Benio123o pl Wiki
Advertisement
John Henry Newman

John Henry Newman

John Henry Newman - 19-wieczny angielski święty i kardynał kościoła rzymsko katolickiego, lider angielskiego anglokatolicyzmu, kanonizowany 13 października 2019 roku przez Papieża Franciszka. Uznawany za najwybitniejszego Rzymsko Katolickiego teologia anglo-języcznego świata. Konweryta z anglikanizmu na Rzymski Katolicyzm.

"Z pewnością święta księga nie miała na celu nauczyć nas wyznania wiary. I od początku, błędem heretyków, były próby przystąpienia do dzieła któremu nie sprostali, polegającego na wydobyciu systematycznej doktryny z rozrzuconych fragmentów prawdy zawartej w biblii."

- Rzymsko Katolicki Kardynał Angielski John Henry Newman, American Catholic Quartely Review, 1887 rok, Tom 12, strona 422

"Święty John Henry Newman opisywał świętość jako codzienne życie w tych słowach: "chrześcijanin ma głębokie, ciche miejsce, które świat nie widzi. Chrześcijanin jest pogodny, swobodny, uprzejmy, łagodny, grzeczny, szczery, skromny, bez pozorów."

- Papież Franciszek, kanonizacja Johna Henrego Newmana, 13 października, 2019 rok

"Świątynie, kadzidła, lampy oliwne, dary wotowne, woda święcona, święta, okresy oddania, procesje, błogosławienie pól, szaty sakralne, tonsury (księży, mnichów i zakonnic), obrazy i statuy... są wszystkie pochodzenia pogańskiego."

- "Development of the Christian Religion" (Rozwój religii chrześcijańskiej), Kardydał John Henry Newman; największy Rzymsko katolicki teologa świata anglojęzczynego, strona 359

Advertisement