Benio123o pl Wiki
Advertisement
Obraz Matki Bożej z Coromoto

Obraz Matki Bożej z Coromoto

Obraz Matki Bożej z Coromoto w Wenezuleli jest czczonym przez Rzymskich Katolików obrazem kultu maryjnego. Wedle wierzeń rzymsko katolickich, obraz ten został przekazany jednemu z wodzów Indian nawróconemu przez Maryje na romanizm. Po otrzymaniu obrazu od Marji, wódz miał stać się krzewicielem wiary rzymskiej.

Ikona znajduje się w zdobionym zabezpieczonym relikwiarzu w mieście Guanare, w sanktuarium Coromot.

Powstanie wizerunku Matki Bożej z Guadalupe nie było jedynym tego rodzaju cudem na kontynencie amerykańskim. Dowodzą tego wyniki badań czczonego w Coromoto w Wenezueli obrazu Maryi. Tamtejsi biskupi uznali to za szczególne wezwanie do narodowej jedności.

Episkopat Wenezueli poinformował o rezultatach badań nad czczonym od ponad 350 lat obrazem patronki tego kraju. Jest on związany z początkami ewangelizacji Ameryki. W 1651 lub 1652 r. Maryja miała się objawić w pobliżu założonego wówczas miasta Guanare wodzowi indiańskiego szczepu Coromoto i jego żonie. Zachęciła ich, by wraz ze współplemieńcami przyjęli chrzest z rąk hiszpańskich misjonarzy. Wielu Indian poprosiło wówczas o głoszenie im Ewangelii i chrzest.

Wódz jednak chciał powrócić do puszczy w obawie utraty wolności i władzy. „Piękna Pani” objawiła mu się ponownie. Chciał do Niej strzelać z łuku, lecz ten wypadł mu z rąk. Gdy usiłował wyprowadzić Ją ze swego szałasu, zniknęła. Pozostawiła mu jednak w rękach malutki obraz o wymiarach 2,5 na 2 cm, przedstawiający Maryję z Dzieciątkiem Jezus. Wódz przyjął potem chrześcijaństwo i stał się jego szerzycielem. Obrazek przechowywany jest do dziś w ozdobnym relikwiarzu w mieście Guanare, w sanktuarium Coromoto. Czci się tam Maryję jako patronkę Wenezueli. Taki tytuł przyznał jej Pius XII, a Jan Paweł II przed 13 laty odwiedził sanktuarium.

- Radio Watykańskie, cytowane również przez katolicką stronę sanctus.pl, "Matka Boża z Coromoto - Patronka Wenezueli"

Advertisement