Benio123o pl Wiki
Advertisement

" Adolf Hitler , syn kościoła katolickiego , zmarł broniąc chrześcijaństwa . Zrozumiałe jest zatem , że słowa nie mogą oddać rozpaczy w związku z jego śmiercią . Chodź wiele pochwał można mówić o jego życiu , po jego doczesnych szczątkach pozostanie jednak moralnie zwycięska postać . W raz z palmą męczennika Bóg daje Hitlerowi koronę zwycięstwa . "

- Gazeta "  the Reforme " Propagandówka Hiszpańskiego dyktatora Francisco Franco z 3 maja 1945 roku , cytowana przez Edmunda Parisa , The Secret History of Jesuits , strona 163 , cytowany również przez  Iana Paislego .

W związku z tym cytatem Edmond Paris pisze :

" Ta mowa pogrzebowa jest echem samej stolicy Apostolskiej . Jest komunikatem Watykanu za pośrednictwem Madrytu "

- Edmound Paris , The Secret History of Jesuits , strona 163

Katolicka Hiszpania mimo wycienczenia w wojnie domowej trwającej od 1936 do 1939 roku , wspierana przez Nazistowską III Rzesze oraz Faszystowskie Włochy Benito Mussoliniego , w trakcie II wojny światowej wspierały Nazistów , pomimo że oficjalnie Hiszpania zachowała neutralność w wojnię . Na front Wschodni do walki z Rosją Hiszpania zmobilizowała do ataku po stronie Nazistów błękitną Dywizję .

" Formalnie neutralna Hiszpania także skierowała do Rosji silną jednostkę ochotniczą - tzw. Błękitną Dywizję . W jej skład mieli wejść głównie członkowie faszystowskiej Falangi , ale w istocie w Błękitnej Dywizji słóżyli , obok bojówkarzy Falangi , żołnierze oraz weterani Hiszpańskiej Wojny domowej . Większość oficerów wywodziła się z regularnej Armii . "

- Zbrodnicze Frormacje , Chris Bishop , " Zagraniczne Formacje SS , zagraniczni ochotnicy w Waffen - SS , 1940 - 1945 " , Strona 13

" Gdy 22 czerwca 1941 roku Trzecia Rzesza zaatakowała Związek Radziecki, w żadnym kraju w Europie nie było takich przejawów radości, jak w Hiszpanii. Ambasada niemiecka w Madrycie została zasypana lawiną telegramów z gratulacjami, a w Barcelonie tysiące uradowanych mieszkańców wyległo na ulice, aby zamanifestować swoją radość przed konsulatem niemieckim. Francisco Franco propozycję utworzenia ochotniczej jednostki hiszpańskiej złożył Joachimowi von Ribbentropowi już tego samego dnia wieczorem. Błękitna Dywizja (250. Dywizja Wehrmachtu) na Froncie Wschodnim zasłynęła niezwykłą walecznością, odwagą i nieustępliwością. Hiszpanie walczyli na północy ZSRR, na Froncie Wołchowskim i Leningradzkim, gdzie stoczyli najsłynniejszy, najbardziej heroiczny i najkrwawszy bój pod Krasnym Borem z wielokrotnie silniejszym przeciwnikiem. Wódz Trzeciej Rzeszy, Adolf Hitler, tak opisywał wartość bojową Błękitnej Dywizji: Hiszpanie nigdy nie oddają ani centymetra terenu. Nie można sobie wyobrazić ludzi bardziej walecznych od nich. Trudno ich zrozumieć, gdy szydzą ze śmierci. Nasi żołnierze są zadowoleni i bardziej zdeterminowani mając Hiszpanów za sąsiadów w walce. "

- Błękitna Dywizja : Hiszpańscy Sojusznicy Hitlera , Tadeusz Zubiński , Cytowany przez Nacjonalista,pl , Portal ONR-u , 22 Marca 2016

"Franco z całego serca nienawidził komunizmu i imponowało mu określenie operacji "Barbarossa" mianem krucjaty antybolszewickiej. Dyktator pamiętał krawe walki z lewicowymi republikami w Hiszpanii, zdecydował się więc wesprzeć państwa Osi."

- "Revue, Wojna",5/2018, Strona 12

Advertisement