Benio123o pl Wiki
Advertisement
John Richard Rice

John Richard Rice

Czasopismo Miecz Pana, założone w 1934 roku

John Richard Rice (1895-1980 rok) - pastor baptystyczny, fundamentalista zwany "królem fundamentalistów", założyciel fundamentalistycznego pisma protestanckiego "miecz Pana" w 1934 roku. Początkowy przyjaciel i promotor, następnie przeciwnik Billego Grahama po jawnym akcie jego zdrazdy na rzecz ekumenizmu z rzymskim katolicyzmem, modernizmem i liberalizmem teologicznym.

"Rozmawiałem z doktorem Grahamem, znowu i znowu o niebezpieczeństwie ujarzmiania się z modernizmem, ponownie i ponownie zapewniał mnie że przysięgał Bogu że nigdy nie będzie miał człowieka na swoim komitecie który nie będzie poprawny w w inspiracji Biblii, Boskości Chrystusa i takich sprawach. Odwiedziłem doktora Grahama w jego własnym domu w Montrealu lub Karolinie na jego własne zaproszenie i rozmawialiśmy usilnie o takich tematach, znowu i znowu rozmawialiśmy przez telefony, czasami nawet przez 30 minut na jego własną prośbę. Wysłaliśmy mu pocztą lotniczą "miecz Pana" (pismo fundamentalne) po tygodniu i jego podróży po całym świecie. Napisałem mu w każdym szczególe w kwestii w której myślałem że jest w błędzie, i przez cały czas broniłem go otwarcie i publicznie, tłumacząc wszystkie jego błędy, dopóki otwarcie nie zadeklarował, zadecydował by mieć spółkę z mordernistami i włożyć ich do swojego komitetu i przejść pod ich sponsorstwo. Wtedy zostałem zmuszony w porządku do bycia prawdziwym w Chrystusie, by wyjść otwarcie przeciwko temu kompromisowi. Problemem nie jest sam Billy Graham, kochałem go przez lata, modliłem się za niego codziennie przez wiele lat. Ciepłego serca przyjacielski Cliff Barrows, ukochany Beverly Shea, drogi przyjaciel Jerry Beavin i asystent Grady Wilson - Bóg wie jak modliłem się o nich wszystkich, zrobiłem wszystko co dobry człowiek mógł prywatnie by pomóc zachować Billego Grahama na historycznej chrześcijańskiej pozycji, i dla pracy z biblijnie wierzącymi chrześcijanami, zamiast niewierzących."

- Baptysta John R. Rice "król fundamentalistów", założyciel "miecza Pana"

Advertisement