Benio123o pl Wiki
Advertisement
Lewis Sperry Chafer

Lewis Sperry Chafer

Dallas Theological Seminary, 1924 Rok

Dallas Theological Seminary, 1924 Rok

Lewis Sperry Chafer (1871-1952) - Amerykański dyspensacjonalistyczny teolog protestancki mający silny wpływ na doktrynę dyspensacjonalizmu w 20 wieku uznawany za mężczyznę modlitwy o silnej pobożności. Założyciel i pierwszy prezes dyspensacjonalistycznego Dallas Theological Seminary założonego w 1924 roku w mieście Dallas w stanie Texas. Przeciwnik teologii przymierza, odrzucał kalwińskie ograniczone limitowane odkupienie, przyjmował dyspensacjonalistyczny podział różnych okresów planu zbawienia ludzkości.

Ojciec Lewisa zmarł na gruźlicę gdy Lewis miał 11 lat. W ciągu edukacji odkryto że Lewis posiada talent muzyczny oraz śpiewacki w churze. Podczas służby ewangelizacyjnej Lewis obsługiwał instrumenty muzyczne, osobiście poznał Cyrusa Ingersona Scofielda który stał się jego mentorem do jego śmierci w 1921 roku. Po śmierci Scofielda Chafer przeniósł się do Dallas w Texsasie by zostać pastorem lokalnego zboru kongregacjonalistycznego gdzie założył Dallas Theological Semianry w 1924 roku przy pomocy swojego przyjaciela Williama Henry Griffitha Thomasa w którym został doktorem teologii systematycznej.

W ciągu swojego życia Chafer otrzymał trzy honorowe doktoraty i zyskał silny wpływ na ewangeliczny protestantyzm.

"Biblia nie jest taką księgą którą człowiek napisałby gdyby mógł, lub mógł gdyby chciał"

~ Lewis Sperry Chafer

"Może być sekretny grzech na ziemi, ale to otwarty skandal w niebie"

- Lewis Sperry Chafer (1926). “Major Bible Themes: Present Forty-Nine Vital Doctrines of the Scriptures, Abbreviated and Simplified for Popular Use, Including Suggestive Questions on Each Chapter; with Topical and Textual Indeces.”, strona 59, Moody Publishers

"Chrzest niemowlęcy, gdy praktykowany, nie może być niczym więcej niż ekspresją wiary i nadziei ich rodziców, że ich dzieci będą w końcu zbawione"

- Lewis Sperry Chafer

"Prawdziwe zbawienie jest pełną pracą Bożą. Jest powiedziane że jest to zarówno skończona praca jak i dar, a zatem nie określa żadnych obowiązków nad zbawionym by dokończyć je samemu lub dokonywać po tym płatności przez służbe dla tego."

~ Lewis Sperry Chafer, "Satan: The Devil World”, strona 59

Advertisement