Benio123o pl Wiki
Advertisement
George Müller

George Müller

George Ferdinand Müller (1805-1898 rok) - Ewangeliczny pruski Brat Plymucki działający w Anglii w Bristolu znany jako wojownik modlitwy z powodu modlitwy do Boga o finansowanie jego służby, posiadał ogormną reputacje i rzesze świadectw odpowiedzi na modlitwy przez Boga w jego życiu dotyczącego między innymi zaopatrywanie jego i jego podpiecznych dzieci w jedzenie podczas braku żywności do spożycia.

Przed nawróceniem prowadził grzeszne życie z elementami kradzieży, hazardu i alkoholu, w wieku 15 lat zmarła jego matka, za namową ojca George Müller udał się na studia teologiczne w Halle w Niemczech gdzie doznał nawrócenia. Chcąc zostać misjonarzem wśród żydów wyjechał do Londynu, lecz osiadł w Bristolu gdzie ożenił się w 1830 roku i rozpoczął chrześcijańską służbę kaznodziejską wśród Bristolskich sierot. Założył oraz prowadził sierocińce kształcąc i pomagając osieroconym dzieciom, głosząc im ewangelie. W ten sposób wykształcił przez 63 lata służby 122 683 dzieci.

Rozpowszechnił około 250 tysięcy egzemplarzy Biblii i 1,5 miliona samych Nowych Testamentów oraz wspierał finansowo zagranicznych misjonarzy o łącznej wartości około 250 tysięcy funtów. Zmarł w 1898 w Bristolu. 

Wiara nie operuje w królestwie możliwości. Nie ma żadnej chwały dla Boga w tym co jest ludzko możłiwe. Wiara zaczyna się tam gdzie kończ się moc człowieka.

~ George Muller

Nigdy nie przestawaj się modlić póki nie przyjdzie odpowiedź.

~ George Muller

Jedyny sposób w jaki można nauczyć się mieć silną wiarę to znieść wielkie próby.

~ George Muller

Advertisement