Benio123o pl Wiki
Advertisement

Rodzaju rozdział 3-ci, ta myśl jest w moim umyśle, pierwszy raz wspomniana, dalej wspomniana i ostatecznie wspomniana; prawo pierwszej wzmianki gdy coś jest ukazywane w biblii po raz pierwszy, to jest to zasadniczo prawdziwe przez całą biblie.

Pierwsza wzmianka: A wąż był chytrzejszy niż wszystkie dzikie zwierzęta, które uczynił Pan Bóg. I rzekł do kobiety: Czy rzeczywiście Bóg powiedział: Nie ze wszystkich drzew ogrodu wolno wam jeść?

A kobieta odpowiedziała wężowi: Możemy jeść owoce z drzew ogrodu, Tylko o owocu drzewa, które jest w środku ogrodu, rzekł Bóg: Nie wolno wam z niego jeść ani się go dotykać, abyście nie umarli.

Na to rzekł wąż do kobiety: Na pewno nie umrzecie, Lecz Bóg wie, że gdy tylko zjecie z niego, otworzą się wam oczy i będziecie jak Bóg, znający dobro i zło. A gdy kobieta zobaczyła, że drzewo to ma owoce dobre do jedzenia i że były miłe dla oczu, i godne pożądania dla zdobycia mądrości, zerwała z niego owoc i jadła. Dała też mężowi swemu, który był z nią, i on też jadł.

Bracie Larry, pomódl się za nas prędko jeżeli możesz, mam około 6-ściu minut.

Amen, tu jest myśl, mam nadzieje że do słabych; dlaczego byłem tam empatyczny i kładący nacisk tak mocno na „nie przykładaj zbyt wiele uwagi do wiadomości i do internetu i do wszystkich tych rzeczy?”

Głównym tego powodem jest to że gdy spuszczasz swój wzrok z Jezusa i przestajesz słuchać Jego, zaczynasz słuchać innych głosów. Powodem dla którego sama Ewa popadła w problem, było tym że przestała słuchać tego co powiedział Bóg i z tego powodu stała się otwartym celem na to co mówi ktokolwiek.

I w tym przypadku doszło do tego że diabeł wszedł prosto w jej życie przyłapując ją na patrzeniu na to drzewo i tego pożądliwego ducha myślenia że wszystko co ma; mówię do teraz do was: ona nie jest jak wielu z nas, nie doświadczyła złych rzeczy więc była w kontraście dobra i zła; ona doświadczyła jedynie wszystkiego tego co było najlepsze.

Ale w samym środku ogrodu od miejsca w którym ona się znajdowała, w centralnej części uwagi znajdowało się to drzewo wobec która bez wątpienia miała więcej niż jedną okazję zależne od tego jak długo tam była; mogła zacząć istnieć w wieku rozwojowym 33-lat i w wiecznym sensie pozostając w tym wieku aż do momentu w którym wzięła owoc.

Ale tym co odkrywacie jest to że pierwszą rzeczą która miała miejsce było że ona patrzyła na drzewo przestając słuchać Boga mówiącego „nie spożyjesz z tego drzewa, więc na co tam patrzysz?”

To do diabeł wiedział – Ewa zadawała pytanie już przed tym zanim zadał pytanie diabeł, powodem tego jest często to że diabeł i nawet inni ludzie mogą powiedzieć to co myślą i o tym kogo słuchają przez wzgląd na to na co patrzymy.

Więc jednym z powodów jest ludzka natura – cielesna strona, jeżeli podążasz za tym co mówi biblia; biblia mówi jasno: „Skóra za skórę! Wszystko, co posiada człowiek, odda za swoje życie.” to jest napisane w Hioba i to jest prawdziwe stwierdzenie że człowiek odda skórę za skórę to znaczy że będzie starał się przetrwać za wszelką cenę.

Więc ta samo zachowanie staje się głównym skupieniem u nas jako indywidualnych ludzi, w rezultacie tego jesteśmy skłonni do tego aby przestać słuchać Boga przez wiarę i zaczynać starać się szacować nasze własne sposoby w cielesnym sposobie i tym co robimy jest tym że przygotowujemy te wszystkie zapewnienia, wszystkie oszczędności, wszystkie przygotowania.

Mamy hospitalizację, pewność przeciw pożarową; potrzebujemy zabezpieczeń przed powodzią i tych wszystkich rzeczy i myślisz „mam wszystkie te rzeczy” a Pan mówi „gdzie Ja jestem w tym wszystkim?”

Ale czasami gdy panikujemy z powodu tego co się dzieje w państwie lub jak mają się rzeczy w kościele lub co się stanie w zakresie rozważanej insurekcji, zaczynamy być tak skupieni na tych sprawach że mimo faktu że spędzamy tak wiele czasu na przywiązywaniu do tego uwagi...

I mogę powiedzieć o tym na uboczu że że wielu ludzi mówi teraz o wyborach w listopadzie i wpływ tego jest widoczny teraz ponieważ ich umysły są skupione na cielesnych rzeczach; prawdopodobnie rzucę szerokie oświadczenie ale politycy szukają tego czego chcą ludzie.

Każdy polityk obiecuje ci lepsze życie w cielesnym sensie, prawda? Więc patrząc na to patrzysz na cielesne rzeczy w takim sensie w jak oliwka patrzy na drzewo i mówi „to piane drzewo”. Nie mam wątpliwości że tamto drzewo było prawdopodobnie najpiękniejszym drzewem w ogrodzie a przynajmniej wtedy gdy Ewa na nie patrzyła.

Czasami nie zdajecie sobie sprawy panie i panowie że gdy na coś patrzycie, przykładacie do czegoś uwagę, w waszych oczach nie widzicie niegodziwości lub zła stojącego za tym, ale „człowieku, gdybym tylko mógł to mieć.”

Ale wracając od tego, mówiąc odnośnie tego chodzi o fakt że gdy patrzę na coś, zastanawiam się nad czymś, martwię się tak bardzo o to jaki będzie wpływ na moje życie i jak wpłynie to na mnie, co to mi wyrządzi?

Nie podejmujecie wiecznych decyzji, podejmujecie tylko tutejsze decyzje i zbroicie się przed tym co może prawdopodobnie mieć miejsce w cielesnym sensie nie dokonując żadnych przygotowań w biblijnym sensie dla wiecznych rzeczy.

Więc do czego staram się dojść to tego „na kogo zwrócone są moje oczy i kogo słucham?” Uwielbiam tę pieśń „zwróć swój wzrok na Jezusa, patrz na Niego, patrz na Niego, patrz na Niego w jego cudowną twarz.”

Dlaczego patrzeć? Ponieważ zostajemy rozproszeni przez wszystko inne co odbiera moją uwagę i gdy raz moja uwaga zostaje odwrócona, ten przedmiot zaczyna toczyć się wznosząc swoją rangę i wówczas debatuje – nie możesz debatować jeżeli nie ma dwóch wyborów.

Czy powinienem zrobić to co Bóg powiedział? On powiedział „nie spożywaj z drzewa” ale diabeł powiedział „nie umrę, będę jak Bóg.” Będę intelektualistką, będę mądra, nie muszę być pod moim mężem, nie potrzebuje tego, to uczyni mnie o wiele lepszą.

Gdyby nie patrzyła, diabeł nie mógłby jej kusić. Więc pozwólcie powiedzieć mi to że; nie jestem doktorem w tej materii dzisiejszej mody ale pozwólcie mi powiedzieć to że; jeżeli sprawią że przylgniesz do telewizji i internetu, będąc przyzwyczajony do propagowania ich wersji rzecz; ich agendy.

Popadniesz w coś co nie możesz kontrolować tak czy inaczej i teraz zapomniałeś o wszystkich tych rzeczach o których powiedział Bóg. Bóg powiedział: Zachowam w doskonałym pokoju... jaka jest reszta część wersetu? „człowieka polegającego na mnie” (Izajasza 26:3)

Kogo? „Polegającego na mnie”

Z obfitości serca usta mówią. Jeżeli mój umysł będzie opierał się o Pana, wtedy co to oznacza? To oznacza że gdy widzę lęk, gdy widzę każdego mówiącego „o kaznodziejo, ten kaznodzieja powiedział to, a ten pastor powiedział to a ludzie prorokowali i zbierają siły i robią to i robią tamto”

Pan jest jak; „dobrze, i Ja jestem za tym wszystkim. Więc jeżeli naprawdę chcesz wiedzieć co się dzieje to po prostu patrz na Mnie i zajmę się tobą, dam ci w tym ochronę”

Ale nie możesz niczego z tego kontrolować, ponieważ dzisiejszą opozycją, próbą diabła by cię po prostu rozproszyć rzeczami które mają miejsce na świecie które wydają się większe niż wszystko co kiedykolwiek uczyniliśmy wcześniej i tak długo jak załamujesz nad tym ręce – o czymś w czym nic nie możesz zrobić.

Więc jest to zamykająca ilustracja Elizeusza i jego sługi i wierzcie lub nie ale wysłano cały garnizon żołnierzy by przyjść po Elizeusza – zwykłego głosiciela, ale ten który podążał za Elizeuszem – ten który podążał krok za krokiem za Elizeuszem i Elizeusz był tam; siły zaczynały się zbierać, słyszeli elementy pancerza uderzające o siebie w marszu nadchodzących ludzi.

I mogli słyszeć wszystkie rzeczy, dźwięk nadchodzącej wojny a Elizeusz po prostu zajmował się swoim interesem jak powiedział Luter - „jeżeli kościół zostałby pochwycony następnego dnia, gdyby Jezus powracał następnego dnia, co byś zrobił?”

Wierzyli bardziej w czasie drugiego Adwentu – wiecie co Luter powiedział? „Zasadzę drzewko”. „Będę robił to co robiłem każdego dnia ponieważ nie robię nic złego, nie ma potrzeby się podnosić jak mawiał stary kaznodzieja „co się stanie jeżeli ominę pochwycenie? Nie panikuj – bo już je przegapiłeś.”

Więc Elizeusz zajmuje się swoim interesem i ten człowiek przychodzi i mówi „przepraszam, czy widzisz te siły? Czy widzisz nadchodzących ludzi? Z pewnością zginiemy, z pewnością dziś nastąpi nasza śmierć, to będzie koniec, nasza droga tu się zatrzyma, to jest okropna rzecz” i jest w tym cały uniesiony i ja widząc to w moim umyśle mogę to przedstawić tak:

Sportretowałbym to jak Elizeusz patrzy na jego twarz; „czy mógłbyś się zamknąć?” Jakby był zniesmaczony, sfrustrowany i dość zawiedziony

Spokojnie, będzie dobrze, nie denerwujcie się, głosiciel powinien zazwyczaj mówić do 12:30, tutaj zakończę; już prawie skończyłem, słuchajcie mnie: wymalowałbym Elizeusza w ten sposób a jego sługę z tym strachem, tą paniką, tym wzrokiem...

Gdybym mógł włożyć to w słowa – z takim strachem na jego twarzy że myślelibyście że był dosłownie w punkcie śmierci. A Elizeusz myślał „Panie czy możesz mu pokazać co mógłby widzieć gdyby nie był tak rozproszony przez to na co patrzy?”

Powiecie „problem z sługą Elizeusza był taki że nie patrzył tam gdzie powinien patrzeć, on patrzył w sposób fizyczny, tak więc modlitwą Elizeusza było „Panie, czy możesz pokazać mu to co ja widzę?”

„Czy możesz pokazać mu jest to w twojej ręce? Czy możesz pokazać mu że to wszystko to część Twojego planu?” Wiecie jak sprawdzić czy ktoś nie ma wiary? Pozwólcie mu się przestraszyć, wiecie jak czasami nacisk sprawia że gdy widzicie ludzi pod ogniem, wiecie wtedy czy są prawdziwie tchórzami bądź nie, prawda?

I Eliasz powiedział „Nie, Panie pokaż mu” i Bóg zdjął zasłonę – ta sama zasłona istnieje dziś, ty i ja po prostu jej nie widzimy, musimy zaakceptować to przez wiarę i pokazał im jeźdźca na płonących rydwanach i żołnierzy, i powiedział „Elizeuszu, powiedz słudze że jest to w moich rękach, wszystko pod kontrolą”

Ostatnia ilustracja i odchodzę, trochę; Szczepan nie zachował swojego fizycznego życia, głosił jedno przesłanie, został wybrany by był diakonem, a nawet głosicielem i wstał mówiąc „diakoni mogą głosić?” I głosił.

I gdy zaczął mówił o Mojżeszu i wszystkich ludziach a oni krzyczeli. I o Abrahamie a ci krzyczeli, a potem przeszedł do tego że banda półgłówków odrzuciła Go i powiesiła na krzyżu; jesteście idiotami; to jest wersja Peacocka historii, wy wszyscy jesteście jak „czy to Biblia Króla Jakuba? Co?”

I porwali kamienie, a on powiedział że wy obrzezani zawsze opieraliście się Duchowi Świętemu i ciskali kamieniami z tłumu, teraz patrzcie; Szczepan uderzany kamieniami a on – nie, wiecie co on zrobił? Spojrzał w górę, co zobaczył kaznodziejo? Co zobaczył?

Coś co ludzie na ziemi nie mogli zobaczyć; byli tak oślepieni przez ich gniew i ignorancie że chcieli po prostu zabić kogoś kto był przeciwko nim „on mówi że nam że jesteśmy problemem – nie jestem problemem! On jest problemem! Zabić go!”

On był jak „Panie, dlaczego tam stoisz?” „Patrzę jak słuchają twojego głoszenia Szczepanie, jak z tobą?” - następny kamień uderza go, nie czuje bólu. „Szczepanie co mogę dla ciebie zrobić zanim zabiorę cię tam z dołu?” „Tak Panie, jest coś” „Co chcesz abym zrobił?” „Nie policz im tego grzechu Panie, gdyby mieli swoje oczy tam gdzie mieć powinni, uznali by Cię zanim by Cię ukrzyżowali.”

„Panie problemem zawsze było to na co patrzyli.” Rodzaju rozdział 3-ci – problemem zawsze był w tym na czym się skupiali? Rodzaju rozdział 3-ci: problem leżał zawsze w tym czego chcieli zamiast tego czego Ty chcesz. Rodzaju rozdział 3-ci...

I w związku z tym biblia mówi o Szczepanie że Bóg sprawił że zasnął, zabrał go jak matka zabierające nowo narodzone dziecko w koc. Nieobecny w ciele i obecny z Panem.

Zgadnijcie kto tam był podczas tego kamienowania? Kto nie mógł zobaczyć tego widział Szczepan. Człowiek który trzymał jego płaszcz; trzymał płaszcze ludzi aby zapewnić im lepszy zakres ruchu by mogli się zamachnąć, by mogli rzucać.

Patrzcie; Paweł walczył z tym co widział, wiedział jaki jest problem i ścigał to z zemstą, prawdziwe stwierdzenie? Pierwszą rzeczą jaką Pan zrobił było „chłopcze, na co patrzysz w problemie?”

Jesteś na złej ścieżce idąc złą drogą, robiąc złe rzeczy, pierwsze co zrobię to zabiorę od ciebie twój wzrok – czytaj biblie, powiesz czemu? Czy wspominałem Rodzaju rozdział 3-ci? To było około 4-minut temu i wciąż pozostało mi sześć.

Patrz, gdy został ochrzczony przez Ananiasza zasłony opadły i Pan pokazał im inną wizję, i z tego punktu Paweł nigdy nie widział prześladowań jako idących od ludzi, on mówił „Bóg dał mi to więc teraz mogę się chlubić w ucisku ponieważ mogę nauczyć się rzeczy, ponieważ tam gdzie są moje oczy i to na co patrze w porównaniu z tym na co patrzyłem wcześniej...”

Oto wiadomość „witamy w barze” lub w restauracji, gdziekolwiek się udasz – nie spuszczaj swojego wzroku z tego który jest wieczny. Podejmuj swoje decyzje w świetle trybunału Chrystusowego, nie przykładaj swojej uwagi jak Piotr do fal.

Nie patrz na wody morza czerwonego – utrzymuj swój wzrok na Jezusie Chrystusie – sprawcy, to wielka obietnica; i czego? I dokończyciela twojej wiary. Tego który rozpoczął w tobie dobrą pracę, do kiedy? Do dnia Pana Jezusa Chrystusa. Więc poczynił ci obietnice.

Advertisement