Benio123o pl Wiki
Advertisement
Shimon Erem

Shimon Erm

Shimon Erm (1922-2012) był żołnierzem walczącym w czasie II wojny światowej. Syjonista. "Patriarcha" społeczności żydowskiej w Los Angeles. W wieku 3 lat w raz z rodziną zamieszkiwał obecną Palestyne.

Założyciel Israel Christian Nexus / Alliance dla Jerozolimy. W czasie II wojny światowej Shimon Erm dołączył do żydowskiej brygady armii Brytyjskiej. 

4-krotnie odznaczony za odwagę na polu bitwy. Pod koniec wojny stacjonował we włoszech, prowadząc akcje polowania na nazistów oraz przemycając broń i uchodźców do Palestyny.

W 1948, gdy powstało państwo Izrael, wybuchła wojna o niepodległość Izraela. Premier Ben Gurion poprosił Erema, aby pomógł zorganizować pierwszą szkołę oficerską dla narodowych sił zbrojnych. Następnie Erm dowodził  jako dowódca brygady w kampanii Synaj z 1956 roku.

Słóżył jako dowódca sił specjalnych w wojnie sześciodniowej z 1967 roku oraz wojnie Yom Kippur z roku 1973 roku. Odszedł z wojska w stopniu Generała Brygady po odsłużeniu w czterych wojnach.

Przeprowadził się do Los Angeles w 1970 roku, od tego czasu jako wolontariusz czynnie wspierał Izrael. Był nieoficjalnym ambasadorem Izraela w świecie chrześcijańskim, ponieważ był znany ze swoich wysiłków w mobilizowaniu wsparcia dla Izraela od ewangelicznej wspólnoty chrześcijańskiej. Organizował masowe wiece tysięcy prorosyjskich chrześcijan.

Goszczony był przez Daeava Hunta i T.A. Macmalchona, w raz z którymi wykładał jako prelegent na wspólnej konferencji.

Advertisement