Benio123o pl Wiki
Advertisement
Smith Wigglesworth

Smith Wigglesworth

Smith Wigglesworth (1859-1947 rok) - Angielski wczesny zielonoświątkowiec który przyjął praktyki pentekostalne po zapoznaniu się z angielskimi zborami pentekostalnymi "Zborów Bożych", pierwszej frakcji pentekostalnej wywodzącej się z przebudzenia na Azura Street. Wcześniej przed przyjęciem elementów zielonoświątkowych jak "mowa na językach, chrzest w Duchu Świętym i chrzest ogniem" działał ewangelizacyjnie kolejno w kościele Anglikańskim, kościele metodystów oraz w stopniu żołnierza w metodystycznej frakcji Wiliama Bootha armii zbawienia, w czasie swojej posługi wspierał pomocą osoby potrzebujące. Przypisuje mu się wiele uzdrowień i dokonania wielu cudów.

Jako dziecko z ojcem pracował w biednej rodzinie w zakładzie tkackim, później Wigglesworth utrzymał się i swoją rodzinę z prowadzenia firmy hydraulicznej.

Sam Wiggleswroth nie należał ani nie chciał być związany z żadną denominacją, w tym także z pentekostalnymi kościołami "zborów Bożych."

Biogafia Wiggleswortha została opisana przez pentekostalnego pisarza Stanleya Frodshama w 1969 roku w książkę "Smith Wigglesworth, Apostoł Wiary". Książka Fordshama została przełożona na język polski i wydana w Polsce w 2020 roku.

Znający go osobiście zielonoświątkowiec Lester Sumrall (1913-1996 rok) powiedział że Smith Wigglesworth prorokował w jego obecności o tym że za życia Sumralla nastąpi największe przebudzenie znaków i cudów oraz przychodzenia ludzi do Chrystusa i że będzie miało to skalę ogólnoświatowego przebudzenia które przyjdzie na "planetę ziemie". Sumrall zmarł w 1996 roku.

Lester Sumrall

"Jego twarz, jego twarz była tak silna gdy na mnie patrzył i powiedział "widzę to". I zapytałem "co widzisz?". Powiedział "widzę przebudzenie przychodzące na planetę ziemie", powiedział "widzę przebudzenie przychodzące na planetę ziemie, może nawet takie jak nigdy wcześniej. Widzę przebudzenie."

Powiedział "Będzie niewypowiedziana liczba i nie wypowiedziana liczba niepoliczalnych tłumów zostanie zbawiona, tak że żaden człowiek nie powie "tak wiele, tak wiele" ponieważ nikt będzie zdolny do tego aby zliczyć tych którzy przychodzą do Jezusa."

I stałem tam a on prorokował i widział wizję ponieważ powiedział "Widzę to, widzę to." Powiedział "Martwi zostaną wzbudzeni z martwych, rak zostanie uleczony". I zaczął mówić mi potężne rzeczy, że żadna choroba nie będzie mogła się ostać przed Bożymi ludźmi i że będzie to ogólnoświatowa sytuacja - nie lokalna - ale będzie to globalne - zaufanie w moc Bożą i w zaufanie w Boże namaszczenie nad ludzkością, i słuchałem tego bardzo uważnie.

Wtedy otworzył swoje oczy i spojrzał na mnie i powiedział "ja tego nie zobaczę, ale ty to zobaczysz." I to był tego koniec. "Ty to zobaczysz". Spodziewam się zobaczyć i zaczynamy teraz w tym czasie widzieć ruch Boży jakiego planeta ziemska nie widziała nigdy wcześniej, to będzie o wiele większe niż 2 tysiące lat temu gdy narodził się kościół."

- Lester Sumrall (1913-1996 rok), 1990 rok

"I będziemy mieli znaki i cuda. Prorokowałem że największe przebudzenie jakie ziemia kiedykolwiek znała jest już teraz widoczne i niektórzy mówią tego poranka że ono już na nich spada w pewnych częściach i upewnijmy się że go nie stracimy. Nie potrzebujemy Afryki aby dostać to wszystko, nie potrzebujemy Korei Południowej by dostać to wszystko, chcemy naszego własnego udziału w tym."

- Lester Sumrall (1913-1996 rok), 1987 rok

Advertisement