Benio123o pl Wiki
Advertisement
Jim Elliot

Jim Eliot

Jim Eliot - Protestancki Misjonarz Braci Plymucckich w Ekwadorze w Ameryce Południowej. Został zamordowany przez agresywne Plemie Auca. Po jego zamordowaniu Plemie nawróciło się na chrześcijaństwo zaprzestając agresji. Jim Eliot pozostawił po śmierci Żone i Dziecko, rodziny zamordowanych Protestantów przebaczyły mordercą a sami zabójcy Eliota nawrócili się do Jezusa Chrystusa.

" W 1956 roku trzech młodych ludzi udało się z rodzinami do Ekwadoru, aby służyć jako misjonarze wśród Indian Auca. To znane z nienawiści wobec cowodi ("obcych"), plemię nigdy nie zostało podbite przez konkwistadorów, ani nawrócone przez misjonarzy. W 1667 roku na ich terenie zamordowany został jezuita Pedro Suarez, który usiłował nawiązać z nimi kontakt. Odtąd przez trzy wieki nikt nawet nie próbował do nich dotrzeć ze Słowem Bożym. W 1955 roku Auca zabili pracowników firmy naftowej ulokowanej w pobliżu ich granicy. Dla ochrony firmy wysłano oddział żołnierzy. Krwawa konfrontacja wydawała się tylko kwestią czasu.

Nate Saint, Jim Elliot i Ed McCully mieli wielkie pragnienie, aby podzielić się Ewangelią z tym wojowniczym plemieniem. Modlili się za nim od dawna. Czuli, że jeśli teraz nie nawiążą pokojowego kontaktu, mogą stracić taką możliwość na zawsze. Pierwszym wyzwaniem było dla nich przekonanie Indian, że nie mają wrogich zamiarów. Niełatwe zadanie, zważywszy, że nie mówili ich językiem, ani nie mogli podejść dość blisko, by nawiązać kontakt na migi. Nie wiedzieli nawet, gdzie znajduje się ich wioska. Zdawali sobie sprawę z niebezpieczeństwa na jakie się narażają, próbując pozyskać to plemię dla Chrystusa, ale uznali, że warto.

- Nawrócenie plemienia Auca , Doktor Alfred J. Palla

"Dziś wielu także z tego plemienia jest chrześcijanami."

- Nawrócenie plemienia Auca ,  Doktor Alfred J. Palla

Advertisement