Benio123o pl Wiki
Advertisement

To jest właściwe studium, które jest przeznaczone bardziej dla kobiet ale jest dla wszystkich. Pomówmy na temat modlitwy Anny. Pierwszą rzeczą przez którą Anna modliła się do Pana, kiedy modliła się do Pana, to musicie zrozumieć jedną rzecz, że przez modlitwę sprawiła, iż Pan jej odpowiedział.

Zauważyliście to? Modlitwa jest potężną formą, iż musicie zrozumieć, że jeśli w dawnych czasach dużo ludzi spotykało się z magikami albo tzw. szamanów i proroków aby skontaktowali się ze swoim bogiem i przez jakąś nadnaturalną, magiczną moc szaman mógł zesłać deszcz, zesłać wszystko.

Oto jak potężni byli ci niegodziwi liderzy, a ich bogowie byli fałszywymi bogami, więc nie dostali odpowiedzi na modlitwę ale tego właśnie ludzie oczekiwali. Ludzie widzieli tych ludzi, tych szamanów, tych fałszywych proroków, tych pogańskich gości od rytuałów tak jakby gdy modlili się się do ich bogów, to ich bóg miałby cudownie odpowiedzieć, jakby ich bóg zamierzał cudownie odpowiedzieć, jakby zamierzał odpowiedzieć w absolutnie cudowny sposób.

Cóż, tu jest jest pewna kwestia, ten fałszywi bogowie i oni nie mają mocy ale nasz Bóg ma moc i nie powinniśmy wierzyć, że modlitwa nie jest tylko rozmową z Nim ale dosłownie czymś więcej niż ci magicy i fałszywi prorocy, tak że gdy poprosimy Go o to aby usunął górę jeżeli byście chcieli ale wy nie wierzycie w tą moc i bez wiary w tą moc Pan nie odpowie na wasze modlitwy. Musicie wierzyć, mam na myśli jak często wierzymy gdy modlimy się do Pana?

Jak często mamy taką wiarę dla Pana? Tego typu modlitwa sprawia, że Bóg dosłownie zsyła rzeczy z nieba. To jest potężna modlitwa. Mam na myśli danie życia, danie nowego życia kobiecie, to jedna z najpotężniejszych rzeczy o jaką możesz kiedykolwiek poprosić. Wszyscy naukowcy, badacze z ich ciężkim sprzętem i pomimo wszystkich eksperymentów które robią, nadal nie mogą wyprodukować życia z czegoś martwego i przy ich trwaniu przy ewolucji (wierze w naukę o ewolucji- przyp. tłum.), nadal nie mogą tego zrobić ale Bóg może wyprodukować życie z czegoś martwego.

Dlaczego? Ponieważ zrobił to przez słowa, martwe słowa ale Bóg widział je jako żywe słowa i przez swoją żywą moc odpowiedział na modlitwę i wyprodukował życie Samuela. Jaka rzecz to zaczęła? Spójrzcie na drugą (księgę- przyp. tłum.) Samuela, pierwszą (księgę- przyp. tłum.) Samuela przepraszam, Czy powiedziałem drugą?

Pierwsza Samuela, rozdział 1 i przeczytamy wers 4. 1 Samuela 1:4-5 „A gdy nadszedł dzień, w którym Elkana składał ofiarę, dał swojej żonie Peninnie oraz wszystkim jej synom i córkom części z ofiary. Ale Annie dał jedną wyborną część, gdyż miłował Annę, choć PAN zamknął jej łono.”

Spójrzcie na to, to jest właśnie tym, co było przyczyną jej modlitwy: 1 Samuela 1:6-7 „Jej przeciwniczka zaś bardzo jej dokuczała, aby tylko ją rozgniewać z tego powodu, że PAN zamknął jej łono. I tak Elkana czynił każdego roku, a ilekroć Anna przychodziła do domu PANA, w ten sposób Peninna jej dokuczała. Ta zaś płakała i nie jadła.” Po tym wszystkim spójrzcie na wers 9. 1 Samuela 1:9-10 „I gdy najedli się, i napili w Szilo, Anna wstała. A kapłan Heli siedział na krześle przy odrzwiach świątyni PANA. A ona, z goryczą w duszy, modliła się do PANA i strasznie płakała.”

Wiecie co zaczęło to? Tak, tutaj, gorycz duszy. Teraz pójdźmy wspak. Co zaczęło to? Wers 6. Nic nie uczyni kobiety silniejszej i natarczywej niż zazdrość. Co takiego powiedział Paweł w liście do Koryntian? „Mam Bożą zazdrość”. Wiecie co może stworzyć silną modlitwę? To gdy macie silną zazdrość, jeżeli macie Bożą zazdrość, jeżeli coś was sprowokuje.

Nie myślicie, że będziecie modlić się mocniej, jeżeli staniecie się bardzo zazdrośni i zdenerwowani, przez to że jest głoszonych wiele fałszywych doktryn i wielu fałszywych pastorów zwodzących dusze, wysyłających dusze do piekła i myślicie, że to nie sprawi, że ten pastor będzie modlił się z większym zapałem? Dlaczego inaczej Pan miałby odpowiedzieć na moje modlitwy, tak?

Jak myślicie, dlaczego niektórzy moi wrogowie boją się mnie teraz? Nie mają teraz odwagi, by wymienić moje imię i wybierają jakiegoś innego biblijnie wierzącego chrześcijanina. Wiecie dlaczego? Ci sami ludzie, którzy atakują mnie online, gdy modliłem się do Pana, to ci ludzie sprowokowali mnie do tego i przez to, że sprowokowali mnie to wyprodukowało bardzo silną modlitwę i Pan odpowiedział na nią perfekcyjnie. Racja? Pamiętacie to? Stworzyli dokument, wierzycie? Stworzyli dokument atakujący mnie. Czy to nie jest niesamowite? Gdy modliłem się do Pana, to co stało się tego samego dnia, którego wypuścili swój dokument?

Wiecie co się stało, prawda? Wyszło na jaw, że jeden z ich pastorów palił marihuanę, uprawiał hazard i korzystał z usług prostytutek, to nie jest zbieg okoliczności. Przypadkiem nie jest też gdy jeden z tych pastorów wściekł się na mnie za powiedzenie im: „widzisz, Pan cię osądza, upewnij się że pokutowałeś”. Inny pastor wściekł się na mnie mówiąc: „zgadnij co Gene, nic nie stało się mi”. Wiecie co Pan zrobił? Tego samego dnia gdy to powiedział to kazanie, inny ich pastor trafił do szpitala tego samego dnia gdy powiedział to kazanie. Jak w modlitwie może być taka moc?

Coś musi wami ruszyć i jeśli to macie jako wstęp, to co myślicie stanie się, jeżeli to jest wstęp, to będą kolejne kroki etapy położone później jako fundament. Spójrzcie na następne etapy. Czym one są? Czym są następne etapy? Przeczytajcie w wersie 7. Wersie 7 ona sprowokowała ją, przez to ona płakała.

Jeżeli spojrzycie na wers 10: gorycz duszy, modlitwa do Pana i straszny płacz. Widzicie to? Nauczyłem się jednej bardzo ważnej rzeczy o modlitwie, modlitwa musi być żarliwa. Kiedy, była ostatnia modlitwa gdy płakaliście podczas modlitwy? Kiedy ostatni raz modliliście się tak żarliwie jak Jezus Chrystus, tak że pociliście jakby to były wielkie krople krwi, by wyprodukować potężną modlitwę? Widzicie? To wymaga całego ciebie.

Czy naprawdę wkładacie w to całe serce? Czy po prostu to są słowa, które czytacie z kartki tak abyście po prostu mogli to odhaczyć i powrócić do dnia codziennego? Nie ma niczego bardziej groźnego niż robotyczna modlitwa. Nie ma niczego bardziej groźnego niż martwa modlitwa, ponieważ to puste powtarzanie jak powiedział Jezus. Łzy, tu jest coś nawet bardziej niebezpiecznego, bardziej niebezpieczne jest to, że włączacie, że będziecie próbowali włączyć emocjonalizm gdy modlicie się do Pana. „Ale mówiłeś, że łzy są włączone w to!”, tak łzy są ale powiem wam co jeżeli będziecie próbowali wymusić łzy, widzicie to?

Gdy będziecie próbowali wymusić emocje, to nie jest to prowadzenie Ducha Świętego. To musi być coś, co wychodzi naturalnie. Dlaczego to nie wychodzi naturalnie? Ponieważ nie jesteście w tym cali, wasze serca nie są w tym. Jeżeli pomyślelibyście o ukochanej osobie, która miałaby wpaść do piekła na całą wieczność, to postawilibyście całe swoje życie, duszę na tę jedną szansę modlitwy, którą macie i to wyprodukowałoby naturalnie płynące łzy.

Czy widzimy łzy? Czy widzimy emocje, serce po prostu? Czy widzimy to? Czy to jest wymuszone? To dlatego jest absurdalne, że dużo tych kościołów rozemocjonowanych, tak że celowo biorą 20 wersów tylko z „Ja jestem” tak aby powtarzano to po wywołaniu do ołtarza.

Kościoły południowych baptystów są niesławne z tego powodu, podczas spotkań obozowych powtarzają hymn w kółko aby zmusić osobę przy ołtarzu do płaczu dla Boga ale w takim razie to nie jest przebudzenie. Kolejną rzeczą jest, to co jeden z naszych braci tutaj wskazał, to że gdy przeczytamy wers 10, to zobaczymy gorycz czego? Zapytam was o coś.

Jakie są wasze najpotężniejsze odpowiedzi, na wszystkie modlitwy, które zmówiliście? Czy przypomnieliście sobie jakie są najpotężniejsze odpowiedzi na wasze modlitwy dotychczas? Czy nie bylibyście szczerzy, by włączyć to, że to były te momenty gdy byliście w goryczy duszy?

Wielkim cudem i odpowiedzią, którą widzicie, w której Bóg interweniował był najbardziej okropny moment, najbardziej kłopotliwy moment. Niektórzy pewnie zastanawialiście się dlaczego przechodzimy przez tak dużo cierpienia i kłopotów od Pana, tak? Wiecie dlaczego? Ponieważ wasze życie modlitewne jest słabe, więc Pan zsyła wam próbę lub problem tak jak Annie, której zamknął łono.

Pan zsyła problematyczne doświadczenie, cierpienie, cierpienie i ból. To przez cierpienie i ból, modlitwa stała się bardziej szczera, potężniejsza. Dlatego właśnie widzicie Boga dającego, potężniejszą odpowiedź na modlitwę.

Im bardziej jesteście zdesperowani, im w większym jesteście bólu, tym bardziej jesteście szczerzy w modlitwie i waszej modlitwie jest więcej mocy. Czy Jezus Chrystus nie był w goryczy duszy gdy modlił się? Gdy się modlił, to modlił się bardzo ciężko, gdyż było tam bardzo dużo bólu. Wielu z was w waszych życiach przeszło przez bardzo dużo bólu, przez te cierpienie, rezultatem czego większa modlitwa została wysłuchana. Co wy na to?

Teraz zauważcie to, że przez to w wersie 13, spójrzcie na wers 12 i 13. 1 Samuela 1:12-13 „A gdy długo modliła się przed PANEM, Heli przypatrywał się jej ustom. Lecz Anna mówiła w swym sercu i tylko jej wargi się poruszały, ale jej głosu nie było słychać. Heli sądził więc, że jest pijana.” Wiecie czym jest modlitwa?

Modlitwa nie jest tylko głosem, tutaj wielu ludzi popełnia błąd. Myślicie, że szczera i potężna modlitwa jest tym co powiecie Panu? To nie jest tym co powiecie Panu. Tak to może być zrobione przez słowa ale może też być zrobione przez serce. To może być zrobione gdziekolwiek chodzicie, to może być zrobione w waszych myślach, to może być zrobione przez emocje gdzie nie jesteście w stanie powiedzieć i przekazać słów prawidłowo i Rzymian rozdział 8 mówi, że Duch Święty wstawia się za nami w niewysłowionych westchnieniach i sprawia, że modlitwa staje się bardziej prawdziwa dla Pana.

Modlitwa jest dosłownie waszym żywym istnieniem i to nie są tylko słowa. Jeżeli myślicie, że waszym czasem modlitwy jest czas gdy wstajecie rano lub przed tym gdy zjecie śniadanie lub przed tym prosicie Boga o błogosławieństwo przed studiowaniem Biblii, to nie żyjecie waszym modlitewnym życiem.

Życie modlitewne, to nie jest po prostu mówieniem słów, jest życiem w tym, jest praktycznie życiem w tym. Dr. Ruckman wspomniał tę jedną słynną historię na temat człowieka, który był znany z potężnych modlitw i ludzie byli bardzo ciekawi, chcieli poznać sekret jego potężnego życia modlitewnego, tak że facet prześlizgnął się do domu tego starszego faceta, tego który był znany jako potężny wojownik modlitwy, więc ten młodzieniec prześlizgnął się do jego domu pod jego łóżko i usłyszał tego faceta mamroczącego do siebie i pomyślał czy ten facet jest szalony czy co, a ten facet chodził robiąc swoje obowiązki, mamrocząc do siebie w domu.

Następnie usłyszał nagle człowieka pod łóżkiem. To nie było jak 15- minutowa modlitwa na kolanach mówiąc: „Panie Jezu Chryste modlę się abyś pobłogosławił mi w…” nie nie, to było po prostu gdzie on położył się się do łóżka i powiedział: „dobranoc Jezu” i poszedł spać. Wiecie co on zrozumiał? On zrozumiał, że facet nie wypełniał po prostu konkretnego czasu modlitewnego, gdzie musiał być na kolanach, pochylić głowę, zamknąć oczy i patrzeć na listę, nie. To właściwie było bardzo żywe, że gdziekolwiek chodził po domu, cokolwiek robił, to rozmawiał z Panem. Także to nie tylko głos, to dosłownie wasze życie. Czy szczerze wasze życie jest w modlitwie?

Czy możesz powiedzieć, że twoje myśli są modlitwą czy może są pustymi wyobrażeniami? Czy emocje które macie to złość i dlatego zastanawiacie się dlaczego jestem taki porywczy, dlaczego zawsze jestem pochopny? Dlatego że nie żyjecie w modlitwie, żyjecie w emocji gniewie, a nie żyjecie w emocji modlitwy.

Przed tym jak jesteście impulsywni: „skąd ja wezmę mądrość!? skąd ja wezmę mądrość!?” Zdobędziecie mądrość poprzez życie w modlitwie. Wasze emocje. Czy wasze emocje są w modlitwie? Czy wasze myślenie jest w modlitwie? Czy wy cali jesteście w modlitwie? Zauważcie, że w wersie 13 i 14 ona była krytykowana. Kiedy zagłębicie się w modlitwę, wtedy wróg zaatakuje, spotkacie się z krytyką. Wiecie dlaczego?

Ponieważ największym zagrożeniem dla duchowego świata piekła, dla szatana, największym zagrożeniem jest modlitwa. Myślicie, że to przez modlitwę? Myślicie, że to przez planowanie kościoła? Wszystkie te rzeczy są niezbędne i potrzebujecie całej zbroi Bożej, nie ma co do tego wątpliwości ale bronią, która jest ponad tymi rzeczami, gdzie w ogóle nie potrzebujesz zbroi.

Efezjan 6 ukazuje wam, że do tego nie potrzebujecie zbroi, to po prostu uklęknięcie na kolanach i modlenie się. Co wy na to? Teraz, jeżeli to jedyna broń, która naprawdę przebija się i atakuje tego wroga tutaj, to myślicie, że on pozostanie cicho? Nie, będzie próbował to zburzyć, tak więc zaatakuje ciebie.

Tak właśnie wkracza krytyka. Widzicie to? Czy czytaliście Księgę Daniela? Gdy Daniel modlił się i modlił się szczerze i potężnie, to co powiedział anioł? „Walczyłem z szatanem, z księciem Persji”. Dlatego to zajęło tak długo. Czy macie tego rodzaju życie modlitewne, nie widzieliście tego nigdy, prawda? Może dlatego, że wasze życie modlitewne nie jest prawdziwe? Tak naprawdę twoje życie modlitewne nie jest zagrożeniem dla wroga. Twoje życie modlitewne powinno stanowić duże zagrożenie dla wroga i powinieneś spotkać się z krytyką i prześladowaniami.

Jeżeli nie spotkałeś się z tym, to szatan uważa że nie jesteś celem wartym ataku. Teraz, wiecie co stało się tutaj? Dlatego w rozdziale 2 Pan zdecydował by umieścić modlitwę Anny jako część Pisma, tutaj jest cała modlitwa Anny w rozdziale 2, w wersach od 1 do 11. Tak w ogóle, to ona jest tym, która jest lepsza od pastora.

Teraz wy kobiety możecie czuć się jak: „och wiesz, dlaczego kobiety nie mogą być pastorami? są tylko małe role dla mnie, nie mogę zbyt dużo zrobić dla Pana”. Czy żartujesz sobie tutaj? Tutaj mamy pokorną kobietę, co do której życia modlitewnego Bóg zdecydował: „chcę to zapisać” i nie tylko, to było większe niż modlitwa Heliego. Czy widzicie tutaj modlitwę Heliego? Modlitwę pastora?

Jeżeli chcecie usłyszeć jakąś modlitwę, to jest to modlitwa pastora, a nie jakiegoś przeciętnego członka, szczególnie jeżeli to kobieta! Nie chcemy słuchać kobiety, prawda? Patrzcie czego Bóg używa. To dlatego co myślicie Samuel powiedział? Wiecie kogo ona wychowała? Wychowała dobrego człowieka. Spójrzcie na 1 Samuela, rozdział 12. Teraz, Samuel był również znany jako człowiek modlitwy, więc tutaj jest pewna rzecz kobiety, jeżeli jesteście wojowniczkami modlitwy, to pewnego dnia Pan pobłogosławi wam również przez dziecko, które będzie wojownikiem modlitwy. Możecie urodzić jednego.

Dlaczego? Ponieważ jaki ojciec, taki syn, matka, córka itd. ale czy one widzą taki przykład w twoim życiu? Gdy dorastały, to widziały taki przykład? Niektórzy ludzie próbują teraz poukładać swoje życie modlitewne, gdy jest już za późno. Nie jest najlepszym, by teraz zacząć? Wiecie Samuel powiedział? Jeden z najstraszniejszych wersów w waszej Biblii i wielu ludzi używa tego wersu, gdy mówią o modlitwie, prawie każdy używa, więc chcecie znać ten wers.

1 Samuela mówi to. 1 Samuela 12:23 „A jeśli chodzi o mnie, nie daj Boże, bym miał grzeszyć przeciw PANU, przestając się modlić za was. Przeciwnie, będę was uczył dobrej i prostej drogi.” Nauczył się tego od bardzo dobrej matki. „Ale wiesz, pastor nie żyje prawidłowo, jego dzieci nie żyją prawidłowo, to dlaczego powinienem się modlić? dlaczego powinienem służyć Bogu?” i wielu ludzi staje się zgorzkniałymi i używają tego jako wymówki do opuszczenia kościoła i do zniszczenia swojego życia. Anna nie zrobiła tego.

Tylko dlatego, że Heli nie dał rady, pastor nie dał rady i jego chłopcy byli potwornym świadectwem, Anna nie poszła za tym przykładem i upewniła się, że jej syn nie pójdzie za tym przykładem i to dlatego Bóg użył ich. Inaczej nie mielibyście tych 2 ksiąg w waszej Biblii, nazwanej imieniem Samuela. Nigdy nie używajcie pastora bądź kościoła jako swojej wymówki. Nigdy nie używajcie tego jako wymówki i nie pozwólcie aby to odrzuciło was od Pana.

To jest wielka lekcja dla was, kobiet ale to może odnieść się do każdego z osobna. Myślę, że to była najlepsza lekcja ze wszystkich tego wieczora. Ojcze Niebieski, modlę się aby modlitwa tego wieczora była lekcją dla słuchaczy, pomóż nam dotrzeć bezpiecznie do domu i zmień, zmień nasze życia i włącz to nasze życia, głęboko, intymnie, gdzie możemy przemienić sposób w jaki porozumiewamy się z Tobą, w naszym przywileju człowieka mówiącego do Boga. Modlimy się w imieniu Jezusa. Amen.

Advertisement