Benio123o pl Wiki
Advertisement

Pięć pytań do mormonów - James Jacob Prash, tłumaczenie - Beniamin Zabój, 2020 rok.

Gdy ktokolwiek stara się przekonać mnie co do jakiejkolwiek religii, ostrożnie to sprawdzam i rozważam ich twierdzenia ze szczerym i otwartym umysłem.

I mormonizm nie jest wyjątkiem, rozważam waszą religie z czystym i otwartym umysłem i zbadałem, czytałem i rozmawiałem z mormonami, czytałem o tym co mormoni mi mówili w świetle judeochrześcijańskiej Biblii.

I w moim zainteresowaniu podążaniu za prawdą i dowodzeniu się czy kościół mormoński jest prawdą, dokonałem kilku odkryć z różnych źródeł wliczając w to waszą literaturę, szczególnie waszą własną literaturę, i w rezultacie tego mam kilka poważnych pytań.

Mam nadzieje że słuchając tego będziecie zdolni mi pomóc odpowiedzieć na te pytania, wyślijcie do mnie E-mail do mojego biura naszej służby i będę rad usłyszeć to od was; strona to www.Moriel.org – możecie do wysłać do angielskiego, amerykańskiego lub australijskiego biura i będę więcej niż szczęśliwy mogąc wam odpowiedzieć i z wami porozmawiać.

Wyślijcie mi E-mail, odpowiedzcie na te pytania; osoba która daje wam tę taśma również jest zainteresowana i ma odpowiedzi na swoje pytania. Czujemy że jest właściwie dać ci jako mormonowi sposobność do odpowiedzi dla samego siebie.

Pierwszym pytanie które mam jest takie; w młodości studiowałem biomedyczną naukę i teraz rozwinęło się coś co było w początkującym stadium gdy byłem studentem. To mitochondrialne DNA, o którym nikt nie miał pewności że w ogóle istnieje aż do dość niedawna.

Nie znajduje się w jądrach, gdy byłem na Uniwersytecie mówiono nam że to RNA ale nie dezoksyryboza kwasu nukleinowego w cytoplazmie, wszystko było w jądrze, tylko RNA było znane jako będące w cytoplazmie.

Ludzie zaczęli spekulować czy mogło to być w mitochondriach komórki, mitochondria czyli jak fabryki energii komórki gdzie odbywa się w zasadzie praca na biochemicznym poziomie gdzie odbywa się metabolizm w większej części.

Mamy formę DNA która nie jest zmutowana ponieważ nie jest w jądrze i przechodzi z pokolenia na pokolenie tak długo jak ma się dobre pasmo.

Księga Mormona posiada fundamentalne nauczanie o dwóch starożytnych plemionach żydowskich pojawiających się około 600 lat przed Chrystusem w Północnej Ameryce lub Ameryce środowej, mieli wojnę pomiędzy Nefitami i plemię znanym później jako Lamanici i Lamanici wygrali.

Grzeszne plemię wygrało i Bóg ukarał ich za ich grzech przez ociemnienie ich cery, sprawiając że stała się czerwonawa – czerwonymi Indianami. Mimo to pokonali to plemię które było wierne, z pewnych powodów, więc Księga Mormona mówi nam że to jest fundament ich wierzeń.

Gdy Jezus powiedział „mam inne owce nie z tej owczarni” to przybył do Północnoamerykańskich Indian. Jednak Antropolodzy długo spekulowali o tym że północnoamerykańscy Indianie przybyli z Syberii, byli Azjatami z Syberii wzdłuż Alaski, Kanady i tak doszli do północnej Ameryki i stamtąd do środowej i południowej Ameryki.

Niektórzy ludzie jak Thor Heyerdahl starali się udowodnić że mogli przekroczyć Atlantyk ale głównie antropolodzy się z tym nie zgadzają. Jedną z korzyści mitochondrialnego DNA jest zdolność do bezapelacyjnego udowodnienia pochodzenia.

Było kilku mormońskich naukowców, konkretnie mikrobiologów i biochemików którzy byli biegli w biogenetycznej inżynierii i przeprowadzano z nimi wywiad w filmie który widziałem o DNA i księdze mormona.

Niektórzy z nich byli apologetami lub doradcami mormońskiego stowarzyszenia apologetycznego „Farms” w Uniwersytecie Brighama Younga, byli doktorami lub mormonami i przeprowadzano z nimi wywiad gdy patrzyli na dowody niezależnie, powiedzieli co następuje:

„Mitochondrialne DNA absolutnie i bezapelacyjnie dowodzi ze wszystkich próbek pobranych w całej Kanadzie, Północnej Ameryce, Stanach Zjednoczonych, Ameryce środkowej, południowej Ameryce z dziesiątek Indiańskich plemion że ci ludzie mają takie samo mitochondrialne DNA co ludzie z Syberii.”

Nie ma nic wspólnego w symetryczności DNA; możemy popatrzyć na żydowskie DNA, na sefardyjskie żydowskie DNA, na DNA jemeńskich żydów, możemy nawet popatrzyć na arabskie DNA, perskie DNA, inne semickie DNA ale mitochondrialne struktury są inne, inna sekwencja.

Rasowo i etnicznie tak nie może być i ci mormońscy naukowcy powiedzieli że podstawy dowodów mitochondrialnych DNA sprawiają że nie mogą dłużej akceptować Księgi Mormona jako faktycznej prawdy historycznej. Niektórzy z nich pracowali z mitochondrialnym DNA w ich świeckiej pracy przez cały czas.

Kilku z nich miało na tyle szczerości by powiedzieć że zawsze kwestionowali osobistą szczerość Josepha Smitha którzy oczywiście był oskarżany o oszustwo i został zabity w tego następstwach, domniemanej afery w Ameryce w 19 wieku.

Moje pytanie do was moi przyjaciele, i mówię do was jako przyjaciołach, nie jako wrogach: jeżeli mormońscy naukowcy, jeżeli naukowcy kościoła świętych w dniach ostatnich, niektórzy z nich z Uniwersytetu Brighama Younga, ludzie którzy są zaangażowani aktywnie w mikrobiologie i inżynierie biomedyczną rozważyli dowód mitochondrialnego DNA i doszli do tego samego wniosku jak nie-mormońscy mikrobiolodzy że antropolodzy udowodnili prawdziwym i potwierdzonym że północnoamerykańscy Indianie nie mogą pochodzić od starożytnych Semitów którzy byli żydami nazywanymi „lamanici” ale w rzeczywistości są potomkami ludzi obecnie zamieszkujących Syberię...

Jak możesz spodziewać się bym uwierzył Księdze Mormona gdy wasi właśni naukowcy mówią że jej wiarygodność jest szwajcarskim serem? Po prostu zadaje pytanie, zapraszam was do obejrzenia filmu. Jeżeli jesteście w Utah idźcie do South Lake City do lighthosue, znajdźcie żółte strony lub w internecie.

Dadzą wam kopie filmu, a jeżeli bardzo chcesz zobaczyć kopie to napisz do na E-mail, jeżeli jesteś mormonem to napisz do nas E-mail a upewnimy się by ktoś dał ci kopie.

To moje pytanie, wiara że Lamanici byli starożytnymi żydami i byli to ludzie którzy pojawili się około 600 lat przed Chrystusem; jak możesz powiedzieć że to prawda jeżeli mitochondrialne DNA mówi inaczej i wasi właśni naukowcy, doktorzy to przyznają?

To uczciwe pytanie, by wierzyć w prawdziwość fundamentalnej przesłanki Księgi Mormona. Twierdzicie że jesteście kościołem Jezusa Chrystusa w dniach ostatnich. Zobaczmy co jako ostatnią rzecz Jezus Chrystus mówi w Nowym Testamencie, ponieważ jako mormoni wierzycie oczywiście Biblii Króla Jakuba.

Więc ostatnią rzeczą jaką Jezus powiedział w księdze Objawienia rozdziale 22 to „Jeżeli ktoś dołoży coś do nich, dołoży mu Bóg plag opisanych w tej księdze;

To nie tylko stosuje się do księgi Objawienia, Mojżesz mówił to samo by nie dodawać do Słowa. 1 Koryntian rozdział 4:6 mówi to samo by „nie wykraczać ponad to co napisano” w judeochrześcijańskiej Biblii.

I oczywiście w Mateusza 15 Jezus mówi to samo „nie uczcie innej doktryny – są naukami ludzkimi”. Księga Mormona musi dodawać do Starego i Nowego Testamentu by kościół mormoński mógł istnieć.

I fundamentem na to jest ta historia Lamanitów będących starożytnymi hebrajczykami, mimo że wasi właśni naukowcy mówią inaczej. Proszę odpowiedzieć na moje pytanie: jak możecie spodziewać się bym wierzył w coś w co wasi własni naukowcy nie wierzą.

Ale mam drugie pytanie; czytałem wiele mormońskich książek, „perlę wielkiej wartości”, „księgę Mojżesza” i „księgę Abrahama” o których mormoni twierdzą że są Boskim objawieniem. Jednakże Egiptolodzy, ludzie którzy mogą odczytywać hieroglify w zarówno Brytanii, Ameryce i także we Francji pracowali nad tą książką o której Joseph Smith stwierdził że otrzymał mądrość by ją przetłumaczyć.

Więc mamy tłumaczenie tego wykonane przez Josepha Smitha ale mamy również oryginały które nabył w jakiś sposób, są różne historie o tym jak. Każdy egiptolog który to czytał, mówi że to starożytny opis pogrzebowy i nie ma nic wspólnego z tłumaczeniem Josepha Smitha.

Mogę czytać po grecku wystarczająco dobrze by stwierdzić jakie tłumaczenie nowego testamentu jest niepoprawne a jakie poprawne. Mogę odczytywać hebrajski wystarczająco dobrze by stwierdzić które tłumaczenie starego testamentu jest poprawne a które niepoprawne.

Mogę wystarczająco dobrze czytać po Hiszpańsku by powiedzieć które tłumaczenie hiszpańskich autorów są poprawne a które nie. Mogę mówić wystarczająco dobrze po francusku by powiedzieć które tłumaczenie Woltera jest dobre a które nie. Nie jestem lingwistą, nie jestem ekspertem językowym ale mogę mówić w kilku językach i czytać w kilku językach i mogę powiedzieć co jest poprawne, co jest zasadniczo poprawne a co nie.

W jednym językach lepiej niż w innych ale, to są egiptolodzy, ludzie którzy nie popełniają błędów, większość z tego co mają to rozbieżności w profesjonalnej opinii ale wciąż zgadzają się w jednym; tłumaczenie Josepha Smitha jest całkowicie podrobione.

To o rycie pogrzebowym, jak możecie mu wierzyć? Ale więcej co do tego; jak możecie spodziewać się by inni w to wierzyli? Kiedykolwiek pokazuje to mormonom, nie mogą naprawdę odpowiedzieć niczym poza ich świadectwem, ponieważ mormoni mówią że ich świadectwo powinno być nie nieodparte, polegające na tym że cytuję „macie uczucie ciepła w ciele gdy świadczycie mi że mormonizm jest prawdą”.

Czy ciepło w twoim ciele nie świadczy ci że opis rytu pogrzebowego jest tym co Joseph Smith błędnie przetłumaczył? Czy płonięcie w twoim ciele naprawdę świadczy tobie że mikrobiolodzy są w błędzie, wliczając w to waszych własnych – to pytanie.

Możecie znaleźć islamskich terrorystów którzy chcą popełnić samobójstwo w tym co nazywają „Jihadem”. Możemy argumentować do nich mówiąc „to nie jest racjonalne”. Oni mogą dać wam subiektywny argument „wierzę że jest”.

Widziałem raz buddyjskiego mnicha w telewizji i był jednym z najszczerszych ludzi jakich widziałem w życiu; możecie być szczery i być szczerze w błędzie, inne religie mówią to samo, mają ciepło w ich ciele i mogą świadczyć tobie że Tybetańska księga martwych jest prawdą. Lub że bhagavad-gita jest prawdą lub że Koran jest prawdą.

Ale czy to czyni je prawdą? Bo ktoś twierdzi że czuje ciepło w ciele? Gdy byłem w Manti Utah widziałem ludzi z kościoła mormonów którzy wszyscy nosili koszulki i bluzy z wypisanym na nich następującym stanowiskiem „Brigham Young to powiedział, ja w to wierzę, to rozwiązuje wszystko”

„Brigham Young to powiedział, ja w to wierzę, to rozwiązuje wszystko”. Więc ponieważ on to powiedział wy wierzycie w to i to rozwiązuje wszystko. Więc chciałbym zobaczyć co by było gdyby powiedział a oni wierzą, czytałem Journal of Discourses Brighama Younga.

Jedną z najbardziej interesujących rzeczy którą znalazłem było to że w Tomie 17-tym Journal of Discourses Brighama Younga cytowany jest Joseph Smith gdy mówił że kwakrzy żyją na księżycu; ubierają się jak kwakrzy i żyją tysiące lat – Brigham Young nie tylko potwierdził to ale powiedział że tacy ludzie zamieszkują również słońce.

Nie jesteście głupi i niewyedukowani, zajmijcie się problemem. Birgham Young powiedział to? Wy wierzycie? To rozwiązuje wszystko? Czy naprawdę wierzycie że ci kwakrzy żyją na księżycu? Czy naprawdę wierzycie że ludzie jak kwakrzy którzy żyją 1000 lat żyją na słońcu?

On to powiedział, czy ty w to wierzysz? Czy to naprawdę rozwiązuje to? To moje pytanie, czy naprawdę wierzysz w to i czy naprawdę oczekujesz abym ja w to uwierzył? Osobiście uznaję to za trudne by wierzyć że są ludzie na słońcu jak kwakrzy żyjący 1000 lat. Proszę powiedz mi dlaczego miałbym w to wierzyć.

Wielu z was jest wyedukowanych, byliście na Uniwersytecie Birghama Younga, niektórzy z was uzyskali stopnie, i to jest moje pytanie: jak możesz w to wierzyć i jak możesz spodziewać się bym ja w to uwierzył? Nie szydzę z ciebie, nie szydzę z twojej religii, chce po protu wiedzieć o tego wiarogodności, możliwości wiary.

Nie zrozumcie mnie źle, jeżeli naprawdę na księżycu są kwakrzy to ja chce w to wierzyć, ale nie sądzę by tak było. Wasza religia mówi „ponieważ Brigham Young tak mówi, to jest to rozwiązane”. Skoro jest to rozwiązane dla ciebie to możesz pokazać mi dlaczego powinno być dla mnie? Czy naprawdę w to wierzysz i czy naprawdę wierzysz że jest możliwe dla innych ludzi by w to wierzyć?

To szczere pytanie ale mam wciąż następne pytanie, dla moich mormońskich przyjaciół, pytanie tyczy się doktryny odkupienia Brighama Younga która mówi że doktryna odkupienia nie może się zmienić. Nie zrozumcie mnie źle, zgadzam się z mormonami głównego nurtu że fundamentalni mormoni, świątynia mormonów i inni, są dziwaczni w tym w co wierzą i w tym co mówią i robią.

Jednakże czytając oryginalne pisma Josepha Smitha i Brighma Younga wydają się być prawdziwymi mormonami; bigamistami i poligamistami, robią w zasadzie to co robił Birgham Young, miał 23 żony, około.

Gdy poznałem tych fundamentalistycznych mormonów w Manti Utah jeden miał 8 żon. Chodził z nimi po ulicy całkowicie nielegalnie i zastanawiałem się jaka kobieta dzieliła by swojego męża z 7-mioma innymi kobietami.

Odkryłem jaka mogłaby – niepełnoletnia kobieta z fundamentalistycznej mormońskiej rodziny. Angażowały się w akty które prawnie są uznawane za pedofilie przez mormonów głównego nurtu. Gdy zostali wyzwani nie przeze mnie ale przez innych mormonów, odpowiedzieli „co robimy czego nie robił Brigham Young?”

To było uczciwe pytanie. Ale moim sprawą nie była ich bigamia lub poligamia, niektóre miały nawet wielu mężów, moją troską byłą doktryna odkupienia. Bigamia i poligamia były bezprawne po tym jak przywództwo kościoła mormońskiego powiedziało że miało nowe objawienie i nie powinni jej dłużej praktykować w czasie gdy bigamia i poligamia stawała na przeszkodzie Utah stania się jednym ze stanów w Unii.

W zasadzie starali się utworzyć niezależną republikę i doszło do walk, więc zupełnie nagle teraz stali się monogamiczni. W latach 1960 gdy pojawił się ruch praw cywilnych, zupełnie nagle czarni ludzie mogli być teraz mormońskimi kapłanami.

Wcześniej nie mogli nimi być, mieli objawienie w wygodnym czasie historii gdy presja społeczna lub polityczna naciskała na tego zalegalizowanie, ale doktryna odkupienia była taka o której wasz Brigham Young powiedział że nie może zostać zmieniona.

Czy naprawdę wierzysz jak naucza mormonizm że czarni ludzie są potomkami upadłych aniołów wyrzuconych z nieba? I czy wierzysz w to co Brigham Young powiedział w doktrynie odkupienia że czarni ludzie są paskudni, złośliwi, zdeprawowani, niskiej inteligencji i wielu innych określeń które niegrzeczne by o nich wspominać, i że każdy mormon który ożeni się z jedną musi zostać zabity.

I ta doktryna odkupienia nie może zostać zmieniona; czarni ludzie są paskudni, złośliwi, zdeprawowani i tak dalej i jako potomkowie ludzi z Afryki mają czarną skórę i każdy mormon który poślubi takiego musi zostać zabity. Taka jest mormońska doktryna pokuty.

Brigham Young to powiedział, wy wierzycie w to? To rozwiązuje to? Czy naprawdę wierzycie że miał rację? Czy wierzycie że czarni ludzie są potomkami aniołów wyrzuconych z nieba ponieważ nie wybrali nikogo pomiędzy Chrystusem a szatanem? Czy naprawdę wierzycie jest coś z nimi nie tak, że są paskudni, złośliwi, zdeprawowani i jeżeli mormon poślubi jednego z nich to powinien być zabity.

Brigham Young powiedział o tej doktrynie że nigdy nie może się zmienić, więc skoro on to powiedział to powinniście w to wierzyć. Czy naprawdę wierzycie? Czy to jest w twoim umyśle? I czy naprawdę myślisz że ja powinienem w to wierzyć? Czy naprawdę wierzysz w doktrynę pokuty i myślisz że ja powinienem w to wierzyć?

To jest moje pytanie. Myślę że jest uczciwe i konieczne. Więc idąc dalej pytam cię – gdy mitochondrialne DNA mówi „żadnych Lamanitów, żadnego pochodzenia żydowskiego czy z bliskiego wschodu, raczej pochodzenie północnych, środowych i południowych Indian jest z Syberii.” i wasi naukowcy to przyznali, jeżeli oni w to nie wierzą, czemu ja, czemu ty? To moje pierwsze pytanie.

Moje drugie pytanie to czytając rzeczy z Journal Discourse dałem wam jeden przykład czegoś co wydaje się dziwne, czy naprawę wierzysz że kwakrzy są na księżycu i słońcu i naprawdę spodziewasz się żebym ja w to uwierzył?

Czy naprawdę spodziewasz się ode mnie że opis pogrzebowy został przetłumaczony w coś innego przez Josepha Smitha co nie ma żadnej relacji z tym co faktycznie to mówi?

Biblia jest specyficzna o narody, królestwa i archeolodzy którzy kopali, żyłem w Izraelu przez kilka lat i odnaleźli te miasta, wiele z nich. Znaleźli Megiddo, znaleźli Timna i inne rzeczy gdzie biblia mówiła że są i znaleźli monety.

Gdzie jest choć jedna pojedyncza monneta z tych wszystkich starożytnych cywilizacji podając fakt że monety te zostały wymienione w księdze Mormona, gdzie one są? Pre-kolumbijski departament historii instytutu Smithsonian w Waszyngtonie w narodowym muzeum stanów zjednoczonych mówi że nie ma absolutnie żadnych archeologicznych dowodów na twierdzenia Księgi Mormona.

Ale wy spodziewacie się bym w to wierzył, proszę powiedzcie mi dlaczego. Archeologiczne zapisy wspierają Biblie, wiem że księga Mormona jest napisana w języku Biblii Króla Jakuba, tylko Biblia Króla Jakuba jest tłumaczeniem z greki i hebrajskiego, w zasadzie to tłumaczenie tłumaczenia, to angielski 17-wieczny język, nie oryginalny język.

Księga Mormona została stworzona tak by wyglądać jak Biblia Króla Jakuba w takim rodzaju języka ale gdzie jest dowód? I czytając Księgę Mormona mam następne pytanie; powiedziano mi że Jezus jest przyrodnim bratem szatana i że Adam był Bogiem.

„Jakim człowiek jest, Bóg był i jakim Bóg jest stanie się człowiek.” To jest fundamentalna zasada mormonizmu. Adam był Bogiem, księga rodzaju mówi że Adam został stworzony przez Boga.

I że Jezus jest bratem przyrodnim szatana. Szatan chciał rządzić światem siłą, Jezus chciał przez miłość i aniołowie którzy nie wybrali po której stronie staną zostali wyrzuceni i stali się czarnymi ludźmi. Tego naucza twoja religia.

Greckie słowo to „monogenē” to nie znaczy „Jedno rodzony, jedynie poczęty” w sensie rodzaju, jeżeli Jezus jest jednorodzonym Synem Bożym, jedynym, monogenē, jak szatan może być Jego bratem jeżeli jest jedynym?

Czy możesz proszę odpowiedzieć mi jak szatan może być przyrodnim bratem Jezusa jeżeli Jezus jest jednorodzonym Synem? Nikt nie był zdolny by odpowiedzieć mi na to pytanie z waszej religii. Czy ty możesz na to odpowiedzieć? Jak może być bratem przyrodnim szatana jeżeli jest Jedynym?

Ale mam piąte i ostateczne pytanie, wasza religia uczy że są trzy nieba, Telestialne, Terrestialne i Celestialne – ci którzy są chrześcijanami ale nie są mormonami będą w terrestiralnym, ci którzy nie byli nawet tym będą w Telestialnym jako potępieni. Ale ci którzy podążali za naukami kościoła mormonów będą w Celestialnym królestwie.

Ale by wejść do Celestialnego królestwa musicie zachowa Celestialne prawo które wymaga perfekcji, bezgrzesznej perfekcji, nie tylko pełnego uświęcenia ale czegoś ponad to ponieważ według prawa Celestialnego gdy raz osiągniecie to i zgrzeszycie, to wszystkie wasze zasługi i wszystko co osiągnęliście liczy się jako zero, nic – taka perfekcja.

Jak możecie uzyskać tę perfekcje? Czy możecie znaleźć dla mnie jednego mormona, biskupa, kapłana nie obchodzi mnie to kim jest; jednego który nigdy nie zgrzeszył jako mormon. Nowy Testament powiedział że wszyscy zgrzeszyli i wszystkim brak chwały Bożej, jeżeli mówimy że grzechu nie mamy sami siebie zwodzimy i jesteśmy kłamcami według pierwszego Jana.

Czy możecie pokazać mi jednego który to osiągnął? Ponieważ w porządku do tego by wejść do Celestialnego królestwa musicie to osiągnąć. Nowy Testament mówi że nikt nigdy tego nie osiągnął takiego standardu poza Chrystusem.

Czy jesteś pewny że jesteś bez żadnego grzechu? Gdy pismo mówi „wszyscy zgrzeszyli i wszystkim brakuje chwały Bożej?” „Nie masz sprawiedliwego ani jednego” czy jesteś pewien że jesteś wyjątkiem, że zachowasz Celestialne prawo? Jak możesz być pewny swojego zbawienia?

To istotne pytanie, powiedziano mi że mormonizm mocno podkreśla rodzinne wartości i moralność i prorocy jak pan Hinckley mają dokładną relacje z Bogiem której inni nie mają. Jeżeli pamiętacie tekst salamandry, mormoński list, pan Hinckley powiedział że był autentyczny i pochodził od Josephsa Smitha, udowodniono że był fałszerstwem i ich mormoński autor zaczął wysadzać ludzi w powietrze przez terrorystyczne bomby starając się odwrócić uwagę i to ukryć.

Dlaczego pan Hinckely mylił się że tekst był od Boga i Josepha Smitha? Patrze na Utah byłem tam, wiem że Mormoni usilnie akcentują wartości rodzinne, rodzinną moralność, wychowywanie swoich dzieci by były pobożne, czy możecie mi powiedzieć proszę dlaczego spośród 50 stanów amerykańskich plus Puerto Rico i Dystryktu Kolumbii najwyższe statystyki samobójstw są notowane pośród nastolatków w Utah.

Gdzie 70 % populacji jest mormonami? Co może być bardziej dewastujące dla rodzin niż samobójstwo dziecka, nastolatka? Jeżeli wasze wartości rodzinne są tak silne, czy możecie wyjaśnić mi jaki jest powód tego że najwyższe statystyki rozwodów w Ameryce – narodzie wypełnionymi rozwodami są w mormońskim Utah?

Kościół świętych w dniach ostatnich posiada wyższy stopień i standard moralności niż inni, chce posłuchać – pokażcie mi dowód. Rozwody? Samobójstwa? To jest problem. Oboje wiemy że jest wiele ludzi którzy są po prostu tym co nazywasz „Jack Mormons” - to ich kultura, wpisują LDS – święty w dniach ostatnich by dostać pracę lub ją zachować w Utah i zachodzie ale nawet w to naprawdę nie wierzą.

I później robi się z nich złych mormonów, czy są złymi mormonami dlatego że nie wierzą że kwakrzy żyją na księżycu? Czy są złymi mormonami dlatego że nie wierzą że czarni ludzie są paskudni, zdeprawowani i złośliwi i powinieneś zostać zastrzelony jeżeli poślubisz jednego?

Czy są złymi mormonami dlatego że wierzą w naukowe dowody mitochondrialnego DNA które jest rozstrzygające? Czy to czyni kogoś złym mormonem? Czy złym mormonem jest ten kto się rozwodzi? Odbiera swoje własne życie jako dziecko? Czy złym mormonem jest ktoś kto praktykuje rasizm? Czy ten jest zły? Chce tylko wiedzieć.

Czy naprawdę w to wierzysz? Jeżeli naprawdę wierzysz że Amerykańscy indianie są laminatami pomimo niepodważalnego dowodu DNA, proszę wyjaśnij mi w jaki sposób, wyślij do mnie E-mail, bardzo chce wiedzieć jak. Jeżeli możesz wyjaśnić mi dlaczego wierzysz w to i dlaczego ja powinienem wierzyć że słońce jest w posiadaniu tych kwakrów to chce wiedzieć, daj mi znać.

Daj mi znać jak szatan może być bratem przyrodnim Jezusa jeżeli Bóg ma tylko jednego jednorodzonego Syna, chce to wiedzieć. Daj mi znać jak księga przetłumaczona przez Josepha Smitha została przetłumaczona przez niego mimo faktu że mówi co innego? Powiedz mi jak możesz uzyskać bezgrzeszną perfekcje.

Chcę cię pozostawić z dwoma rzeczami; zadałem ci pięć pytań i mam nadzieje że spróbujesz na nie mi odpowiedzieć – oddzwonię do ciebie, ale chce ci powiedzieć po pierwsze o innej doktrynie odkupienia i o tym jak możesz wypełnić „Celestialne prawo” jak to nazywasz.

Doktryna odkupienia Jezusa Chrystusa nie ma nic wspólnego z doktryną odkupienia nauczanej przez Brighama Younga i tak zwanego „kościół Jezusa Chrystusa świętych w dniach ostatnich”.

Jego doktryną było to że Adam nie był Bogiem, Jezus był Bogiem i był ostatnim Adamem. On stał się człowiekiem i poszedł na krzyż w moje i twoje miejsce by dokonać substytucyjnego odkupienia za nasze grzechy, tak był pokładając w niego moją wiarę został usprawiedliwiony nawet pomimo tego że jestem winny.

Zmartwychwstał by dać mi żywot wieczny – On odkupił moje grzechy, to jest doktryna odkupienia Nowego Testamentu, nie ma podobieństwa do doktryny odkupienia nauczanej przez Brighama Younga. Po drugie, jak mogę osiągnąć bezgrzeszną perfekcje? Jak możesz być policzony jako w 100% bezgrzeszny; jest tylko jeden sposób.

Przypisana sprawiedliwość. Nie mam żadnej sprawiedliwości w samym sobie, gdy Jezus wziął moje grzechy na krzyż dał mi Swoją sprawiedliwość, ja mogę być zaliczony za sprawiedliwego tylko według sprawiedliwości Boga w Chrystusie. Jestem winny jak każdy. Ale Bóg przypisał mi swoją sprawiedliwość i wypełnienie Swojego perfekcyjnego prawa z powodu tego co Jego Syn zrobił w moim imieniu – dał mi swoją sprawiedliwość.

Jest przypisana, nie mogę na nią zapracować i ani również i ty. Jest doktryna odkupienia i jest rzeczywiście prawo Boże które wymaga wolności do grzechu i bezgrzeszności, ale nie mogę zobaczyć jak Księga Mormona może wypełnić nawet jedno.

Widzę jak Nowy Testament wypełnia oba. Chce z wami porozmawiać, chce usłyszeć to co macie do powiedzenia, chce odpowiedzieć na wasze pytania o mojej doktrynie odkupienia i mojego spojrzenia na prawo Boże. Czy chcesz odpowiedzieć na pięć pytań które ci zadałem? Niech Bóg cię błogosławi i dziękuje.

Advertisement