FANDOM

Trudno znaleźć bardziej skorumpowany i oddany katolicyzmowi kraj niż Meksyk w Ameryce Południowej , kult Maryjny oraz Ascetyzm praktykowany przez Meksykan jest na porządku dziennym , mimo że praktykę tą przejęli od swoich prześladowców jak na przykład katolickiego inkwizytora Junipitera Serry , Hiszpana i Założyciela San Francisco w Ameryce Północnej , które powstało z resztą w ogniu starć z ludnością tubylczą .

Organizacja państwowa w Meksyku nie istnieje , przejawy spaczenia intelektualnego przez katolicyzm są widoczne nawet w prowadzeniu samochodów przez Meksykan . Podczas gdy w krajach cywilizowanych , ludzie muszą prawo jazdy zdobyć poprzez odpowiednie szkolenie w kwestii prowadzenia samochodów i rozpoznawania przepisów drogowych obowiązujących na terenie danego kraju , w Meksyku , legalne prawo jazdy można wykupić za równowartość 20 Dolarów , a jakakolwiek znajomość przepisów drogowych nie jest wymagana do prowadzenia pojazdu .

" 4 Miliony wypadków , 17 tysięcy ofiar śmiertelnych , takie są dane statystyczne w Meksyku , mimo to nie istnieje coś takiego jak oficjalny egzamin na prawo jazdy "

- Raport Programu " Galileo " Odcinek 402

Meksykanie , zakorzenieni w katolicyźmie , jawnie prześladują nawruconych na protestantyzm chrześcijan , odcina się im wode , a ich życie jest zagrożone . Lekarze odmawiają im pomocy medycznej .

Władze świeckie Meksyku w wiosce Mariano Matoros , wezwały 100 Protestantów nie uczestniączych w tradycyjnych ceremoniach religijnych i wyrzuciło ich z wioski .

Organizacja Open Doors , zajmująca się nagłaśnieniem prześladowań chrześcijan , opublikowała artykół pod nazwą " Meksyk : Zamachy na Protestantów - Aresztowania i Wypędzania z Kraju . "

" Coraz częściej chrześcijanie są uciskani tylko z powodu swojej przynależności do kościoła protestanckiego. Przykładem jest Lauro Pérez Nún͂ez z wioski La Chachalaca w stanie Oaxaca. Już w młodym wieku nawrócił się na protestantyzm i został temu wierny nawet wtedy, gdy zaczął być uciskany. W lipcu 2015 r. został aresztowany na 48 godzin. Zarzucono mu pokrzywdzenie zwyczajów wioski poprzez swoją odmienną przynależność religijną. Gdy dziesięć dni później ponownie go aresztowano, władze domagały się, aby wyrzekł się swojej wiary. Jego dzieciom zabroniono uczestnictwa w lekcjach. Po kolejnym uwięzieniu Pérez Nún͂ez chwilowo opuścił wioskę, jednak po powrocie aresztowano go ponownie. Ponownie opuścił miejsce zamieszkania i zwrócił się do Sądu Okręgowego, który przyznał mu rację. Na mieszkańcach wioski nie zrobiło to jednak wrażenia: gdy Lauro wrócił w marcu 2016 roku do domu, otrzymał groźby śmiercią i został zmuszony do opuszczenia wsi w 15 minut. Blisko 30 osób zgromadziło się pod domem jego matki, w którym przebywał. Napastnicy odcięli im dostęp do prądu oraz zaatakowali siostrę i kuzynkę poszkodowanego, które wyszły na zewnątrz. "

- Open Doors , 06-10-2016 " Meksyk: Zamachy na protestantów "

" Na obszarach Meksyku, kontrolowanych przez kartele narkotykowe, pastorzy i kościoły są często zmuszani do płacenia haraczu, by móc organizować nabożeństwa. "Opłata tego 'podatku' stała się już codziennością", mówi jeden z meksykańskich pastorów.

"Mówimy o miejscach, które są bardzo blisko stolicy kraju", mówi pastor, chcąc pozostać anonimowym. Problemy z gangami narkotykowymi, które wcześniej istniały tylko na granicy ze Stanami Zjednoczonymi, są coraz bardziej rozległe. Pastor wyjaśnił, że prześladowanie ze strony gangów jest obecne nie tylko w Meksyku, ale ogólnie powszechne w całej Ameryce Łacińskiej.
Według Dennisa Petri, analityka Open Doors, większość przypadków nie jest zgłaszana na policję. Zgodnie z informacją władz tyko 10% przypadków było rozpatrywanych w sądzie. Większość chrześcijan, z którymi rozmawiał analityk, mówi o zjawisku ogólnokrajowym. Pozostali bali się wypowiadać na ten temat.

Wypowiadanie się przeciwko niesprawiedliwości - przemocy, narkotykom, handlem narkotykami i przestępczością zorganizowaną, jest bardzo niebezpieczne, niezależnie czy jest głoszone z kazalnicy czy mówione w innym miejscu", mówi Petri. Kartele wysyłają do kościołów szpiegów i szykanują uczestników nabożeństwa. Przeciwnicy są bici, domy liderów atakowane, a czasem giną również ludzie.
Według Centro Católico Multimedial w ostatnim dziesięcioleciu zamordowano w Meksyku 31 liderów kościołów. Na liście aktualnych przypadków znajduje się kaznodzieja Joaquin Hernández Sifuentes, który zniknął 3 stycznia w Saltillo, w stanie Coahuila. Dziewięć dni póżniej jego ciało oraz dwóch innych osób znaleziono w Parras, 150 kilomentów na zachód od Saltillo.

Na niektórych obszarach nabożeństwa są nawet zabronione, słychać także informacje, że niektóre kościoły są zamykane na polecenie gangów. "Kartele są bardzo dobrze zorganizowane i mogą śledzić każdy twój ruch. Nie można iść gdziekolwiek samemu, ciągle potrzeba ochrony", mówi pastor.
Część chrześcijan w Meksyku oraz innych krajach Ameryki Łacińskiej doświadcza dużego ucisku ze strony handlarzy narkotykami. Kościoły celowo chronią także młodych ludzi przed gangami narkotykowymi, co powoduje, że handlarze chcą rekrutować młodzież do swoich ciemnych interesów. Meksyk zajmuje 41 miejsce w Światowym Indeksie Prześladowań Open Doors.
"

- Open Doors , 31-03-2017 " Meksyk: Kartele Narkotykowe Uciskają Chrześcijan "

W katolickim Meksyku mają miejsce praktyki satanistyczne . W Matamoro w Meksyku , grupa Meksykan składała ofiary z ludzi , których uprzednio Porawno i zamęczono .

W 2015 roku w katolickim stanie Guanajuato , Cesar Ceja i Ricardo Gallardo zawarli kościelne małżeństwo udzialone przez księdza Alejandro Gonzaleza . Ślubu nie uznała jednak lokalna władza świecka i odmówiła jego cywilnego zawarcia . Wówczas miejscowy radnyi Guillermo Romo złożył skargę do sądu . 300 Meksykan wyszło na ulice i urządziło marsz w obronie zawarcia tego homoseksułalnego małżeństwa , co zmusiło wladze świecką do odbycia się dla niej ślubu cywilnego .

Nawet Świadkowie Jehowy , uważają Meksyk za conajmniej dziwny Kraj . Oficjalna Strona Świadków Jehowy Jw.org , donosi że jedna z współczłonkiń sekty Świadków Jehowy w Meksyku skarży się na pewne praktyki mające miejsce w Meksykańskiej szkole .

" Loida *, matka z Meksyku: „W szkole rozdaje się prezerwatywy, więc młodzi myślą, że dopóki się zabezpieczają, nie ma nic złego w uprawianiu seksu”. "

- Jw.org , " Zaszczepiaj Dziecią Zasady Moralne " , Strażnica , Luty 2011