Benio123o pl Wiki
Advertisement

Romowie , znani w Polsce jako cyganie , są plemionami wywodzącymi się z Indii . Podobnie jak Żydzi funkcjonuą w Diasporach , nie posiadają państwa , są rozsiani po świecie , a w samej Europie jest ich 12 Milionów .

Cyganie nie cieszą się dobrą opinią w Polsce . Jednym z powodów takiej opinii jest przysłowiowe złodzieństwo , pochańbienie pracy , kombinatorstwo , bardzo często lewy handel bez odprowadzania podatków z czarnych niezarejstrowanych firm o charakterze tradycji rodzinnej , oraz trzymanie się w grupie swoich plemion i przestrzegania tradycji oraz cygańskich regół , nazywanych Romanipen .

" Romanipen " oznacza dosłownie " Romskość " . Jest to ogół Romskiej tradycji którą musi przestrzegać każdy Rom , jeżeli Romanipen czyli romskość zostanie złamana przez Cygana , staje on pod Cygańskim sądem .

Jeżeli sąd Cygański osądzi że Rom jest winny złamania zasad Romskości , wówczas zostaje wyklczuony tak jak czynią to świadkowie Jehowy z odstępcami i nadaje status " Skalanego " czyli " Mageripen " .

Podobnie jak Żydzi nazywają według tradycji nie żydów jako " Goje " aby odróżniać żydów od nie żydów pośród państw w których się znajdują , tak i cyganie jako lud bez państwa którego nigdy nie miał i mieć nie będzie , nie romów , nazywają " gadziami " .

Przeciwko cyganą w niektórych społecznościach jak w Polsce panuje dobrze uargumentowana poprzez rzeczywistość filozofia Antycyganizmu , której celem jest wyparcie ludności cygańskich z danego kraju . Nurt Antycyganizmu jest bardzo popularny wśród Polskiego społeczeństwa , szczególnie w środowiskach Polskich Patriotów i Nacjonalistów . Głównym obiektem kultu dla środowisk Polskiego Patriotyzmu przesyconego Antycyganizmem jest Katolik Adolf Hitler oraz " Porajmos " czyli w języku romskim " pochłonięcie "' - ekstreminacje Romów przez III Rzesze . Od początku powstania III Rzeszy Plemiona Cygan Niemieckich były poddawane sterylizacji .

W Chorwacji Cyganie byli wyłapywani przez Katolickich Ustaszów i mordowali ich w raz z Żydami i Serbami w Obozie w Jasenovac . Szacuje się że Katoliccy Ustasze wymordowali osobiście tysiące Cyganów , a 26 Tysięcy wysłali pokornie Niemceom do Obozu w Auswitsh .

Nauka która zajmuje się badaniem Romskiej egzystencji jest " Cyganologia " .

Romscy Biblijsni Chrześcijanie[]

Romowie nawróceni na Biblijne Chrześcijaństwo , spotykają się z prześladowaniem swoich pobratymców oraz swych współplemieńców , postrzegających to jako zdrade romskości . Oprucz wyklueczenia i ostracyzmu z swojej Romskiej społeczności , Romscy Chrześcijanie są celem nienawiści z strony Polskich Patriotów co czyni ich okropnie prześladowanymi .

Romski Pastor liczącej społeczności 100 osobowej Romskich Biblijnych Chrześcijan w Zabrzu , napisał w liście do innego Pastora , że :

" Chcę Cię poinformować o dwóch sprawach. Po pierwsze, że tego lata miałem dużo problemów. Baron (przywódca taboru) bardzo się na mie obraził. On chciał, abym zrobił drogę w taborze, ale ja nie mam takich możliwości, o czym mu powiedziałem. Potem szukał sposobności, aby mnie i moich synów pobić. Baron i jego przyjaciele popili sobie, przyszli pod mój dom i wytłukli (kamieniami) wszystkie szyby w oknach, oraz pobili jednego z moich synów. Nie dawali nam spokoju przez trzy miesiące. Każdy dzień przychodzili pod nasz dom i krzyczeli. Nie wiedzieliśmy co robić. Bardzo dużo wycierpieliśmy, tak że chcemy odejść z taboru i zamieszkać i żyć trochę spokojniej. I znaleźliśmy bardzo dobry dom nie daleko od taboru. Tam moglibyśmy żyć spokojnie. Tutaj w taborze każdy dzień piją i wrzeszczą pod domem. Czujemy się z tym bardzo źle. Mamy trochę pieniędzy, ale tego nie starczy na zakup domu. Módl się za nami drogi Bracie "

W odpowiedzi Pastor będący adresatem napisał :

"' 'Kiedy w rozmawiałem z nim pod koniec sierpnia, jeszcze mówił, że nie da się wypędzic z taboru, jednak sprawy musiały pójśc dalej i boi się o bezpieczeństwo swojej rodziny. Jednego z jego synów, ma ich 7, pobili do nieprzytoności. W bardzo ciemnym miejscu są światłem Pana Jezusa, które jednych przyciąga, innych razi. Pracuję wśród Romów od ponad 15 lat. Nawróćeni Romowie to klucz w dotarciu do szerszego grona Romów. Iwan, który do mnie napisał jest Romem i mieskza w taborze, gdzie jest ponad 5 tysiecy ludzi. Pan Bóg użył go, aby tam powstał zbór – ponad 100 osób; więc przeciwnk chce go wypędzić. "

- Polscy Kalwiniści , " Romowie, za których umarł Jezus " , Zdrowanauka.info , Biblijny Ewangeliczny Protestantyzm , 8 kwietnia 2017

" Pobicia do nieprzytomności, wybijanie szyb, całodobowe nieustanne nękanie. Do tego bieda aż piszczy, brak pracy, brak perspektyw, ostracyzm społeczny, powszechna nietolerancja..I tak w piątek wieczorem (31 marca 2017), grupa ok. 40 kiboli zrobiła ‘zadymę’ w dzielnicy romskiej w Zabrzu, w wyniku czego ucierpiały fizycznie dwie osoby, 15- letnia dziewczyna, która dostała kijem bejsbolowym w nogę, oraz 42-letni mężczyzna, który został zbity i skopany. Jak podają różne media, kibole zaparkowali samochody w dzielnicy romskiej, skąd poszli pod więzienie odśpiewać ‘100 lat’ koledze, który odsiaduje wyrok w więzieniu będącym w sąsiedztwie ulic zamieszkałych przez Romów. Kiedy po powrocie do samochodów zorientowali się, że są na ulicy zamieszkałej przez Romów, postanowili się ‘zabawić’ przy użyciu siekier, maczet i drewnianych pałek..Za nas i za nich Chrystus przelał swoją świętą krew. Różnica jest taka, że my mamy chleb i pracę a nasze dzieci są syte i czysto ubrane. Oni już niekoniecznie..Zachęcamy do modlitwy o Romów w Zabrzu, o ochronę dla nich, aby Pan Bóg udaremnił wszystkie odwetowe zamiary kiboli; aby Romowie czuli się bezpieczni w swoich domach i na ulicach. Zachęcamy do modlitwy o chrześcijańskie społeczności braci pochodzenia romskiego..Zachęcamy do kontaktów z braćmi pochodzenia romskiego. Czasem nawet ciepłe słowo wystarczy. A gdyby dodać do tego ciepły posiłek i jakieś ubranie, lub chociaż kubek wody .

…kto poda jednemu z tych małych choćby kubek zimnej wody w imię ucznia, zaprawdę powiadam wam, nie straci swojej nagrody. Mat. 10:42 "

Plemiona i Klany Romów[]

Plemiona Zamieszkujące Polskę są nazywane Cyganami Nizinnymi . Z pośród niej wyróżnia się katolicki klan " Lowarów " . Lowarzy to katoliccy romowie którzy rozsprzetrzenili się po Europie środkowej z Węgier , z tamtond dotarli oni do Polski . Ich nazwa " Lowar " pochodzi od węgierskiego słowa " koń " , ponieważ ich historyczną profesją plemienia był handel środkami transportu . Kiedyś Lowarowie sprzedawali więc konie , obecnie jednak są to samochody . Na czele Lowarów stoi rada starszych zwana " Kris " .

Polscy Cyganie Wyżynni - Plemie wrogie do Polskich Cyganów nizinnych , zamieszkujących głównie południową część Polski w tym Śląsk . Pochodzą z Węgier . Historyczną Profesją Klanu Wyżynnego jest kowalstwo i Muzyka . Klan Wyżynny odszedł od zasad Romanpapien czyli Romskości , za co jest uważany przez innych Cygnan za pudludzi o niższym statusie społecznym , uznawani za Heretyków .

Rdzenni Romowie Węgierscy to Plemie " Romungów " , stanowiących na Węgrzech 75 % Populacji Cygańskiej . Z nich wywodzi się wiele kompozytorów jak János Bihari , nie potrafiący czytać nut ani pisać skypek i kompozytor który stworzył gatunek Muzyki Werbunkowej , granej na Węgrzech w ciągu Historii podczas poborów wojskowych żołnierzy przez Cygan , a także György Cziffra , wybitny cygański pianista i kompozytor .

Cygańskie Plemiona Niemieckie zostały przetrzebione i zniszczone w wyniku " Porajmos " . Manusze to klan Romów wywodzący się z Belgii , Południowej Francji i Alzacji , a więc Bliskie ziemią Niemieckim . Ich dialekt poddany został silnym wpływą Niemieckim . 

" Kełderasze " , klan cyganów wywodzący się z Młodawii o zapędach kolonizacyjnych . Rozpowszechnił się nie tylko w Europie , ale jego plemie zasiedliło nawet obydwie Ameryki . Ich największym skupiskiem jest oprucz Rumuni , Wielka Brytania oraz USA , co czyni ich plemieniem nowego świata . Profesją klanu Kełderaszy jest kolarstwo oraz cynowanie naczyń , czyli nakładanie na nie ochronnej powłoki z cyny . Nazwa ich klany wywodzi się od rumuńskiego słowa oznaczającego " kocioł "

" Serwy " - Prawosławne Plemiona Romów Terytiorów Post Komunistycznych , Rosji , Ukrainy i Bałkan . Romowie Serwscy w przeszłości byli członkami w wojskach Kozackich . Jest to klan najbardziej asymilacyjny z innymi narodami , pomimo posiadania Romskiego Dialektu , nadzodzień wielu Romów z Plemion Serwskich posługuje się językiem Rosyjskim . Serwskie Plemiona w przeciwieństwie do innych klanów nie są uprzedzeni do pracy i znają oraz praktykują bardzo wiele profesji . Z Plemion Serwów pochodzi wielu Romskich muzyków .

Romowie Morawscy  - Plemie tak mocno przetrzebione przez " Porajmos " że utraciło swój romski dialekt i posługuje się w pełni mową Czeską .

Advertisement