Benio123o pl Wiki
Advertisement

Retencja - Proces i reakcja organizmu na spadek tkanki tłuszczowej w organizmie, który zwalcza przez zastępowanie uszczuplonej tkanki tłuszczowej wodą, w celu zapobieganiu utraty wagi. Retencja jest utrzymywana przez organizm przez pewien czas, aż odrzuci on wodę z miejsca wypełnionego wcześniej tłuszczem w tkance tłuszczowej samoistnie, widząc że nie otrzymuje on spodziewanego uzupełnienia tłuszczu od dłuższego czasu.

Retencja jest również podtrzymywana przy spożyciu zbyt małej ilości płynów, organizm widząc jej niedostatek, chce ją magazynować, utrzymując w organizmie. Jest ona również powodowana przez stres.

Przeciwdziałanie i zwalczanie Retencji

Dążenie do uśmierzenia stresu w życiu codziennym i próba radzenia sobie z nim. Sen jest kluczowym elementem w deficycie kalorycznym i przeciwdziałaniu retencji, jest więc konieczny wysypianie się. Ryzyko uzyskania retencji jest przy niewyspaniu się bardzo wysokie, z powodu niewyspania się organizm wydziela kortyzol, którzy przyczynia się do powstania Retencji.

Kortyzol jest to naturalny hormon wytwarzany przez organizm, nazywany również hormonem stresu w raz z Adrealiną. Kortyzol jest odpowiedzią organizmu na stres w celu przetrwania na poziomie wewnętrznym, jego nadmiar i utrzymanie jest jednak szkodliwe dla organizmu prowadząc również do Retencji. Starania o redukcje stresu są kluczowe dla przeciwdziałaniu Retencji.

W przypadku zbyt długiego utrzymywania retencji przez organizm podczas redukcji kalorycznej, należy zmniejszyć skale ćwiczeń fizycznych oraz radykalności w ograniczaniu spożywania pożywienia, w celu uspokojenia organizmu by ten cofnoł decyzje o interweniowaniu Retencją.

Bezwzbędlnie należy spożywać niezależnie od Retencji duże ilości płynów.

Czynnikami głównymi są więc Sen, dostatek cieczy w spożyciu, odcięcie od stresu, obniżenie radykalności wysiłku oraz diety do mniejszej skali, wszystkie te działania uspakają organizm, by wycofał Retencje, będącą jego spsobem obrony przed śmiercią.

Advertisement