Benio123o pl Wiki
Advertisement
Papież Grzegorz VII

Papież Grzegorz VII

Namiestnicy Chrystusa - Peter de Rosa

Namiestnicy Chrystusa - Peter de Rosa

Papież Grzegorz VII (1020-1085 rok) - Jeden z największych fałszerzy z pośród papieży kościoła rzymsko katolickiego. W 11-stym wieku spożądził swój dyktat zawierający spis papieskich przywilejów w których zawarł przywileje i twierdzenia:

"Papież nie moze być sądzony przez nikogo na ziemi", "Kościół Rzymski nigdy się nie mylił, ani mylić się nie może, aż do końca czasów.", "Tylko papież może detronizować cesarzy i królów, i zwalniać ich poddanych od okazywania im posłuszeństwa." "Wszyscy książęta są zobowiązani by całować jego stopy."

- Rzymski Katolik Peter DeRosa, "Namiestnicy Chrystusa" ("Vicars of Christ") strona 58

"Kościół Rzymski nigdy nie pobłądził i po wszystkie czasy w żaden błąd nie popadnie."

- Papież Grzegorz VII, "Dictatus Pape", 1075 rok

Sam papież Grzegorz opierał się na sfałszowanych dokumentach, sam jednak postanowił stworzyć nową historie kościoła oraz świata.

"Przez siedem wieków Grecy nazywali Rzym "domem fałszerstw". Gdy tylko próbowali rozmawiać z Rzymem, papieże wyciągali na stół sfałszowane dokumenty, których Grecy naturalnie nigdy wcześniej nie widzieli. Grzegorz posunął się o wiele dalej od Donacji Konstantyna, miał całą szkołę fałszerzy pod swoim własnym nosem, produkujących jeden za drugim z zatwierdzeniem papieskiej pieczęci by zaspokoić każdą jego potrzebę. Papież Grzegorz mógł potrzebować usprawiedliwienia jakiś działań wobec dowolnego władcy lub biskupa. Bardzo dobrze, w takiej sytuacji ci prawaci dosłownie produkowali stosowny dokument. Nie trzeba było szukać, wszystko było robione na zamówienie.

Wiele wcześniejszych dokumentów modyfikowano żeby mówiły coś przeciwnego niż ich oryginały. Niektóre z tych wcześniejszych dokumentów same były sfałszowane. Ta błyskawiczna metoda wymyślania historii była cudownie skuteczna, szczególnie gdy wreszcie fałszerstwa zostały włączone do prawa kanonicznego. W ten sposób została zakończona najcichsza i najdłóższa ze wszystkich rewolucji, a wszystko dokonało się na papierze.

Advertisement