Benio123o pl Wiki
Advertisement

Kalwinizm, Kościół Reformowany, założony przez Ojca Kalwinizmu Jana Kalwina który oparł się na Augstynie z Hippony, nurt protestancki dokładający do 5 Sola protestantyzmu 5 punktów kalwinizmu nazwanych Tulip - Tulipan, wyznający współcześnie zbawienie w ramach teologi sformułowanej jako Lordship Salvation. Kalwinizm odrzuca w ramach swojej koncepcji wybrania wolną wolę człowieka, przyjmując w jej miejsce kalwińską predystynację.

Centrum Kalwinizmu w 16-tym wieku była Szwajcarska Genewa, wielu rzymskich katolików nawracało się na kalwinizm we Francji skąd w ciągu wieków ich liczba na skutek prześladowań kalwinistów została zredukowana. Nurt kalwiński silnie rozwinął się w krajach anglosaskich.

Kalwinistami są James White, John MacArthur, John Piper, Paul Washer.

"...jak głupie i wątłe jest wspieranie boskiej sprawiedliwości pozwalając sobie na sugestie że przychodzące zła, nie są Jego wolą lecz Jego dopuszczeniem...Jest to dość lekkomyślnym schronieniem mówić że Bóg bezsensownie je dopuszcza, podczas gdy pisma pokazują że On nie tylko ich chce ale jest ich autorem."

- Jan Kalwin, "Eternal Predistination of God" (Wieczna Predestynacja Boża), 10:11

Advertisement