Benio123o pl Wiki
Advertisement

Waldensi[]

" Popatrz " Powiedział Waldens " Jakże piękny monument kościelnej starożytności . " . Te Chropowate kamienie , to ruiny domów Palatyńskich Bibliotek . Jednej Greckiej , drugiej Łacińskiej : Tutaj , znajdowały się drogocenne manuskrypty naszych przodków , które Papież Grzegorz I , wielkim nazwany , spalić rozkazał . "

- Luigi De Sanctis " Prpery , Puseism , Jesuitism " , strona 53 , 1905

" Protestanci wpadli w pułapkę na nich zastawioną . Jest to całkowicie błędne założenie że kościoły te ( Waldensi ) założył Waldo , czyste fałszerstwo . "

- Doktor Peter Allix " Acient Church of Piedmont " , strona 192 , Oxsford 1821

" Zwano go Valdus lub Valdo bo był jednym z Waldensów . Czyli mieszkańców dolin , to od nich przejoł swe religijne przekonania . "

- Wiliam Jones , " History of Chrisian Church " " , Tom 2 , Strona 2

" Chrześcijaństwo , które objeło swym zasięgiem Galię i Brytanię , było ze szkoły Apostoła Jana . który przepowidził zborą Azji Mniejszej . A co za tym idzie , było typu greckiego , a nie łacińskiego . "

- Elisabeth Anna Gordon , " Wolrd Helalers " , strona 78 , Ohio University 1912

" Ten zachowujący czytą doktrynę kościół , aż do XII wieku , przez całą długą noc średniowiecza , trzymał płonącą pochodnie prawdy . Wtedy to został ujarzmiony przez Rzymskie Papiestwo . "

- Christian Edwarson , " Facts of Faith " , strona 16

Kościół Celtycki[]

" Miejscem jego narodzenia ( Patryka ) był Bonnaven , który leżał między szkockimi miastami Dumbarton and Glasgow , która następnie została wliczona do prowincji Wielkiej Brytanii . Ta wieś, w pamięci Patriciusa , otrzymała nazwisko Kil-Patrick lub Kirk-Patrick . Jego ojciec, diakon w kościele wiejskim , dał mu staranne wykształcenie . "

- Doktor August Neander , Historia Ogólna Chrześcijańskiej Religii i Kościoła , Tom II , strona 122 , Boston , 1855 rok

" Patryk sam pisze w swoim wyznaniu : " Ja Patryk ... przynaje się dla mojego Ojca , diakona , syna późnego Potitu prezbiteirum ... którym mieszkał w wiosce Bonnavan ... zostałem pojmany . Miałem prawie szesnaście lat i przywieziono mnie do Irlandii w niewoli z wieloma tysiącami ludzi " .

- William Cathcart , Starożytne Kościoły Brytyjskie i Irlandzkie , strona 127

" Patrick, syn chrześcijańskiej rodziny w południowej Szkocji, został wywieziony do Irlandii przez piratów około 376 ne. W niewolnictwie oddał serce Bogu, a po sześciu latach niewolnictwa uciekł, powracając do swego domu w Szkocji' 'Ale nie mógł zapomnieć o potrzebie duchowej tych biednych pogan, i po dziesięciu latach wrócił do Irlandii jako misjonarz kościoła celtyckiego ".

- Ibid, strona 70

Advertisement