Benio123o pl Wiki
Advertisement
James Gibbons

James Gibbons

John Henry Newman

John Henry Newman

Thomas Edward Briged

Thomas Edward Briged

Papież Grzegorz XVI

Papież Grzegorz XVI

W dziele 19-wiecznego historyka Johna Dowlinga "Palenie Biblii" Dowling dokumentuje proceder palenia Biblii przez rzymskich katolików w Champlain  w stanie Nowy York w roku 1843 roku.

"Sama Biblia nie zawiera wszystkich prawd w które chrześcijanin jest zobowiązany wierzyć, ponieważ nie zawiera ona wszystkich prawd koniecznych dla zbawienia."

- Rzymsko Katolicki Kardynał Amerykański James Gibbons, "Wiara naszych Ojców", Strona 108

"Z pewnością święta księga nie miała na celu nauczyć nas wyznania wiary. I od początku, błędem heretyków, były próby przystąpienia do dzieła któremu nie sprostali, polegającego na wydobyciu systematycznej doktryny z rozrzuconych fragmentów prawdy zawartej w biblii."

- Rzymsko Katolicki Kardynał Angielski John Henry Newman, American Catholic Quartely Review, 1887 rok, Tom 12, strona 422

"Poddanie umysłu żyjącemu autorytetowi uznanemu jako boski, zamiast układance dokumentów i nie pewności co do ich interpetacji."

- Rzymsko Katolicki ksiądz Thomas Edward Brieged o prawdziwej wierze, "Papa Stronsay Texts, citing Newman's Discourses to Mixed Congregations"

"Nadrzędność w Biblii jako źródle wiary, jest ahistoryczna, nie logiczna, niebezpieczna dla cnoty wiary, i destrukcyjna jedności."

- Współczesna encyklopedia katolicka "New Advent Catholic Encyclopedia online", termin "Protestantyzm"

"Obecny papież Grzegorz XVI i jego poprzednik Papież Leon XII potępili wszelkie stowarzyszenie Biblijne ogłaszając że wydawane przez nich Biblie, przeszktałcili Ewangelie Chrystusową w ludzką Ewangelie, albo jeszcze gorzej; w ewangelie diabelską."

- Historyk John Dowling, "The Burning of the Biblies", strona 15

Advertisement