Benio123o pl Wiki
Advertisement

Reinkarnacja to element wiary wyznań wschodnich hinduizmu oraz buddyzmu, a także jego odłamów zachodnich i pomniejszych pseudo chrześcijańskich kultów oraz sekt, wiecznego nieustannego cyklu narodziń i śmierci, przez który zmarły człowiek musi narodzić się na nowo jako inny. Reinkarnacja funkcjonuje na podstawie karmy, prawo karmy sprawia że czyniące zło istoty w następnych cieleniach są degradowane za swoje czyny do coraz niższych form i stanów ludzkich, cierpiąc i ponosząc kare, istoty dobrze czyniące, według karmy w następnym wcieleniu stają się lepszymi istotami o wyższym stanie od innych ludzi, aby ostatecznie wyrwać się z cyklu reinkarnacji jednocząc się ze wszechświatem przez całkowite zaniknięcie.

Reinkarnacja i prawo karmy wymaga, aby każdy człowiek został ukarany za swoje czyny w ten sam sposób, w jaki zawinił w poprzednim życiu, w ten sposób zawsze reinkarnacja wymaga istnienia zła, przez wyóg wiecznego istnienia sprawcy zła i ofiary. Usprawiedliwia również ludzi zamożnych, oraz potępia cierpiących którzy ponoszą nagrodę i należną karę za swoje poprzednie życie.

Advertisement