

„Ale bitwa wielkiego dnia Boga Wszechmogącego która zakończy się w 1915 roku po Chrystusie” Widzicie to? 1915 rok.

Widzicie, gdy data 1914 roku zawiodła, co zrobiło Towarzystwo Strażnicy? Zmienili datę do 1915 roku. I potem – ten film nie będzie tego pokrywał – ale zmienili całe znaczenie roku 1914-stego, zamiast bycia końcem – jak widzieliście w tym magazynie Strażnicy

Zmienili ją w jakby pracę początkową Chrystusa - „drugie przyjście w niewidzialnej obecności”

Ponownie towarzystwo Strażnica rozpowszechniło fałszywą doktrynę, fałszywe proroctwa do oszukanych ludzi, w rzeczywistości aby uchronić samych siebie z powodu ich fałszywych przepowiedni przez zmiany dat i nazw.

Teraz, wielu świadków Jehowy którym świadczyłem, do którym mówiłem na ulicy powiedzą „nigdy nie twierdziliśmy że jesteśmy prorokami”

„Zarzucasz nam to nazywając nas fałszywymi prorokami, ale my nigdy nie twierdziliśmy że jesteśmy prorokami”

Dobrze więc, niezłe, zawsze pytam ich czy mają – chodź z powodu ich wieku nie spodziewam się by mieli – Strażnice z kwietnia 1972 roku? Co jest zabawne to to że to z 1 kwietnia – na Prima aprilis z 1972 roku, strona 197

Jest to bardzo interesujący artykuł i możecie przeczytać go razem ze mną ze strony 197-dmej. W rzeczywistości sugerowałbym wam przeczytać całą stronę 197-dmą, możecie zobaczyć tam wszystko.

Zobaczcie na tytuł artykułu. „Będą wiedzieć że prorok jest pośród nich”. Możecie spojrzeć na sam dół na stronie 197-dmej – pierwsza kolumna na końcu, odważny nagłówek „Identyfikacja proroka”

I dalej zaczynają wyjaśniać wam że „Chrześcijaństwo” nie jest prorokiem, ale chce byście zwrócili uwagę do tego paragrafu tutaj który stwierdza to:

„Jednakże, Jehowa nie pozostawił ludzi Chrześcijaństwa, prowadzonych przez kler, aby byli bez ostrzeżenia że Liga (Liga narodów) była podrobionym zastępstwem dla prawdziwego królestwa Bożego. Miał „proroka” aby ich ostrzegał.”

Teraz identyfikują tego proroka o którym mówi artykuł: Ten „prorok” nie był jednym mężczyzną, ale był ciałem mężczyzn, i kobiet. Była to mała grupa podążająca krok w krok za Chrystusem, znana w tym czasie jako Międzynarodowi Badacze Pisma Świętego.”

„Dziś są znani jako Chrześcijański świadkowie Jehowy. Oni wciąż ogłaszają ostrzeżenie, i dołączyli i asystują w ich upoważnionej pracy przez setki tysięcy osób, którzy posłuchali ich wieści z wiarą.”

Więc czy widzicie kim jest prorok? To całe Towarzystwo biblijne i traktatowe Strażnica i dlaczego są prorokami? Ponieważ ci podążający krok w krok wyznawcy jak widzieliście w artykule chodzą czytając i rozpowszechniając ich książki, takie jak te, mówiące o końcu czasów – 1914 roku w tym przypadku

I to się nie stało

Więc 1914 w skrócie nie był jak naucza się dziś „początkiem wydarzeń – niewidzialną obecnością Chrystusa”, 1914 jak widzieliście w tym magazynie Strażnicy był końcem. Ma znaczenie fakt że początkiem był 1874 rok - Większość Świadków Jehowy nawet tego nie wie.

Wykazałem to także. To jest wielka książka, to jest „Stworzenie” autorstwa sędziego Josepha Franklina Rutherforda, ta jest z 1927 roku, jest tego kilka edycji więc numery książek w książce będą się trochę różnić ale moja konkretna edycja którą mam tutaj na stronie 327 mówi to:

„Obecność Pańska zaczęła się w 1874.” To nie jest to co Strażnica dziś uczy. Dziś uczą że to stało się w 1914 roku – druga obecność Pańska. Jednym powodem dla którego to zrobili jest to że 1914 rok jako proroctwo końca zawiodło, jako fałszywe proroctwo.

Pastor Russel jest fałszywym prorokiem, Towarzystwo biblijne i traktatowe Strażnica jest Towarzystwem fałszywych proroków.

Lecz byli też fałszywi prorocy między ludem, jak i wśród was będą fałszywi nauczyciele, którzy wprowadzać będą zgubne nauki i zapierać się Pana, który ich odkupił, sprowadzając na się rychłą zgubę. (2 Piotra 2:1)

Advertisement