Benio123o pl Wiki
Advertisement
Mordecai Ham

Mordecai Ham

Mordecai Ham (1877- 1961) - Amerykański niezależny baptysta, członek ruchu powściągliwości od alkoholu silnie działający w stanach południowych. Mordeciai Ham był skoncetrowanym ewangelistą na głoszeniu przeciwko rzymskiemu katolicyzmowi i głoszczeniu powściągliwego podobajacego się Bogu życia chrześcijańskiego. Na skutek kazania Mordecaia Hama w 1934 roku nawrócił się Billy Graham.

Wzbudzał strach u ateistów do których chciał dostać się osobiście celem ewangelizacji, poszukiwał najważniejszych ateistów w maistach po czym gdy stawał przed nimi a ci pytali go "co zamierza zrobić" Ham mówił do nich że będzie prosił Boga o dwie rzeczy: albo o to by Bóg ich zbawił, albo by ich zabił. Ham został zaatakowany przez grupę z baru alkoholowego chcącego zabić go za jego działalność, Ham powiedział "modlę się by Bóg was zabił lub zbawił", nie został zamordowany ponieważ młyn w barze spadł i zabił przywódcę bandytów, reszta która pozostała ranna została zbawiona.

Ham stosował w służbie ewangelizacyjnej samochody oraz wozy ciągnięte przez konie ewangelizując ludzi na ulicach, między innymi zatrzymał się samochodem przy człowieku stojącego przy moście i próbującego popełnić samobójstwo którego odwrócił od tego zamiaru i przyprowadził do Chrystusa. Podczas posługi sam Ham przyprowadził do Chrystusa podczas krucjat ewangelizacyjnych tysiące ludzi w stanach zjednoczonych ameryki.

Kościół Rzymsko Katolicki określał Hama jako jednego z jeździców apokalipsy z powodu jego silnego głoszenia przeciwko rzymskiemu katolicyzmowi.

Advertisement