Benio123o pl Wiki
Advertisement

Kraje Protestanckie przyczyniły się do rozowju nauki , gospodarki oraz kultury , opierając się na Bibli i wiernemu oddaniu Jezusowi Chrystusowi .

Przykładem takiego kraju są protestanckie Niemcy .

Zanim jednak zacznie się ukazywać przykłady , należy pamiętać że Protestanci jeżelli są większością w kraju , nawet innego wyznania , oddziałowują swoją pracowitością i moralnością na innych . Dlatego tak bardzo kraje protestanckie przyczyniły się do naszej obecnej technologi .

Do niemieckich wynalazców i naukowców , kompozytorów czy inżynierów można zaliczyć :

Nikolaus Otto :

Wynalazca , nazwanego na jego cześć silnika " Otto " . Jego syn Gustav Otto był konstruktorem i producentem samolotów .

" Otto wprowadził ulepszenie istniejących silników tłokowych przez sprężenie mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze przed jej zapłonem "

- Wielka Encyklopedia Polonica , strona 1678

Carl Benz :

Niemiecki Inżynier , Pionier motoryzacji . Opatentował konstrukcję dwusuwowego silnika spalinowego oraz lekkiego silnika czterosuwowego a także skonstułował cześci takie jak świeca zapłonowa , sprzęgło , gaźnik , chłodnica wodna oraz skrzynia biegów .

Gottlieb Daimler :

Niemiecki Konstruktor i przemysłowiec któremu W 1872 Nikolaus Otto powierzył Daimlerowi kierownictwo wydziału produkcyjnego w Fabryce Silników Spalinowych Gazowych Gasmotorenfabrik Deutz . Wspólnie z Maybachem opracował konstrukcję dwucylindrowego silnika rzędowego oraz konstrukcję samochodu .

Wilhelm Richard Wagner :

Niemiecki Kompozytor światowej sławy , reformator muzyki operowej

" Richard Wagner urodzony 1813 roku , zmarły 1883 . Niemiecki kompozytor operowy . Zrewolucjonizował XIX-wieczną koncepcję opery , postrzegając ją jako całkiem nową formę wypowiedzi artystycznej , w której jedność elementów muzyki , poetyckich i teatralnych miała być osiągnięta przez zastosowanie takich środków jak lemitotiv . ( ... ) Opuściół Niemcy by uniknąć aresztowania za udział w rewolucji z 1848 , lecz w 1861 zezwolono mu na powrót . W 1864 zdobył względy Ludwika II Bawarskiego , co umożliwiło mu organizację teatru Festiwalowego w Bayreuth . "

Ferdinand Porsche :

Urodzony w Austro-Węgrzech , większość życia spędził w Niemczech . Skontrułował pierwszy pojazd  będący pierwszym na świecie samochodem z napędem na cztery koła . W czasie II wojny światowej skonstrułował czołg dla Armii Niemieckiej Panzerkampfwagen VI Tiger .

Advertisement