Benio123o pl Wiki
Advertisement
Wilhelm Busch

Wilhelm Busch

Wilhelm_Busch_Jezus_naszym_przeznaczeniem

Wilhelm Busch Jezus naszym przeznaczeniem

Jezus_Chrystus_-_Pastor_Wilhelm_Busch,_Napisy_PL

Jezus Chrystus - Pastor Wilhelm Busch, Napisy PL

Dietrich Bonhoeffer

Wilhelm Busch (1897-1966 rok) - Niemiecki luterański, pietystyczny, ewangelikalny pastor nauczający zbawienia chrześcijan z łaski przez wiarę bez roli uczynków. W czasie I wojny światowej walczył w cesarstwie niemieckim jako oficer, po demobilizacji studiował teologię ewangelicką na uniwersytecie w Tybindzie. Od 1924 roku pełnił funkcję pastora w Essen w zachodnich Niemczech.

W czasie III Rzeszy Wilhem Busch działał w denominacji "Kościoła Wyznającego" będącego opozycyjnym i przeciwnym wyznaniem do nazizmu. Busch nie był podporządkowany władzy niemieckiej i głosił przeciwko niej w publicznych kazaniach, pomimo prześladowań ze strony Gestapo i wielokrotnego aresztowania i więzienia nie ugiął się w swojej działalności pod naciskiem władzy Rzeszy.

Autor książki "Jezus naszym przeznaczeniem" ukazanej w języku Polskim w 1990 roku.

Kościół wyznający Bekennende Kirch był anty-nazwistowskim kościołem protestanckim, jego członkowie wydali w 1934 roku dokument zwany deklaracją z Barmen potępiającą uleganiu kościoła i jego doktrynie władzy świeckiej III Rzeszy.

Poza Wilhelmem Buschem do członków Kościoła Wyznającego należeli także doktor Dietrich Bonhoeffer - niemiecki duchowny ewangelicki, teolog i działacz antynazistowski, zamordowany przez nazistów w 1945 roku w nazistowskim obozie Flossenbürg w Bawarii w Niemczech.

Advertisement